loading...
دخترک نازک نارنجی!!!
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 36 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

هوش ونوابغه جهان

6) بلز پاسکال:


"بلز پاسکال"، ریاضیدان، فیزیکدان، فیلسوف مذهبی و استاد نثر فرانسوی بود. ضریب هوشی او 195 بود و اساس تشکیل تئوری مدرن احتمالات را بنا نهاد. وی همچنین زمینه گسترش تعلیماتی مذهبی را بنا نهاد که ادراک خدا را از طریق دل به جای منطق آموزش می‌داد.
7) لودویگ جوزف یوهان ویتگنشتاین:
"لودویگ ویتگنشتاین" فیلسوف انگلیسی زاده شده در اتریش بود که ضمن برخورداری از ضریب هوش 190 به عنوان بزرگترین فیلسوف قرن بیستم به شمار می‌رفت. شخصیت این نابغه شهیر از جذابیت بسیاری در بین هنرمندان، نمایشنامه نویسان، شاعران، داستان نویسان، موسیقی دانان و حتی فیلم سازان برخوردار بود.8) بابی فیشر:"بابی فیشر" که به روبرت جیمز فیشر معروف است، شطرنج باز ماهر آمریکایی بود که از ضریب هوشی 187 بهره برده بود. این نابغه مشهور در سال 1958 عنوان جوان ترین شطرنج باز تاریخ را به خود اختصاص داد. بازی خیره کننده وی در مسابقات قهرمانی جهانی 1972 افکار عمومی‌آمریکا را به بازی شطرنج هدایت کرد. فیشر بازی شطرنج را از سن 6 سالگی آموخت و در سن 16 سالگی با هدف وقف کامل خود به این بازی، ترک تحصیل کرد.
9) گالیلئو گالیله:

"گالیله" فیلسوف علوم طبیعی، منجم و ریاضیدان ایتالیایی بود که به پیشبرد علوم حرکت، ستاره شناسی و قدرت مواد کمک شایانی کرد. وی از بهره هوشی 185 برخوردار بود و کشفیاتش از طریق تلسکوپ علم نجوم را متحول ساخت.
10) مادام دی استل:
"نه لوئیز جرمانی نکر بارونس دی استل هولستین" معروف به مادام دی استل دانشمند، مبلغ سیاسی و سخنور فرانسوی - سوئیسی بود که از ضریب هوشی 180 سهم برده بود. وی به عنوان واسطه ای میان فرهنگ نو استعماری اروپا به مکتب رومانتیک گرایی به شمار می‌رفت. نوشته های او در زمینه های داستانی، نوازندگی، مقالات اخلاقی و سیاسی، انتقادات ادبی، مطالب تاریخی، خاطرات شخصی و شعر از شهرت بالایی برخوردار است.

در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 50 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

تعاریف بزرگان از زنان.

دختران دو دسته اند : دسته اول آنهایی که زیبا هستند و فورا ازدواج

 

میکنند  و دسته دیگر آنهایی که به دانشگاه میروند   (شاو)

 

 

زن چون کراوات است، هم مرد را زیبا نگه میدارد هم حلقوم او را می

 

فشارد   (ویکتور هوگو)

 

 

زن از این متأثر نمیشود که به او توجه کنید، بلکه تأثر او از این است که

 

به او توجه کنید و بعد از او دور شوید  (تواین)

 

 

با زنان همانطور که با کودکان سر و کار دارید رفتار کنید  ولی همانطور

 

که با ملکه صحبت میکنید با او سخن بگویید   (وایلد)

 

 

کار زن افراط و تفریط است، اگه دوست بدارد از شدت محبت بی زار

 

میشود و وای به حال زمانی که دشمنی پیدا کند  (ولتر)

 

 

از دستپخت زن تعریف کن تا در کنار اجاق خود را قربانی کند   ( دیل

کارنگی)

 

 

ازدواج کار خوبی است، ولی بهتر است این کار را انجام ندهید 

(سامبرست)

 

 

در زندگی یک مرد دو  روز ارزش دارد : روزی که با زنی آشنا میشود و

 

روزی که او را به خاک می سپارد   (ویکتور هوگو)

 

 

نگهبان زن زشتی اوست   (مثل عربی)

 

 

هرگاه میخواهید از زنی انتقام بگیرید او را به ازدواج ترقیب کنید   (برنارد

شاو)


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 46 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

سردی رابطه جنسی مردان

فمنیست ها و زن سالارها : « به این خروس نگاه کنید، آیا بدون آن تاج و دمش خروس می شود؟ پس چرا خیال می کنید که با چیندن دم و تاج مردان میتوانید خوش بخت شوید و مطمئن هم باشید که مرداتان مرد باقی مانده است و زندگی تان در امنیت تمام گرم گرم شده است ؟ »


مردان، ذاتا به دليل همين روحيه شان به دنبال فرمانفرمايي هستند، فرمان فرمايي كه به مرد در روابط خانوادگي اش احساس قدرت بدهد، اشتباه نكنيد كه قدرت به معناي ديكتاتوري یا استبداد و یا حتی پدر سالاری صرف نيست ! بلكه قدرت به اين معنا است كه مرد بايد در روباطش با جنس مخالف احساس كرامت و موثر بودن بكند، براي حضم اين جملات بايد به اين مثل از يك استاد روانشناسي دانشگاه تهران ( که متاسفانه اسمشان را فراموش کرده ام ) اشاره كنم كه ميگفتند: « مرد بايد در خانه پادشاه و زن نخست وزير باشد » يعني اينكه با وجود اينكه مرد بايد فقط يك مقام تشريفاتي در درون خانه داشته باشد و اصل كار در دست ديگري باشد اما بايد كرامت و ابهت مرد درخانه حفظ شود تا اين خانه به يكي از گرم ترين و زيبا ترين عواطف انساني آراسته شود. ( ملاک از مثل نخست وزیر و پادشاه، کشورهای مشروطه ای همچون انگستان است، پس اشتباه نکنید ! )

همان طور كه زنان براي شكوفايي احساسات و عواطفشان نياز به امنيت در روابطشان هستند، مردان نيز به فراخور طبيعتشان نيازمند، ابهت اند تا بتوانند احساساتشان را بروز دهند و به شكوفايي مطلوبي كه ميتواند بزرگترين تضمين هاي امنيتي را به زنان بدهد برساند، لذا مشاهده ميكنيم كه همواره اگر بخواهيم بهترين حالت را در روابط زناشويي داشته باشيد بايد از معادله ( دادن احساس احترام و ابهت به مردان = گرفتن احساس امنيت و تعهد برای زنان ) استفاده كنيد، سرد كنندهاي زير اين معادله را برهم ميزنند و نتيجه اش اين ميشود كه مردتان، يا از شما زده شود و به شما در خفا خيانت ميكند، يا كار را براي هميشه تمام كند و شما را طلاق دهد و يا دربهترین حالت اگر آدم با اخلاق و با ایمانی باشد. با اينكه از شما متنفر است تا آخر عمر شما را تحمل ميكند و شما را از آنچه كه در روابط زناشیویی نيازمندش هستيد و حقتان است، محروم سازد.

سر كننده هاي جنسي مردان :

خانمهاي عزيز از نحسي اين ۲۰ عمل بپرهيزيد، زيرا عواقبش در نهايت گريبان گير خودتان خواهد شد ! ( از ما گفتن )

1- زنهايي كه به گونه اي رفتار ميكنند كه گويي از سكس و معاشقه خوششان نمي آيد.

2- زنهايي كه هيچ وقت شروع كننده نيستند.

3- زنهايي كه نسبت به بدن مردها شناخت كافي ندارند.

4- زنهايي كه بار رسيدن به اوج نقطه جنسي را به مرد شان واگذار ميكنند.

5- زنهايي كه در رخت خواب مثل پليس رفتار ميكنند ( آخ دردم گرفت ، آروم باش، لباسم رو اين طوري در آر! ، يه ذره بيا اين طرف، نه، آهان الان درست شد، تندش كن، حالا يواش بشو، اه تو هيچي نو فهمي همش به فكر خودتي ؟! )

6- زنهايي كه مثل جسد در رختخواب بي حركت و بي عكس العمل ميباشند.

7- زن هايي كه در رختخواب زياد حرف ميزنند.

8- زنهايي كه زياد مراقب بهداشت و زيبايي خود نيستند ( موهاي زهار بلند، پاهاي پشمالو، دهان بد بو، سبيل ! ، بوي عرق متعفن، لباسهاي نامرتب، رژيم غذايي ناسالم، موهاي بيش از حد آرايش شده و تافت خورده، فرج هاي بد بو !، پيه شكم، پوست هاي ترك خورده، صورتهاي ماست مالي شده و پوشيده از خروارها كرم پودر و رژ لب !، ناخن هاي شكسته و پوسته پوسته شده، لاك ناخن ورق شده و … )

9- زنهايي كه خودشان از ظاهر و قيافه خود خوششان نمي آيد و مرتبا خودشان را پايين مي آورند و تحقير ميكنند ( مسلم است كه اگر خودتان را پايين بگيرد پايين هم مي آييد و اگر بالا بگيريد بالا ميرويد، ديگر توضيحي ندارم جز اينكه به؛ خودتان اعتماد داشته باشيد و هرگز جلوي همسرتان خودتان را پايين نياورد كه اگر بكنيد، خودتان كرديد كه لعنت بر خودتان باد ! )

10- زنهايي كه بيش از اندازه به ظاهر و قيافه خودشان حساس اند.

11- زنهايي كه دوست ندارند معاشقه دريافت كنند.

12- زنهايي كه به هنگام بوسيدن زياد از زبانشون استفاده ميكنند.

13- زنهايي كه بيش از حد جدي هستند.

14- زنهايي كه بيش از حد به مردشان وابسته هستند.

15- زنهاي احمق و سطحي ( یا به اصطلاح ژورنالیستی زرد ! )

16- زنهايي كه فقط به وضع مالي و اقتصادي مرد اهميت ميدهند.

17- زنهايي كه با استفاده از بدن و جنسيت خود مردها را بازي ميدهند.

18- زن هايي كه مدام از نامزد يا همسر قبلي شان صحبت ميكنند.

19- زن هايي كه به لحاظ جنسي خود انگيخته نيستند.

20- زن هايي كه لباس زير كهنه زشت ميپوشند.
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 55 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

پاسخ پرسشهای متداول


پرده بکارت یا Hymen بر خلاف تصور عموم در خارج از واژن قرار گرفته و قسمتی از دستگاه تناسلی خارجی زنان به حساب می آید . پرده بکارت از جنس همان بافت ورودی واژن بوده و دورتادور ورودی واژن را گرفته است . ( بد نیست بدانیم نام این قسمت از یک خدای یونانی به نام Hymenaeus که خدای ازدواج و عروسی بوده گرفته شده است ) .
این پرده انواع مختلفی دارد :

این غشا در اثر ایجاد صدمه به شکلهای مختلف ممکن است در جاهایی دچار زخم و پارگی شود و دیگر ترمیم نشود . این پرده ممکن است به طور مادرزادی در افرادی وجود نداشته باشد ( اگرچه در اکثریت خانم ها هست ) و نیز ممکن است به طور مادرزادی کل ورودی واژن توسط این غشا پوشیده شده و سوراخی در آن وجود نداشته باشد .
حالا به هر نحوی ( ورزشهای مختلف ( چرخ سواری ، ژیمناستیک ، اسب سواری) ، استمنا و … )به این پرده صدمه ای وارد شود باعث پارگی آن می شود.
پس به نظر می رسد بودن یا نبودن این پرده دلیلی قطعی بر باکره بودن یا نبودن فرد ندارد
——————–
فاصله اولین نقطه ورود آلت تاپرده بکارت چقدر است؟
در هنگام نزدیکی، آلت مردانه وارد واژن می شود (ناحیه صورتی). بالطبع برای رسیدن به ناحیه صورتی ابتدا می بایست از خطوط قرمز (پرده بکارت) رد شد و با توجه به اینکه قطر آلت مرد در هنگام نعوظ بیش از قطر ورودی واژن در هنگام وجود پرده بکارت هست، به دنبال ورود آلت به واژن این لایه نازک دچار پارگی می شود. پس برای «ورود» آلت، اولین نقطه عبور از پرده بکارت می باشد.
———————
آیا ممکن است با ورود آلت باز هم به پرده آسیبی نرسد؟و یا اگر پاره شد در د بسیار خفیف داشته باشد و هیچ خونریزی نداشته باشد؟

بله  برخی از انواع پرده بکارت حالت حلقوی و ارتجاعی داشته و در هنگام ورود آلت مرد یا دچار پارگی نمی شوند و یا درحدی نیست که فرد متوجه آن شود . که البته تشخیص نوع پرده نیازمند تجربه بوده و معمولا ماما ها در این زمینه تبحر دارند.
———————–
اقای دکتر من ۲۰ سالمه و قبلا استمنا داشتم ولی مدتیه به خاطر ترس از پارگی پرده بکارتم از استمنا دست کشیدم ولی قبلا که خود ارضایی داشتم چون اطلاع زیادی در مورد پرده ی بکارت نداشتم و استمنایم با انگشت بوده احتمال می دهم به پرده ی بکارتم اسیبی رسیده باشه البته هیچ خونریزی ودردی وجود نداشته خواهش می کنم کمکم کنید

راهی نیست که «خودتان» این مساله را متوجه شوید و معاینه می بایست توسط فرد ماهر انجام شود.

———————–
برای پارگی پرده ی بکارتم حتما باید خونریزی و درد اتفاق بیفته؟یعنی چون خونریزی اتفاق نیفتاده می تونم به سالم بودنش امیدوار باشم؟

حتما خونریزی به آن صورتی که انتظار می رود همیشه وجود ندارد و بسته به نوع پرده و خونرسانی ناحیه دارد و ممکن است تنها به صورت چند لکه کوچک باشد. شاید هم پارگی کامل به وجود نیامده باشد و تنها آثاری از ورود جسم خارجی در لبه های پرده دیده شود که تمام اینها باید توسط ماماویاپزشک در وضعیت معاینه مناسب دیده شود. همیشه امید هست.
۲)اگر پرده ی بکارت اسیب دیده باشد مرد هنگام نزدیکی غیر از خونریزی از روش دیگری می تونه متوجه بشه؟

خونریزی همانطور که در بالا هم گفته شد ، ملاک مناسبی برای وجد یا عدم وجود پرده بکارت نیست. اما چون قطر ورودی پرده بکارت از قطر آلت کمتر است معمولا مرد به دنبال اولین نزدیکی با مانعی در سر راه ورود آلت به داخل واژن مواجه خواهد شد. که این هم به نوع پرده و جثه زن نیز مربوط می شود.
۳)فاصله ی پرده ی بکارت تا بیرون الت چقدره؟تو مطالب قبلی فاصله از وازن و رحم رو گفته بودین ولی به این مورد اشاره ای نشده بود

پرده بکارت اولین قسمتی است که در زیر لب بزرگ و کوچک قرار دارد، پس اگر از خارج به داخل در نظر بگیریم به این ترتیب خواهد شد: لب بزرگ- لب کوچک – پرده بکارت – واژن و رحم. که در صورتی که لب بزرگ و کوچک کنار زده شوند اولین چیز بعد از آنها پرده بکارت یا دهانه ورودی واژن خواهد بود.
 
۴)و حداقل قطر لازم برای پارگیه پرده ی بکارت چقدره؟
چیز ثابت و استانداردی وجود ندارد و به چثه و خصوصیات بدنی مربوط می شود ولی معمولا قطر آلت در حالت نعوظ از سوراخی که در پرده بکارت وجود دارد بیشتر خواهد بود
—————————-
ایا باز کردن زیاد پاها و یا ارگاسم به هایمن اسیب میزند؟
خیر، با توجه به موقعیت آناتومیک پرده با باز کردن پاها در شرایط عادی هیچگونه آسیبی به پرده بکارت نمی رسد اما در برخی ورزشها مثل ژیمناستیک (که حرکات پا بیش از حد معمول و مکرر است) یا اسب سواری (که ضربات مکرر به ناحیه تناسلی در حالتی که پاها بازتر حد معمول هستند، وارد می شود) ممکن است به پرده آسیب برسد. .
ایا با زور زدن (مثل زمان دفع)میتوان سوراخ پرده بکارت را دید؟
خیر، می بایست معاینه در وضعیت مخصوص و توسط معاینه کننده متبحر انجام شود.
——————-
در خصوص سختی و ضخامت پرده  بکارت نوع کنگره توضیحی بفرمائید.

نوع پرده با توجه به شکل ظاهری آن تقسیم بندی می شود و نشاندهنده سختی و ضخامت پرده نیست. ضخامت پرده هم در افراد مختلف متفاوت می باشد ولی در هر صورت اگر جسمی دارای قطری بیش از قطر سوراخ موجود در پرده ، وارد واژن شود (بجز موارد خاص) باعث آسیب به پرده خواهد شد.

هنگام ارضا شدن گاهی دردی را در ناحیه آلت احساس می کنم و همین باعث می شود که کناره گیری کنم، چاره کار چیست و آیا باید به دکتر مراجعه کنم؟؟

علل مختلفی باعث آمیزش دردناک می شود که اینجا به طور کامل بحث شده است.

آیا در روز آخر پریود امکان حاملگی وجود دارد؟؟؟
حاملگی با احتمال بالا در حوالی روزهای تخمک گذاری (میان دوره قاعدگی) رخ می دهد.
——————————-
 دختری هستم۲۰ ساله و مجرد بی نظمی در زمان پریود (گاهی ۲۸ وگاهی تا۴۰روز) وجود ترشحات شفاف و رقیق و بی بو وخروج خون همراه ادرار در زمان پریود نشانه چیست آیا پرده بکارتم سالم است و چکار باید بکنم؟ با تشکر
ترشحاتی که ذکر کردید، معمولا در همه زنان وجود دارد و ترشحات طبیعی دستگاه تناسلی است. (مقدار این ترشحات در افراد مختلف متفاوت می باشد) خروج خون همراه ادرار در زمان خونریزیهای ماهیانه معمولا به دلیل خونریزی در دستگاه ادراری نیست و بیشتر ناشی از همان خونریزیهای ماهیانه می باشد. اگر پس از قطع خونریزیها باز هم خون مشاهده کردید به پزشک مراجعه نمایید.
پرده بکارت خودبخود آسیب نمی بیند. اگر کاری که باعث آسیب به ناحیه تناسلی شده و یا نزدیکی و رابطه جنسی نداشته اید، پرده شما سالم خواهد بود.
———————
شما که می گوئید با ورزش بکارت پاره می شه آیا با ورزشهائی مثل ایروبیک شنا یا ورزشهای دیگر احتمال پارگی برای همه وجود دارد یا نه ؟ لطفاً در این باره بیشتر توضیح دهید

قطعا و لزوما با انجام ورزش آسیب به پرده بکارت وارد نمی شود، بلکه ممکن است در ورزشهایی که پاها زیاد از هم باز می شوند (کاراته ، ژیمناستیک) و یا ناحیه نشیمنگاه در معرض آسیبهای جزئی و مکرر (اسب سواری) است، به پرده بکارت آسیب وارد شود ؛ البته تشخیص و افتراق آسیب به این صورت و ناشی از نزدیکی توسط مراجع قانونی امکانپذیر است.
—————————
ببخشید میخواستم بدونم بغیر از خودارضایی و نزدیکی چه عاملی می تونه باعث پارگی پرده بکارت بشه؟

وارد کردن هر چیزی به داخل واژن می تواند باعث آسیب رساندن و یا پارگی کامل پرده بکارت گردد
همچنین در بعضی مواقع ضربات شدید نیز میتوانند پدید آورنده این ضایعه باشند
میخواستم بدونم که ایا بعد از عمل جراحی میتون با خیال راحت شب عروسی را بگذرانم
لطفا جواب منو بدهید در ضمن من ساکن ایران نیستم ودر اروپا به دکتر رفته ام
ترمیم پرده بکارت برای گول زدن همسر اخلاقاً کار درستی نیست ولی در هر صورت وقتی ترمیم کنید مشکلتان حل میشود البته بهتر اینه که چند ماه جلوتر این کار را انجام دهید
———————————-
در صورت پاره شدن پرده چه تغیراتی در دوره پریودی بوجود میاد؟
سلام،
هیچ تغییری ایجاد نمی کند.
 دیگه اینکه فاصله ابتدای وازن تا پرده بکارت به چند سانت می رسه؟؟؟؟

هیچ فاصله ای وجود ندارد، ابتدای واژن پرده بکارت قرار دارد
 
آیا پاره شدن پرده بکارت همیشه همراه با درد و خونریزی است؟
خیر

 آیا آب و شنا کردن در استخر یا دریا ممکن است موجب پارگی پرده بکارت شود؟

خیر

 آیا فشار آب در دستشویی می تواند به پرده بکارت آسیبی برساند یا منجر به پارگی آن شود؟

خیر



در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 50 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

همه چیز در مورد کاندوم و استفاده از آن

کاندوم (يا کاپوت) پوششي است پلاستيکي (معمولاً از جنس لاتکس) است که از ريخته شدن مايه مني مردان به داخل واژن جلوگيري ميکند. استفاده از کاندوم روش موثري در پيشگيري از حاملگي و عوارض جانبي است.
گاهي مواد اوليه کاندوم را از موادي بجز لاتکس ميسازند مانند کاندومهايي که از جنس بافتهاي حيواني هستند که کيفيت و کارآيي انها نسبت به کاندومهايي که از جنس لاتکس هستند بسيار کمتر است.
نوع کاندومهايي که از لاتکس تشکيل ميشوند بطور اکيد پيشنهاد ميشوند چرا که هم نازکتر و هم مقاومتر و هم احتمال سرايت بيماري و ويروس در آنها کمتر است



کاندوم چيست؟ 

کاندوم يک پوشش پلاستيکي بسيار نازک است که روي آلت مرد کشيده مي شود. از اين طريق هنگام انزال مرد مايع مني در داخل کاندوم ريخته شده و از رسيدن اسپرم مرد به دهانه رحم جلوگيري مي کند.

 امروزه کاندوم هاي زنانه نيزعرضه شده که خانم ها قبل ازنزديکي مي توانند آن را استفاده کنند.


پزشکان معتقدند که کاندوم در صورت استفاده صحيح از آن? يک وسيله بسيار مناسب و کاملاً موثر در پيشگيري از بارداري و ابتلا به بيماري هاي مقاربتي خواهد بود و آنرا توصيه ميکنند. کاندوم را با اسامي ديگري چون کاپوت، عايق پلاستيکي و غلاف هم مي شناسند.

  


  چرا بايد از کاندوم استفاده کنيم؟

آنچه که امروزه نياز به شناخت و آموزش استفاده صحيح از کاندوم را ضروري مي کند، نقش موثر و اثبات شده آن در جلوگيري از بيماري هاي آميزشي و از جمله ايدز مي باشد. کاندوم بهترين محافظ در برابر بيماري هاي آميزشي محسوب ميشود. چون کاندوم صرفنظر از جنسيت افراديکه با يکديگر نزديکي جنسي انجام ميدهند، مانع از ارتباط و آميختن ترشح هاي داخلي و راه پيدا کردن ويروس هاي احتمالي به بدن شرکاي جنسي مي شوند.


استفاده از کاندوم با توجه به ارزان بودن و استفاده آسان آن در مقابل ابتلا به انواع بيماريهاي مقاربتي و ايدز امري عقلاني است، چرا که ابتلا به اين بيماري ها هزينه‌هاي درماني سنگين و مشکلات رواني و اجتماعي بسياري را درپي خواهد داشت.


گاهي افراد اظهار ميکنند که مصرف کاندوم باعث پايين آمدن لذت ميشود که اين فقط يک تفکر غلط است و مصرف کاندوم هيچ تاثيري در اين پديده ندارد. 


 دلايل استفاده از کاندوم

1. کاندوم تنها وسيله اي است که در صورت استفاده صحيح و مداوم? قادر به پيشگيري از بيماري هاي آميزشي و از همه مهمتر ايدز است.


2. کاندوم يکي از مطمئن ترين راه هاي پيشگيري از بارداري ناخواسته در صورت استفاده صحيح و مداوم است.


3. کاندوم بر خلاف بعضي از راه هاي پيشگيري از بارداري داراي هيچگونه عوارض جانبي نمي باشد.


4. کاندوم درشکل ها، رنگ ها، طعم و بو، بافت ها و اندازه هايي متنوع ارايه مي شود که مي توانند لذت در نزديکي را افزايش دهند


5. کاندوم را مي توان به راحتي از داروخانه ها، سوپر مارکت ها و مغازه ها تهيه کرد و مانند ديگر راه هاي پيشگيري نيازي به نسخه پزشک ندارد.

6. کاندوم مشکلات موجود در نزديکي مانند زود ارضايي را کاهش مي دهند.


7. استفاده از کاندوم بسيار ساده است. تنها با کمي تمرين در مورد نحوه استفاده صحيح از آن شما قادر خواهيد بود از لذت ارتباط جنسي با اطمينان خاطر کامل بهره ببريد.


8. کاندوم را تنها در موقع نزديکي بايد استفاده کرد. بر خلاف ديگر راه هاي پيشگيري که شما بايستي زمان مصرف و نوع استفاده از آن ها را مد نظر داشته باشيد.

کاندوم را بايد قبل از نزديکي و در حالت نعوذ روي آلت کشيد بطوريکه آنرا کاملا بپوشاند زيرا ترشحات مرد قبل از انزال نيز اسپرم وجود دارد.براي اطلاعات بيشتر ادامه مقاله را بخوانيد ....



روش مصرف کاندوم

کاندوم را بايد قبل از نزديکي و در حالت نعوذ روي آلت کشيد بطوريکه آنرا کاملا بپوشاند زيرا ترشحات مرد قبل از انزال نيز اسپرم وجود دارد

هنگام استفاده ميبايست فضاي خالي کوچکي که در انتهاي کاندوم وجود دارد و مايع مني در آن جمع ميشود را خالي کرد.


يعني برآمدگي ابتداي کاندوم که يک فضاي خالي و محل جمع شدن مايع مني هست را توسط دو انگشت شصت و ميانه گرفت، بطوريکه از هوا خالي شود. بعد با دست ديگر آنرا نصب نمود زيرا در غير اينصورت هواي جمع شده در فضاي خالي مذکور، در حين دخول باعث پاره شدن کاندوم ميشود.

نبايد براي مصرف کاندوم را هنگاميکه از بسته باز ميکنيم از حالت حلقوي درآوريم سپس آنر را نصب کنيم زيرا در اينصورت ديگر کاربرد ندارد و پس از نصب گشاد ميشود و لق ميزند.

قبل از مصرف کاندوم را مانند عکس زير در نياوري

مصرف کاندوم مانند وقتي است که جوراب را حلقه ميکنيد و بعد نوک پا را در آن ميگذاريد و با لغزاندن و باز و کردن حلقه جوراب، آن را روي پاي خود ميکشيد. مصرف کاندوم هم تقريبا چنين حالتي دارد.


گاهي درحين نصب کاندوم، متوجه ميشويد کاندوم نصب نميشود و هر چه آن را به پايين مي‌غلطانيد فايده‌اي ندارد. در اين مورد شما کاندوم را بر عکس گذاشته‌ايد، پس لازم است قبل از نصب (بدون باز کردن) يک فوت داخل کاندوم بکنيد (مثل بادکنکي که فوت ميکنيد) باز ميشود و ميتوانيد جهت صحيح آن را تشخيص دهيد

بعد از انزال لازم است که کاندوم را درآوريد و سر آن را تا بزنيد و سپس در يک دستمال کاغذي و بعد در سطل آشغال بندازيد. از انداختن کاندوم درتوالت و دستشويي خودداري کنيد زيرا کاندوم غير قابل حل شدن در هر ماده‌اي است و بهترين راه انداختن آن در کيسه زباله است.


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 37 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

کنترل خشونت



اولين گام به منظور اداره و کنترل خشم اين است که باور کنيد مي‌توانيد اين کار را انجام دهيد. با اينکه همه ما خشم را در زندگي روزمره خود داريم، ولي سعي مي‌کنيم آن را با شيوه‌اي سازنده ابراز کنيم. برخي افراد تا زماني که فشار ناکامي و خشم دروني ، زندگي روزانه آنان را طاقت فرسا نکرده است، خشم را در خود نگه مي‌دارند. برخي ديگر ظاهرا در عصبي شدن ، فرياد کشيدن ، زدن و پرتاب کردن و در کل رفتارهايي که قلبها را مي‌شکند، به اموال آسيب مي‌رساند و گاهي بدتر از اين اعمال ، متخصص و خبره هستند.
کدام؟ کنترل يا حذف پرخاشگري؟
خشم مخرب از لحاظ فردي و اجتماعي به ما آسيب مي‌زند. اداره و کنترل خشم لزوما به معني ابراز کمتر خشم نيست، بلکه به معني فراگيري شيوه‌اي از ابراز خشم است که براي ما و کساني که پيرامون ما هستند، مفيد باشد. هرچند ممکن است تصور ابراز خشم به شيوه‌اي سازنده ، تازه و غريب به نظر رسد، ولي بايد گفت که چنين امري ممکن است. براي مثال ، برخي افراد وقتي درباره خشم خود مي‌نويسند، يا آن را نقاشي مي‌کنند، با دوستان و يا اعضاي خانواده صحبت مي‌کنند، قدم مي‌زنند، ورزش مي‌کنند و يا آميزه‌اي از اين رفتارها و ساير فعاليتها را انجام مي‌دهند، به آرامش دست مي‌يابند.
تشخيص خشم
نخست نشانه‌هاي اوليه و هشدار دهنده خشم بروز مي‌کند. بيشتر ما انسانها از نشانه‌ها و سرنخ‌هاي موقعيتي ، بدني و شناختي که بر پاسخهاي خشم ما مقدم هستند، ناآگاه هستيم. آگاهي از اين نشانه‌ها گامي بسيار اساسي در اداره خشم مي‌باشد، زيرا اين آگاهي خواهد توانست قبل از آنکه کنترل خشم دشوار شود، وقت زيادي را براي مداخله در اختيار ما قرار دهد.
کنترل اوليه پرخاشگري
براي کنترل اوليه توجه زيادي به حالات زير بکنيد:

    * موقعيت‌هايي ( افراد و مکانهايي ) که شما را خشمگين مي‌کنند.

    * تغييرات بدني که قبل و در حين خشم شما رخ مي‌دهند. براي مثال ، افزايش ضربان قلب ، احساس فشار در سر ، احساس داغ شدن ، مشت شدن دستها ، دندان به هم فشردن ، احساس گرفتگي و سفتي عضله در ناحيه شکم ، سينه و غيره.

    * نشانه‌هاي شناختي يعني افکاري که شما درباره گذشته ، حال و آينده داريد و قبل از احساسات خشم و ناکامي پيدا مي‌شود. داشتن فهرستي از اين نشانه‌ها در مديريت خشم بسيار مفيد است. يک نفر ممکن است قبل از خشمگين شدن فکر کند که ديگران به او و حرفهايش توجهي نمي‌کنند. ديگري فکر کند، ديگران قصد توهين يا بي‌توجهي عمدي را دارند و پدري فکر کند که آينده فرزند او با اين کارهايش تباه خواهد شد.


همين شناسايي علائم هشدار دهنده ، موجب کاهش شدت ، مدت و يا فراواني خشم شما مي‌شود.
مهار خشم با وقفه اندازي
حال که شما نشانه‌ها و سرنخهاي خشم خود را شناخته‌ايد، هرگاه متوجه اين علائم شديد، مکثي کنيد و نفس عميقي بکشيد. يک وقفه چند ثانيه‌اي و نفس عميق مي‌تواند اثر پايداري بر شما بگذارد. خشمي که احساس مي‌کنيد، آنچه که به خود مي‌گوييد و آنچه در اثر اين خشم انجام خواهيد داد، تحت تاثير اين وقفه شما قرار خواهد گرفت.
تغيير انديشه خشم آميز
شيوه انديشه ما با شيوه احساس ما مرتبط است. برخي انديشه‌ها ما را مستعد خشم و ناکامي مي‌کنند. شيوه‌هاي رايجي که مردم قبل از بروز خشم آن را بکار مي‌گيرند، عبارتند از: توقف کردن روي مساله مشکل آفرين ، تمرکز روي جنبه‌هاي منفي ، ناچيز شمردن وجوه مثبت ، انتظار داشتن کمال از خود و ديگران ، نتايج دلخواهي گرفتن ، داشتن نگرش انعطاف ناپذير و تفکر دو قطبي ( خوب _ بد ، سياه _ سفيد ).

شيوه‌هاي درماني که مي‌توانند به ما کمک کنند، عبارتند از: از چشم ديگران به موقعيت و مشکل نگريستن ، تامل در باب آنچه مايليد انجام دهيد، تامل درباره پيامدهاي احتمالي اعمال خود ، قبول اين نکته که همه خطاپذيرند و جستجوي شيوه‌هايي که به کمک آنها مي‌توان يک موقعيت مشکل‌زا را به نحو مثبت کنترل و اداره کرد.
ايجاد بينش و آگاهي نسبت به توان کنترل خود
هرگاه متوجه شديد که توانسته‌ايد با يک موقعيت برانگيزنده خشم به خوبي مقابله کنيد، يا خشم خود را به شيوه مناسب ابراز داريد، از خود بپرسيد چگونه من آن را انجام دادم؟ هر فردي نوعي توان و استعداد براي کنترل خشم دارد. توان شما چگونه است؟ روي اين مساله بسيار تمرکز و تمرين کنيد و آن را تقويت کنيد. عفو هديه‌اي است که شما مي‌توانيد به خود بدهيد. افراد خوب هم مي‌توانند تجارب منفي و بد داشته باشند. سو استفاده ، بي اعتنايي ، بي توجهي و تنگ نظري ، همه و همه واقعيتهاي جهاني هستند که در آن زندگي مي‌کنيم.

گاهي اوقات عفو کساني که موجب درد و رنج ما شده‌اند، غيرقابل تصور است. هراس ما ممکن است اين باشد که گذشت موجب مي‌شود، رفتار شخص موجه شمرده شود. چرا من کسي را عفو کنم که موجب خشم يا رنج شديدي در من شده است؟ پاسخ اين است که ما ديگران را به خاطر خودمان مي‌بخشيم. وقتي ما کسي را مي‌بخشيم، به کنترل او روي چگونگي احساس خود پايان مي‌دهيم. ما به خودمان شانس يک زندگي تازه را مي‌دهيم، زندگي‌اي که در آن تنفرهاي کهنه و مزمن جايي ندارند. بنابراين ، عفو هديه به ديگران نيست، بلکه هديه به خودمان است.
تنفر وقت و انرژي زيادي مي‌گيرد.
وقت و نيرويي که تنفر از شما مي‌گيرد، مي‌تواند به مردم و فعاليتهايي اختصاص يابد که براي شما شادي و رضايت و براي آنها خدمت و محبت به دنبال دارد. انتخاب عفو براي کنترل خشم به تدريج حاصل مي‌شود. شما نبايد مادامي که احساس آمادگي در اين زمينه نکرده‌ايد، آن را انتخاب کنيد. اگر موارد کوچک را عفو کنيد، به تدريج ياد خواهيد گرفت که چگونه خطاهاي بزرگ ديگران را عفو کنيد. راجع به عفو بزرگان ديني و اجتماعي فکر و تحقيق کنيد و از آنها پيروي نماييد.
خودتان را بيان کنيد.
پس از آنکه خشم خود را وارسي کرديد و احساس نموديد که خشم شما موجه است، درباره نوع رفتاري که مي‌خواهيد انجام دهيد فکر کنيد، صبر کنيد و بعد تصميمي عقلاني بگيريد. وقتي خشم شما موجه است، صادقانه مشخص کنيد که چه احساسي داريد. احساس کينه ، عصبانيت ، نفرت ، انتقام ، لذت يا چيز ديگري. هرچه خود و احساس خود را بيشتر بشناسيد، بهتر عمل خواهيد کرد.
انتخابهاي سالم براي پيشگيري از خشم
خشم فرصت طلب است و در بدني که خسته ، فرسوده و بيمار است به آساني جان مي‌گيرد. در نتيجه به منظور اداره و کنترل خشم به خواب منظم ، غذاي خوب ، لذت از اوقات فراغت ، تفريح و عبادت و معنويت نياز داريد.
روان درماني پرخاشگري
اگر کنترل خشم مشکل جدي شماست و با اين آموزشها بهبودي نداشتيد، ممکن است افسردگي و اضطراب و وسواس زيربناي آن باشد. انتخاب مناسب و مفيد در چنين مواردي مشاوره با روانپزشک ، روان شناس يا پزشک است.



در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 27 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

خرید اینترنتی قرص آمریکائی برای نعوذ و تاخیر در انزال

قرص ویگرکس پلاس اصل

1910 قيمت: 1,200,000 ریال روش پرداخت وجه: پرداخت درب منزل و یا واریز به حساب فروشنده

 

ویگرگس پلاس یک مکمل گیاهی کاملاً طبیعی میباشد که جهت افزایش سایز ( طولی و قطری ) و حجم کلی آلت تناسلی مردانه در کنار افزایش ضریب سلامتی جن..سی ، قدرت و سختی نعوظ ، افزایش زمان نزدیکی و جلوگیری از انزال زود هنگام و ... مورد استفاده قرار میگیرد. در این مکمل از گیاهان متنوعی از فرهنگ ها و تمدن های شهیر سراسر جهان برای افزودن به حجم بافت های تهییج پذیر ، اسفنجی و خون پذیر آلت تناسلی (Erectile Tissues) بهره گرفته شده است.

مکمل جن..سی VigRXplus دارای مواد غنی شده محرک جن..سی گیاهی میباشد که برگرفته از فرهنگ ها و تمدن های کهن چین ، اروپا و آمریکای جنوبی برای بزرگ و قطور کردن آلت تناسلی ، تحریک فعالیت های جن..سی ، نگهداری حالت نعوظ آلت تناسلی در هنگام نزدیکی و افزایش تعداد و تولید اس.پرم های ترشحی در بیضه ها بوده که سال های متمادی از آنها بهره گرفته میشده است. این مکمل اتساع عروقی (Vasodilation) نسوج پیرامونی آلت تناسلی را افزایش داده و از این طریق موجب بهبود و درمان مشکلات شریانی نظیر شق پذیری

تناسلی (Arterial Erectile Dysfunction) میگردد. از سوی دیگر بدون آنکه هیچگونه تاثیری در فشار خون سیستماتیک بدن داشته باشد ، شدت جریان خون را در سرخ رگ ها و سیاه رگ های مستقر در آلت تناسلی با تاثیر مستقیم بر سلول های اپیتلیال داخل عروقی (Epithelial Cells) بهبود می بخشد.

 

 
محصول قرص ویگرکس پلاس اصل
قیمت 1,200,000 ریال
بازديد 5,753
فروشنده satcoiran
گروه پزشکی و بهداشتی
 
 
 
 
قرص ویگرکس پلاس اصل
 
قرص ویگرکس پلاس اصل
 
 
 

 

برخی از امکانات و قابلیتها:

 

  • این مکمل از ترکیبات صد درصد گیاهی تشکیل شده
  • عاری از هرگونه مواد مصنوعی و شیمیایی میباشد
  • مکمل VigRXplus دارای گواهینامه ها و تاییدیه های متعددی در سطوح کشوری و بین الملل
  • بروز هرگونه عارضه جانبی نظیر سرطان زائی
  • نگهداری حالت نعوظ آلت تناسلی در هنگام نزدیکی


ارسال شده در تاریخ : شنبه 21 بهمن 1391 - 9:00 توسط : مسپاسو
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 43 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

خرید قرص کلفت کننده فوری

قرص ویگرکس پلاس اصل

1910 قيمت: 1,200,000 ریال روش پرداخت وجه: پرداخت درب منزل و یا واریز به حساب فروشنده

 

ویگرگس پلاس یک مکمل گیاهی کاملاً طبیعی میباشد که جهت افزایش سایز ( طولی و قطری ) و حجم کلی آلت تناسلی مردانه در کنار افزایش ضریب سلامتی جن..سی ، قدرت و سختی نعوظ ، افزایش زمان نزدیکی و جلوگیری از انزال زود هنگام و ... مورد استفاده قرار میگیرد. در این مکمل از گیاهان متنوعی از فرهنگ ها و تمدن های شهیر سراسر جهان برای افزودن به حجم بافت های تهییج پذیر ، اسفنجی و خون پذیر آلت تناسلی (Erectile Tissues) بهره گرفته شده است.

مکمل جن..سی VigRXplus دارای مواد غنی شده محرک جن..سی گیاهی میباشد که برگرفته از فرهنگ ها و تمدن های کهن چین ، اروپا و آمریکای جنوبی برای بزرگ و قطور کردن آلت تناسلی ، تحریک فعالیت های جن..سی ، نگهداری حالت نعوظ آلت تناسلی در هنگام نزدیکی و افزایش تعداد و تولید اس.پرم های ترشحی در بیضه ها بوده که سال های متمادی از آنها بهره گرفته میشده است. این مکمل اتساع عروقی (Vasodilation) نسوج پیرامونی آلت تناسلی را افزایش داده و از این طریق موجب بهبود و درمان مشکلات شریانی نظیر شق پذیری

تناسلی (Arterial Erectile Dysfunction) میگردد. از سوی دیگر بدون آنکه هیچگونه تاثیری در فشار خون سیستماتیک بدن داشته باشد ، شدت جریان خون را در سرخ رگ ها و سیاه رگ های مستقر در آلت تناسلی با تاثیر مستقیم بر سلول های اپیتلیال داخل عروقی (Epithelial Cells) بهبود می بخشد.

 

 
محصول قرص ویگرکس پلاس اصل
قیمت 1,200,000 ریال
بازديد 5,753
فروشنده satcoiran
گروه پزشکی و بهداشتی
 
 
 
 
قرص ویگرکس پلاس اصل
 
قرص ویگرکس پلاس اصل
 
 
 

 

برخی از امکانات و قابلیتها:

 

  • این مکمل از ترکیبات صد درصد گیاهی تشکیل شده
  • عاری از هرگونه مواد مصنوعی و شیمیایی میباشد
  • مکمل VigRXplus دارای گواهینامه ها و تاییدیه های متعددی در سطوح کشوری و بین الملل
  • بروز هرگونه عارضه جانبی نظیر سرطان زائی
  • نگهداری حالت نعوظ آلت تناسلی در هنگام نزدیکی


ارسال شده در تاریخ : شنبه 21 بهمن 1391 - 9:00 توسط : مسپاسو
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 43 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

شرح حال و آثار مشاهیر طی سنتی

 شرح حال و آثار مشاهیر طی سنتی

حكیم محمد اعظم خان، 

در این باب، در مقدمه کتاب اکسیر اعظم (به زبان اردو) آمده است:

وطن اصلی فاضلْ ‌مؤلف نیر اعظم، حكیم محمد اعظم خان، سیستان خراسان بود. جد اعلای وی حكیم محمد كاظم خان از خراسان به كابلِ افغانستان هجرت كرده بود. [وی دو فرزند به نامهای حكیم محمد اسماعیل خان و رضی خان داشت.

فرزند وی، حكیم محمد اسماعیل خان، به سبب شهرتش طبیب خاص احمد شاه ابدالی شد و تا آخر عمر همانجا بود و در كابل درگذشت. فرزند دیگر وی، رضی خان، خیلی شجاع بود و به همین خاطر در ارتش ابدالی مقام ویژهای داشت. رضی خان همیشه در جنگهای افغانستان با هندوستان با احمدشاه ابدال همراه بود. وی در مقابل قوم «مرهت» در جنگهای «سرهند» و «پان بت» شجاعت بسیاری از خود نشان داد. به همین سبب، نواب فیض الله خان، والی راهپور، با اجازه احمد شاه ابدالی، رضی خان را نزد خود در رامپور نگاه داشت تا برای همیشه از حملات «مرهتوها» در امان باشد. وی همچنان در رامپور ماند تا اینكه در جنگ منطقه «دوجوركی» شهید شد.

فرزند رضی خان، حكیم شاه‌اعظم خان، در رامپور حكیمی معروف بود و وی را «هزنس الحكماء» خطاب میكردند. حكیم محمد اعظم خان، مشهور به ناظم جهان، فرزند همین شاه‌اعظم خان است. او به هنگام رحلت پدر تنها 16 سال داشت.

وی پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی (صرف، نحو، منطق، و فارسی) نزد علمای مشهور آن زمان، به علم طب علاقمند شد و طب را نزد حكیم نور الاسلام فرا گرفت. حكیم نور الاسلام، شاگرد استاد حكیم اسد علی و ایشان نیز شاگرد استاد میرهاشم، ملقب به حكیم معتمد الملوك سید علوی خان، بود

حكیم اعظم در 22 سالگی تحصیلات طب را به اتمام رساند و از آن پس تا پایان عمر بدین خدمت مشغول بود. خدمات شایان وی به علم پزشكی تا حدی است كه در میان متأخران كمتر كسی مانند او یافت میشود.

او پس از تكمیل تحصیلات خود در سال 1250ق رامپور را ترك كرد و به «بهوپال» هجرت نمود و در آنجا با نواب جهانگیر محمد خان وابستگی و الفتی به هم زد. نواب جهانگیر وی را در سال 1252ق به عنوان «ناظم جهان» ملقب ساخت.

وی، پس از درگذشت نواب جهانگیر، از بهوپال به «مالوه» رفت و در آنجا با مهاراجه تكوجی راؤیگر آشنا شد و به لقب «مسیح مالوه» شهرت پیدا كرد و در همانجا به سال 1320ق مطابق با 1902 م درگذشت.

دربارة سالهای عمر وی اختلاف است: برخی عمر وی را 130 سال بیان كردهاند، ولی از بیان خواهرزادة ایشان، حكیم نجم الغنی، استفاده میشود كه محمد اعظم خان هنگامی كه در سال 1250ق از رامپور به بهوپال آمده  23 ساله بوده و در تاریخ 4 محرم 1300ق درگذشته است. در این صورت، عمر وی 73 سال میشود.

در شرح حال  دیگری از زندگی این طبیب نامدار آمده است:

حكیم محمد اعظم خان رامپوری چشتی، ملقب به ناظم جهان، فرزند ملكالحكما حكیم شاه‌اعظم خان بن محمد رضی ‎خان بن محمد اسماعیل خان سیستانی‌تبار رامپوری (رامپور/ مصطفیآباد 1229 ـ محرم 1320ق). پزشك و نویسندة فارسینویس شبه قاره هند است.

او نزد مولوی عبدالرحیم بن محمد سعید و مفتی شرفالدین رامپوری و استادان دیگر درس خواند. سپس از پدر خود پزشكی آموخت. در 1251ق به بهوپال سفر كرد و به نواب نظیرالدوله جهانگیر محمدخان، شوهر سكندر بیگم (م. 1285ق)، رئیس بهوپال، تقرب جست و مدتی دراز در بهوپال به سر برد. آنگاه به اجین رفت و سه سال در آنجا در ملازمت بیجابایی گذراند. سرانجام، رهسپار اندور شد و بقیة عمرش را در خدمت فرمانروای آن ناحیه (تكوجی رائوهولكر) به سر برد و در همانجا درگذشت.


وی صاحب آثار فراوانی به زبان فارسی در پزشكی است. از آثار اوست:

•    اكسیر اعظم در چهار جلد.

جلد اول (چاپ مطلع نظامی كانپور و مطبع نولكشور لكهنو). مقدمه متضمن اجناس جمیع امراض و تشخیص اقسام سوء مزاجات و قواعد علاج آنها به طریق كلی است و سپس امراض هر عضو شروع میگردد. اول، اسباب كلیة امراض هر عضو و تشخیص آن و علاج كلی و اقسام آن، بعد از آن هر مرض آن عضو بالاستیفا و اسباب آن بالاستقصا و علامات آنها و طریق تشخیص در اكثر امراض تا معالج را در استخراج هر سبب آن مرض سهولت حاصل شود.

جلد دوم (كانپور، 1287ق/ 1870م و لكهنو، 1302ق/ 1884م) در امراض شفت و شدقین - یعنی لب و كنج دهن- و جز آن.

جلد سوم (چاپ مطبع نظامی كانپور) در بیان امراض كبد، امراض مراره و طحال، امراض امعاء، امراض مقعد، امراض مثانه، امراض اعضای تناسلی مردان، امراض صفاق و سره، و امراض رحم.

جلد چهارم (چاپ مطبع نظامی كانپور، 1289ق و نولكشور لكهنو، 1302ق) در امراض ظهر و اطراف جلد، امراض شعر، امراض ظفر، امراض متفرقه، سموم، معالجات سموم معدنیه، معالجات سموم نباتیه، معالجات سموم مشروبة حیوانیه و غیره، علاج كلی سموم ملدوغه، طرد هوام و قتل آنها،

خاتمة كتاب در جدول مشتمل بر دو قاعده: یك. فهرست اوزان ادویة مفرده؛ دو. فهرست ادویة مركبه كه در علاج مرض مستعمل میشود.

اكسیر اعظم را محمد اعظم خان در 1290ق برای فرزندش محمد افضل خان و شاگرد خود سید عبدالسلام به انجام رسانیده است.

•    رموز اعظم كه در 1264ق به دستور نواب نظیرالدوله جهانگیر محمدخان نوشته شده و در یك مقدمه، بیست و چهار مقاله و یك خاتمه است و محمد اعظم خان خود دربارة ترتیب مطالب آن میگوید: «ترتیبش بدین طریق مقرر نموده شد كه امراض هر عضو از سر تا قدم در هر یك مقاله بیان یافت و در آغاز هر مقاله فواید كلیه كه شامل جمیع امراض آن عضو باشد ترقیم پذیرفت و بعد از آن هر مرضی به فصلی علیحده نهاده شد».

رموز اعظم در دو جلد تدوین یافته كه جلد یكم (دهلی، 1301ق) دربرگیرندة مقدمه و مقالات یكم تا دوازدهم و جلد دوم (دهلی، 1311ق) مشتمل بر مقالة سیزدهم تا آخر است.

•    قرابادین اعظم (چاپ مطبع نظامی كانپور) كه محمد اعظم خان در 1269ق به نوشتن آن آغاز كرده و در آن نسخههای مجرب خود و استادان را به ترتیب حروف تهجی به روش قرابادین آورده است.

•    نیر اعظم (دهلی، 1271 و كانپور، 1298ق) كه در یك مقدمه، دو تعلیم و یك خاتمه تدوین یافته است. مقدمه در بیان بعض فواید متعلقة نبض مشتمل بر چند فایده، تعلیم اول در بیان اجناس عشرة ادلة نبض و اسباب آنها، تعلیم دوم در بیان اقسام نبض مركب مشتمل بر دو مقاله و خاتمه در انواع مفردات و مركبات نبض.

•    محیط اعظم (كانپور، 1313ق)، در چهار جلد، در افعال و خواص ادویة مفرده (ادویة یونانیه و هندیه و انگلیسیه).

این اثر در 1297ق نوشته شده است.

•    ركن اعظم (كانپور، 1298ق)، در بعض مسائل بحران، با سر عنوانهای: اسباب حركت بحران قبل از وقت او، تعریف بحران به قول جالینوس، تقسیم ایام مرض، معرفت ایام مسهل، آغاز حساب بحران و ادوار آن...، علامات وقوع لرزه، علامات دالّه بر بحران جید، اصناف موت كه در اوقات حمّیات عارض شود و علامات كیفیت موت مریض، دلایل موت به غیر بحران.

این اثر در 1281ق نوشته شده است.

 

منابع شرح حال: مقدمه کتاب اکسیر اعظم به زبان اردو؛ تاریخ ادبیات مسلمانان پاكستان و هند، 3/651؛ تاریخ روابط پزشكی ایران و پاكستان، 80، 124، 126، 128، 132؛ فهرست كتابهای فارسی چاپ سنگی و كمیاب كتابخانة گنج‌بخش، 404، 422، 435، 455، 1166؛ مؤلفین كتب چاپی فارسی و عربی، 1/631ـ632؛ نزهة الخواطر، 8/409.

 

اسماعیل ناظم

استاد طب سنتی ایران

دانشگاه علوم پزشکی تهران

منبع: مقدمه کتاب اکسیر اعظم


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 47 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

چهل نکته براي جلب توجه همسر و کاهش تنش در خانواده

با مطالعه کتب مربوط به انتخاب همسر، آيين همسردارى، چگونگى ايجاد ارتباط با ديگران و نيز شرکت در جلسه‏هاى آموزش خانواده دانش و مهارت خود را در اين زمينه افزايش دهيد .
2 . با همدلى، همفکرى، همکارى و مشورت با يکديگر درباره مسائل مختلف ميان اعضاى خانواده روابط سالم پديد آوريد .
3 . هر يک از زوجين ديگرى را نزديک‏ترين و محرم‏ترين فرد بداند و او را نيمه تن، حامى و پشتيبان خود تلقى کند .
4 . با يادگيرى مهارت‏هاى ارتباطى نظير فعالانه به حرف‏هاى يکديگر گوش کردن، احترام به نظرها و عقايد يکديگر و تشريک مساعى و مشورت کردن روابط خود را بهبود بخشيد .
5 . بکوشيد، با ايجاد کانونى گرم و صميمى، تمام اعضاى خانواده به ويژه زن و شوهر مسؤوليت رسيدن به تفاهم را پذيرا شوند .
تا که از جانب معشوق نباشد کششى کوشش عاشق بيچاره به جايى نرسد
6 . هنگام اختلاف نظر يا سوء تفاهم، به جاى سرزنش کردن يکديگر يا تفسير نادرست، به شناسايى مساله و يافتن راه حل آن بپردازيد و در صورت لزوم کمک و مشاوره افراد با تجربه و متخصص را جلب کنيد .
7 . براى رسيدن به ا منيت روانى و عاطفى در روابط زناشويى داشتن صداقت، پذيرش، سعه صدر، انصاف و اعتماد متقابل را اصل اول قرار دهيد .
8 . در صورت به وجود آمدن هر گونه سوء تفاهم و سوء برداشت، در نخستين فرصت ممکن به حل و فصل آن بپردازيد تا به فرآيندى مخرب و پيشرونده تبديل نشود .
9 . به هر طريق ممکن رفتارهاى مطلوب همسرتان را مورد توجه و تاييد قرار دهيد; به گونه‏اى که همسرتان بفهمد برايش ارزش قائل هستيد .
10 . تشويق و تاييد و بيان نکات مثبت‏به طور آشکار يا در جمع باشد و تذکر نکات منفى و انتقاد به طور محرمانه و در تنهايى صورت گيرد .
11 . براى خصوصيات و نيازمندى‏هاى يکديگر ارزش قائل شويد و در روابط کلامى، عاطفى، اقدام‏ها و تصميم‏گيرى‏ها به افکار و خواسته‏هاى همسرتان توجه کنيد .
12 . اگر رفتار خاصى براى شما مبهم است، ساده‏ترين راه اين است که از همسرتان هدف و علت آن رفتار را بپرسيد و با روش مسالمت‏آميز، صميمانه و خوش بينانه موضوع را روشن کنيد .
13 . تندخويي همسرتان را با سکوت پاسخ گوييد و در موقعيتى مناسب درباره مساله مورد نظر به بحث و گفت و گو بپردازيد .
14 . بکوشيد در سراسر زندگى، به خصوص در روابط بين خود و همسرتان، به جاى هر گونه پيش‏داورى يا مشاهده اشکالات و ضعف‏ها نقاط مثبت و قوت را ببينيد; به عبارت ديگر، به جاى توجه به نيمه خالى ليوان به نيمه پر آن توجه کنيد .
15 . سعى کنيد در برنامه ريزى براى فعاليت‏هاى اجتماعى، اوقات فراغت، ديد و بازديدهاى خانوادگى و نظاير آن به مشورت کردن با يکديگر بپردازيد و از يک جانبه نگرى بپرهيزيد .
16 . در هر فرصتى که پيش مى‏آيد، با همسر و اعضاى خانواده‏تان ارتباط کلامى و عاطفى برقرار کنيد . شايان ذکر است زن‏ها از صحبت کردن با همسرشان بيش‏تر لذت مى‏برند . بنابراين، مردان بايد فعالانه به سخنان همسرانشان گوش کنند و واکنش مناسب نشان دهند .
17 . اگر هر يک از زوجين در شرايط خاصى نمى‏تواند به سخنان همسرش گوش کند، بايد صادقانه و صميمانه اين موضوع را به وى انتقال دهد، و تقاضا کند صحبت کردن درباره آن موضوع را به فرصتى ديگر واگذارد .
18 . هر از چند گاهى زوجين در فضايى محرمانه، محبت‏آميز و صميمانه به ارزيابى رفتار و روابط يکديگر بپردازند و از يکديگر بپرسند، چه بايد کرد تا روابطمان بهتر و با نشاط تر شود؟
19 . هميشه، در رويارويى با مسائل و مشکلات خانوادگى، خود را در وضعيت طرف مقابل قرار دهيد و با قبول مسؤوليت‏ خود و شناخت انتظارات متقابل به حل و فصل اختلافات روى آوريد .
20 . در روز يا در هفته زمان مشخصى را براى گفت و گو درباره مسائل و مشکلات و به اصطلاح درد دل کردن با همسرتان اختصاص دهيد .
21 . از داشتن نگرش‏هاى آرمان گرايانه و شاعرانه در مساله ازدواج و روابط زناشويى و نيز انتظارات غير واقع بينانه اجتناب کنيد .
22 . ارتباط زوجين بايد از هر گونه سوء ظن و حدس نادرست و غير واقع بينانه دور باشد . اگر موضوع و مساله‏اى ذهن يکى از زوجين را به خود مشغول کرده است، بايد آن را به صراحت و صادقانه مطرح کند و درستى و نادرستى اش را با همسرش مورد بررسى قرار دهد .
23 . هر يک از زوجين بايد زمينه‏هاى بروز سوء تفاهم‏ها و سوء ظن‏ها را از بين ببرد و از رفتارهايى که موجب بروز سوء تفاهم و سوء ظن مى‏شود، خوددارى کند .
24 . هر يک از زوجين بايد بکوشد با روان‏شناسى همسرش آشنا شود تا بداند زن يا مرد به چه امورى بها مى‏دهد و نظام ارزشى‏اش چگونه است; براى مثال معمولا زن به وابسته بودن، کسب امنيت عاطفى و مورد حمايت واقع شدن اهميت مى‏دهد و مردان مى‏خواهند مستقل و خود مختار باشند و آزادى عمل را داراى ارزش مى‏دانند .
25 . زن و شوهر از مسخره کردن يکديگر و گفتن سخنان طعنه‏آميز و دو پهلو جدا پرهيز کنند .
26 . از رفتارهايى نظير متلک، تحقير، سرزنش و به رخ کشيدن يکديگر که موجب افزايش مقاومت‏هاى روانى در طرف مقابل است، جدا بايد پرهيز شود .
27 . در سراسر زندگى، از جمله در زندگى خانوادگى، بکوشيد به نقاط مثبت، موهبت و نعمت هايى که در اختيار داريد بينديشيد نه به امورى که در اختيار نداريد .
28 . از خطاهاى يکديگر سريعا بگذريد و خطاهاى همديگر را تحمل کنيد .
29 . بايادآورى برخى ايام مانند روز تولد، سالگرد ازدواج و نظاير آن و دادن هديه‏هايى هر چند کوچک (مثل يک شاخه گل) به طور نمادين يا سمبليک عشق و علاقه خود را به همسرتان اعلام کنيد .
30 . خود را در برابر همسرتان آراسته و پاکيزه و جالب توجه نگه داريد از پريشانى و وضع نامرتب بپرهيزيد .
31 . در انتخاب دوست و برقرارى روابط دوستانه و معاشرت‏هاى خانوادگى با زوج‏هاى ديگر دقت کنيد و اين امور را با توافق يکديگر انجام دهيد .
32 . از هر گونه رفتارى که به مرد سالارى يا زن سالارى مى‏انجامد، پرهيز کنيد .
33 . خطاى يکديگر را در حضور ديگران، فرزاندن، آشنايان، والدين يکديگر و . . . بازگو نکنيد .
34 . هرگز همسرتان را با زن يا مرد ديگر مقايسه نکنيد .
35 . از رفتارهاى مطلوب همسرتان تشکر کرده، او را تشويق کنيد و انگيزه تکرار آن رفتار را بيش‏تر سازيد .
36 . از تصميم‏هاى نادرست و غير منطقى و کلى‏گويى‏هاى منفى و شکل‏گيرى افکار منفى درباره همسرتان شديدا پرهيز کنيد .
37 . حتى‏المقدور به قول‏هايى که به همسرتان داده‏ايد عمل کنيد تا به سلب اعتماد و احساس فريب خوردگى نينجامد .
38 . از نسبت دادن القاب و زدن برچسب‏هاى ناگوار و نامطلوب مانند بدقول، زرنگ، شلخته، کله‏شق، يک دنده، لجباز و خودخواه به يکديگر پرهيز کنيد .
39 . در مواردى که غمگينى و افسردگى و يا عصبانيت زن يا شوهر شدت مى‏يابد و احتمال اختلال در کار سيستم عصبى يا غدد درون‏ريز به ويژه غده تيروئيد وجود دارد، در نخستين فرصت‏ به پزشک متخصص مراجعه کنيد تا از عادى بودن ترشح غدد از جمله غده تيروئيد مطمئن شويد .
40 . براى داشتن يک زندگى با نشاط و موفق خوب بينديشيد، وقت‏ بگذاريد، احساس مسؤوليت کنيد، موانع ارتباط سالم را از ميان برداريد و به عوامل ايجاد کننده روابط سالم توجه کنيد.


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 36 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

مجله مشاوره و روانشناسی 218

 

خوش اخلاقي

خوش اخلاقي در خانواده واجتماع  چيست.؟

چگونه خوش اخلاقي رو تمرين كنيم.؟

بدون تکیه به اراده، هیچ کس نمی تواند زندگی سالم و طولانی داشته باشد؛ گاهی اوقات تغییر اخلاق این احساس را به ما می‌دهد که زندگی‌مان خیلی طولانی‌تر شده است. بد اخلاقی نه تنها باعث افسردگی‌تان می‌شود، بلکه عملکرد سیستم ایمنی‌تان را نیز پائین می‌آورد، و منجر به بیماری شما می‌شود.
هیچ گاه کلام محکم و پرمعنای پدرم زمانی که می خواست اولین خواستگار را به خانه راه دهد فراموش نمی کنم. گویی به یک باره تمامی خواسته ها و ترسیماتی که از یک زندگی داشتم را با پاک کنی پاک کرد و جای آن تنها یک جمله را نقش بست "دخترم بدان که زندگی با مردی خوش خلق در خانه ای آهنی در سرما و گرما آسان تر و شیرین تر از زندگی با مردی بد اخلاق در عمارتی لوکس و زیباست "
حسن خلق تنها مسیری است که انسان را مستقیم در جاده ی ارتباطات شخصی و اجتماعی به مقصد می رساند و به عنوان حربه ای دشمنان را از پای در می آورد.
اهمیت این موضوع تا آنجاست که پیامبر اکرم (ص) بعثت خود را برای به اتمام رساندن مکارم اخلاق معرفی می کند.
بنابراین مکارم اخلاق و به کارگیری اصول اخلاق نیکو و صحیح در زندگی، می تواند سعادت را به انسان تقدیم کند، بدون آنکه متحمل مخارجی سنگین شده و یا به نیرنگ و دسیسه متوسل شویم.
اما آنچه مهم است اینکه اولا : تاکید بر حسن خلق و معاشرت نیکو در خانواده چه از سوی زن و چه از سوی مرد برای چیست؟

ثانیا:حسن خلق در خانواده به چه معنا است؟ و چگونه می توان فرد خوش اخلاقی برای همسرمان باشیم؟

پاسخ سوال اول واضح و روشن است ؛ چرا که حسن خلق به مانند نیرویی است که به رفتارهای زن و مرد در داخل و خارج از خانه تعادل و هم سانی می بخشد، و دشواری های زندگی را آسان می سازد.
در حقیقت حسن خلق ، افسار مهار کننده ی خودبینی , خودخواهی , غرور و لجاجت است. که زندگی و در کنار هم بودن را آسان و قابل تحمل می سازد.
اما برای پاسخ به سوال دوم، دو مطلب مهم به نظر می رسد: اول آنکه حسن خلق ، یک رفتار نیکو و پسندیده ای است که لازمه ی آن ظهور در اعمال و رفتار زن و مرد است.
دوم اینکه: تاثیر پذیری حسن خلق در اعمال این دو نسبت به یکدیگر ، زمانی میسر است که با ایمان و اعتقاد قلبی همراه باشد. در غیر این صورت ظاهر سازی و نمایش از جانب یکی از این دو و یا هر دو سرانجام آنها را از مسیر اخلاق نیکو دور می سازد.
اخلاق نیكو و خوش خلقی در خانواده از چنان اهمیتی برخوردار است كه دین اسلام تحكیم بنیان خانواده را بر ایمان و اخلاق می داند.
پیامبر اكرم در حدیثی می فرمایند : كامل ترین مردم از جهت ایمان كسی است كه اخلاقش خوبتر باشد و بهترین شما كسانی هستند كه نسبت به همسران خود خوش رفتار باشند.
بنابراین خوش خلقی برای همه ی ما در تمامی زمانها و مكانها لازم است اما اهمیت آ ن در حفظ ساختار خانواده تا آنجاست كه پیامبر در حدیثی می فرمایند:
اگر كسی از دختر شما خواستگاری كرد و دین و اخلاقش را پسندیدید با او وصلت ایجاد كنید .
اولین قدم در راه اخلاق نیكو ، ادب در كلام و گفتار است كه نباید از صمیمیت به دور و به بی پروایی نزدیك باشد. كلمات زیبا و جملات محبت آمیز زن و مرد در خانه و حتی خارج از خانه همیشه باید نو و تازه باشد و نباید گذر ایام و در كنار هم بودن آنان را در بر خورد كلامی با هم سرد و عادی كند.
آنان اگر چه با هم دوست و به هم نزدیك هستند ، اما حصار محبت و احترام مانع از آن می شود كه كلمات و جملاتی مانند: بیا غذا،مگر بهت نگفتم،بی عرضه ، و......جای كلمات و جملاتی مانند :
بفرمایید غذا حاضر است ،قبلا كه در این باره باهم صحبت كردیم ،از شما بیش از این انتظار داشتم، و....را بگیرد .
عادت به سخن نیكو و دوری از گفتار زشت ، انسان را به سوی خوش خلقی متقابل رهنمون می سازد . البته آنچه گفتار نیكو را كامل می سازد در برگیرنده اخلاق نیكو است .آرام و شمرده شمرده صحبت كنیم ،لبخند بزنیم ،در كنار همسرمان بنشینیم ،دست او را بگیریم و حرف هایمان را با نیروی محبت به او منتقل كنیم .
از به كار بردن جملات امری پرهیز كنیم و اعتراض خود را مستقیم بیان نكنیم مثلا به جای جمله "بلند شو بریم مگرقرار نبود بریم رستوران" ، بگوییم " رستوران خیلی وقته منتظر ماست ! "
حتی برای شما كه سال هاست از زندگی مشتركتان گذشته شاید سخت باشد ولی غیر ممكن نیست . به یاد داشته باشیم كه كمتر كسی است كه عادت بد یا صفت ناشایست خود را در اثر تندی و پرخاشگری تغییر دهد. اما با توكل بر خدا و كمی همت ، همراه با صبر و گذشت می توانیم در مقابل رفتار ناشایست طرف مقابل او را به اشتباهش آگاه ساخته و به عبارتی او را شرمنده كنیم . اكنون شما هم می توانید طعم شیرین خوشبختی را احساس كنید.

 

 

خوش اخلاقی را تمرین کنیم

خوش اخلاقی گاهی در طبیعت و سرشت کسی وجود دارد که نعمتی بزرگ است و شکرش واجب. بسیاری از کودکان از همان اوان کودکی صفاتی همچون صبور بودن، قانع بودن، و آرام بودن را از خود بروز می دهند اینها کسانی هستند که خوش خلقی را بدون زحمت از راه طبیعت و ژنتیک به دست آورده اند. اما بسیاری نیز هستند که طبیعت تند و آشفته ای دارند این افراد برای بدست آوردن خوش اخلاقی باید زحمت بکشند. صبر و استقامت، مدارا و فرو بردن خشمشان را تمرین کنند. بدیهی است که خوش اخلاقی از سوی این افراد ارزشمندتر و با فضیلت تر است. این تفاوتها نزد خداوند پوشیده نیست و خدای بزرگ به کسانی که برای بدست آوردن اخلاق نیک تلاش می کنند، اجر می دهد. از امام ششم علیه السّلام نقل می کند كه میفرمود: اخلاق بخششى است از جانب خدا كه او را به كسى كه میخواهد میدهد بعضى از خوى‏ها طبیعى و جزء سرشت و بعضى از آن مربوط به تصمیم و تمرین است. عرض كردم كدام یك از این دو نوع با ارزش‏تر است؟ فرمود آن كس كه با تصمیم و اراده خود اخلاقى را كسب میكند برتر است چون كسى كه خوى و اخلاقى در سرشت و طبیعت او است غیر آن روش را نمیتواند داشته باشد ولى آن كس كه با اراده خود روش نیكى را اتخاذ مینماید بر خلاف طبع خود مشكلات اطاعت را تحمل میكند و صبر مینماید پس او برتر است.

خوش اخلاقی چیست؟

از امام صادق علیه السلام سوال شد حد حسن خلق چیست؟ آن حضرت فرمود: نرم بودن، پاکیزه سخن گفتن و با چهره خوب با برادر خود(دیگران) برخورد كردن.

نرم بودن به معنای سختگیری نکردن و آسان گرفتن است که نیاز به طرز فکر درست دارد. علت بسیاری از سختگیری های ما اندیشه های غلط و باورهای نادرست ما از زندگی و توقعات بالای ما از دیگران است. تواضع، فروتنی و آسان گرفتن امور دنیا می تواند تاثیر زیادی در خوش اخلاقی ما داشته باشد .

آرامش، نیز عامل مهمی در نرمش ما در برابر اطرافیان ما دارد کسی که آرامش ندارد نمی تواند خوش اخلاق بماند بسیاری از اوقات، جدال و مشاجرات بیهوده ما، محصول اضطرابی است که به دلایل مختلف تحمل می کنیم. معمولا وقتی قرار است یک مجلس مهمانی برپا کنیم با همسر و فرزندانمان دعوا می کنیم. اگر بنا باشد به مسافرت برویم یکی دو روز قبل از سفر اخلاق خوبی نداریم و. ...

از همه نوید بخش تر آنکه می توان با خوش خلقی، از بار گناهان کاست. خوش خلقی کفاره بسیاری از گناهان ما خواهد بود. امام صادق علیه السّلام فرمود: حسن خلق گناه را از بین می برد همان طور كه آفتاب یخ را آب می كند. و بدخلقى عمل را فاسد مینماید همان طور كه سركه عسل را.

به هر حال اضطراب وجود دارد؛ باید یاد بگیریم که در حین اضطراب، خودمان را کنترل کنیم و همواره توجه داشته باشیم که نا آرامی از درون ما سرچشمه گرفته، پس اگر تحمل کنیم و آن را به دیگران منتقل نکنیم، به آرامش یافتن خودمان هم کمک کرده ایم. ما می توانیم اضطراب و احساسات منفی را در درون خود پنهان کنیم و در اعمالمان بروز ندهیم و خوش اخلاقی را با تمرین بدست آوریم. احساسات بد تا زمانی که در اعمال ما بروز نکنند و در محدوده اختیارات ما نباشند، مسئولیتی را متوجه ما نمی سازند.

تطیب کلامک: کلام پاکیزه نیز سبب خوش خلقی است بخش بزرگی از اخلاق هر کسی مربوط به طرز سخن گفتن اوست. انسان حسود، پست، فتنه گر و ... هیچگاه نمی تواند خوش اخلاق بماند زیرا نمی تواند با بزرگواری و با محبت سخن بگوید.

چهره خوب و بشاش داشتن هم در روایت از علامات خوش خلقی معرفی شده است. حقیقتا نوع ارتباط عاطفی ما با دیگران به حالت چهره ما در هنگام برخورد بستگی دارد. چهره ای که مزین به تبسم باشد، علاقه، حوصله و نشاط را نشان می دهد. چهره و حالت پیامبر خدا در هنگام برخورد با مردم به گونه ای بود که هر کسی با آن حضرت دیدار می نمود گمان می کرد عزیزترین فرد نزد رسولخدا است بدون این که آن حضرت با زبان، ابراز محبت کند.

يك داستان جالب:شیوانا و مرد دوره گرد

شیوانا جعبه ای بزرگ پر از مواد غذایی و سکه وطلا را به خانه زنی با چندین بچه قد ونیم قد برد.
زن خانه وقتی بسته های غذا و پول را دید شروع کرد به بدگویی از همسرش و گفت: " ای کاش همه مثل شما اهل معرفت و جوانمردی بودند.
شوهر من آهنگری بود ، که از روی بی عقلی دست راست ونصف صورتش را در یک حادثه در کارگاه آهنگری از دست داد و مدتی بعد از سوختگی علیل و از کار افتاده گوشه خانه افتاد تا درمان شود.وقتی هنوز مریض و بی حال بود چندین بار در مورد برگشت سر کارش با او صحبت کردم ولی به جای اینکه دوباره سر کار آهنگری برود می گفت که دیگر با این بدنش چنین کاری از او ساخته نیست و تصمیم دارد سراغ کار دیگر برود.من هم که دیدم او دیگر به درد ما نمی خورد ، برادرانم را صدا زدم و با کمک آنها او از خانه و دهکده بیرون انداختیم تا لا اقل خرج اضافی او را تحمل نکنیم.
با رفتن او ، بقیه هم وقتی فهمیدن وضع ما خراب شده از ما فاصله گرفتن و امروز که شما این بسته های غذا و پول را برایمان آوردید ما به شدت به آنها نیاز داشتیم.ای کاش همه انسانها مثل شما جوانمرد و اهل معرفت بودند!
شیوانا تبسمی کرد وگفت : حقیقتش من این بسته ها را نفرستادم .یک فروشنده دوره گرد امروز صبح به مدرسه ما آمد و از من خواست تا اینها را به شما بدهم و ببینم حالتان خوب هست یا نه !!؟ همین!
شیوانا این را گفت و از زن خداحافظی کرد تا برود. 
در آخرین لحظات ناگهان برگشت و ادامه داد: راستی یادم رفت بگویم که دست راست و نصف صورت این فروشنده دوره گردهم سوخته بود !!!
 سخني با خودم :  ضعیف‌الاراده کسی است که با هر شکستی بینش او نیز عوض شود.


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 36 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

همسران جوان و توقعاتشان

اینکه چرا برخی از همسران به دنبال توقعاتی هستندودر صورت بر آورده نشدن آن به درگیری واختلاف می پردازند پاسخ های متعددی دارد که برخی از آنها بدین قرارند:

تحریک ها ودو بهم زنی ها
ما درمواردی شاهد تحریک ها ودو بهم زنی ها از سوی افرادی هستیم که با سخنان گزاف سعی می کنند زنی را نسبت به شوهرش متوقع ویا در شوهر حالت تنوع وفزون خواهی پدیدآورند؛ مثلاً به او می گویند حیف از وجود تو نیست که باچنین همسری زندگی می کنی توچه چیزازدیگران کمترداری همه مایل به زندگی با توهستند تونیازبه همسری داری که قدر تو را بداند و…
بااین حرف هااورا نسبت به همسرخود بدبین کرده وسطح توقعش را بالا می برند وبا عدم برآوردن توقعات، کشمکش ودرگیری صورت می گیرد.

وعده های قبل از ازدواج
گاهی زنان وشوهران جوان را می بینیم که با هم در حال نزاع هستند. اینکه علت آن چیست باید گفت علت آشکاری دراین رابطه وجود ندارد، گاهی اوقات وعده های قبلی آنان دروغ ازآب درآمده،بنابراین باعث بهانه گیری از یکدیگر می شود.
باید یاد آور شد وعده های پوچ ودروغین همه آنچه را که محکم به نظر می رسد پاره می کند ومعلوم نیست که بتوانند راحت در کنار هم زندگی کنند.
اینکه انسانی بکوشد با لباس عاریتی مردم ،خود را زیبا جلوه دهد وبا وعده های دروغین دیگران را به خود متمایل کند باید آگاه بود که این امر پایدارنیست.

عدم آشنایی با مشکلات هم
همسری را درنظر آورید که بیمار ودلتنگ است. توقع دارد شریک زندگیش درکناراو بنشیند وبه درد دلهایش گوش دهد ومحبت خود را نثار اوکند . غافل ازاینکه او گرفتاری ها ومشغولیت های زیادی دارد وبه این کارها نمی رسد . پس همسر متوقع بر اساس عادت خود خواهانه اش کینه ا و را به دل می گیرد ومنتظر فرصتی برای درگیری است.

توقع وآزمایش
درمواردی پرتوقعی ها مربوط به آزمایش است.همسر جوانی می خواهد بداند که شریک زندگی اوتا چه حد برایش ارزش واعتبار قائل است. به این منظوراز او درزمینه خاصی توقعی دارد. برآودره نشدن آن توقع سبب می شود که او دراصل به محبت وصفای همسر شک کند وبگومگوهایی رخ بدهد وکار به درگیری بکشد. حال اگر طرف مقابل بتواند به او تفهیم کند که توان برآوردن آن توقع را ندارد شاید مسائل تا حدودی حل شود.

عدم درک واطمینان به هم   یکی دیگراز عوامل وانگیزه های مهم درگیری ها عدم درک هم ودرنتیجه توقع های بیجا از یکدیگر است که ممکن است این موضوع گاهی ناشی ازتفاوت های سنی وحتی علمی باشد . یکی اززوجین به تناسب سن ومقتضای اندیشه اش دروضع وموقعیتی خاص است وآن دیگری دروضع وموقعیتی دیگر. یکی به دنبال تفریح وگشت وگذار است وآن دیگری به دنبال تحقیق وبررسی. نتیجه این دوگانگی در درک زمینه را برای جدایی فکری وبعد درگیری فراهم می کند. ازمسائل دیگر در این زمینه وجود حالت کودکانه،عدم اطمینان به زندگی، جستجوی یک زندگی اتکالی، قدرت طلبی، عقده تکانی، عدم درک ریزه کاری ، ظرافت ها و…است که برای رعایت اختصارازذکر آنها خودداری می کنیم.

خودخواهی ها
چه بسیارند کسانی که دراثرتربیت غلط وافراط درنازکشی لوس وخودخواه بارآمده اند،آنان گمان می کنند که صاحب رتبه ومقامی هستند وهمه افراد حتی همسر وفرزندانشان می بایست درخدمت بی چون وچرای آنها باشند،غرور بی جا،این افراد را وامی دارد که اگر امری خلاف مصلحت وتوقع خویش یافتند در برابر ش بایستند ویا موضع خشونت باربگیرند. طبعاً طرف مقابل نیز تسلیم این جریان نمی شود وهمین امر سبب پیدایش درگیری می شود.

خستگی های ناشی از کار
زن وشوهری با هم درگیری پیدا می کنند که هر کدام بدین حساب که از کار روزانه خسته شده ونیاز به حمایت دارند     می خواهند تملقی وتحسینی از آنها مطرح شود تا میزانی از خستگی شان  کاسته گردد ولی هیچ واسطه ای وجود ندارد که زبان این دو را برای هم ترجمه کند، درنتیجه عقده یکدیگر را دردل می گیرند وبه اندک بهانه ای با هم به درگیری می پردازند .

عوامل افزایش توقع
عوامل بسیاری باعث افزایش توقع ومیزان طلب در افراد میشود .دیدن رفتار دیگران ،به ویژه آنها که درراحتی وتنعمند، زندگی توأم با عصیان وسرکشی دیگران، بی توجهی به آینده ، بی غمی وعدم پذیرش مسئولیت بر این درد آنان دامن می زنند.

بررسی توقعات
اینکه زن وشوهر در سایه ازدواج توقعاتی از هم دارند جای بحث نیست وبسیار به جاست که تا حد امکان توقعات یکدیگر را در چارچوب ضوابط شرع بر آورده کنند. اما آنچه مهم است رعایت این مسئله است که توقعات باید به گونه ای باشد که طرف مقابل بتواند آن را برآورده سازدو درخواست های خارج از اندازه باعث می شود که امکان برآورده شدن آن نباشد، در نتیجه موجبات بدبینی نسبت به هم فراهم میشود وکار به درگیری می کشد واین خود علت بسیاری از مسائل ومشکلات بعدی است . توقع به میزانی خوب است که تمایلات عادی وطبیعی یکدیگر را برآورده سازند. البته زن وشوهر باید به میزانی نقش پدرومادری رادرباره یکدیگر ایفا کنند ولی مسئله نباید به گونه ای باشد که رؤیاهای یکدیگر را هم کاملاً محقق نمایند.

ضرورت مهار هوس ها
این ضرورت حیات خانوادگی است که زن وشوهر به میزانی از خواسته ها وتوقعات خویش بکاهند وحتی بر هوس های خود فائق آیند وعزت نفس خود را دربی توقعی از همسر بدانند.
اگرسطح توقعات ازیکدیگررا پایین آورند مسائل ودشواری ها سبکتر شده ومشکلات از میان خواهد رفت. این امر بخصوص باید مورد توجه زنان باشد . ازآن جهت که عشق مرد رمنده است ودرمواردی که توان رفع دشواری ها وبرآورده ساختن توقعات رانداشته باشد اززندگی وشرمساری های آن خود را فارغ خواهد ساخت .تمتع از زندگی زناشویی در سایه توقعات بی حساب ورنگارنگ کردن زندگی ودر خواست های متنوع نیست .این امر زندگی را دشوار خواهد کرد وحتی موجب وارد آمدن صدمه روحی بر دیگری خواهد شد و این سبب تیرگی زندگی است در برابر آنچه که می خواهید بدان برسید حلیم وبردبار باشید، ملایمت و احساس شما زندگی را شیرین وزندگی مشترک را محکمتر خواهد کرد . برای وصول به چنین هدفی بکوشید.


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 189 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

مگنا آر ایكس+ (+Magna RX) اصل

مگنا ارایکس RX-اصل به همراه يك محصول اشانتيون دلخواه

قیمت: 140000 تومان

مگنا ارایکس RX-اصل.نمایندگی فعال ایران کالای اصل و معتبر-شماره مجوز 4الف875/41 با مارک معروف مگنارکس آیا شریک ج-ن.س-ی شما از سایز آلت و قدرت ج-ن.س-ی شما راضی است؟ شما بیشتر از تصورتان بدست خواهید آورد. راهی سریع و آسان با نتیجه غیر قابل باور. در سراسر جهان تا کنون هیچ دارویی مشابه مگنا آر ایکس معرفی نشده و این تنها فرمول کشف شده تا کنون بوده که قادر است هر نوع آلت تناسلی را از نظر سایز ، طول و ضخامت و قطر به شکل دائمی ، سریع ، آسان ، بی خطر و بدون هیچ عوارض و مشکلی ، افزایش داده و باعث بهبود وضعیت شق شدگی و سفتی آلت در حالت نعوظ و تحریک ج-نس.ی شود و هم زمان از ا-ن-ز.ال زودرس جلوگیری کرده افزایش زمان مق.ا-ربت را به شما هدیه می دهد.

مزیت ها و خصوصیات +MAGNA-RX : 1. افزایش طول و ضخامت آلت در یک دوره ۶۰ روزه یا کمتر. ۲٫ افزایش میل ، قدرت و کیفیت رابطه ج-ن.س-ی . ۳٫ جلوگیری از ان.ز-ال زود رس و افزایش زمان نزدیکی و م.قا-ربت. ۴٫ بدون عوارضی چون تپش قلب ، چاقی و اضافه وزن یا ناراحتی های پوستی و گوارشی و … که در دیگر محصولات از این نوع دیده شده . ۵٫ افزایش شق شدگی و سختی آلت تناسلی هنگام نعوظ و تحریک ج-ن.س.ی . ۶٫ تایید شده از طرف پزشکان و متخصصان . ۷٫دارای گواهی GMP ، تولید تحت شرایت کنترل کیفیت از FDA آمریکا و فروش مجاز در اکثر کشور های جهان . ۸٫ تولید شده در مدرنترین لابراتوآرها دنیا بوسیله پرسنل متخصص . ۹٫ خرید و استفاده اسان بدون نیاز به نسخه پزشک . ۱۰ . تولید شده به صورت قرصهای فشرده به علت جلوگیری از عوارض مواد غیر طبیعی که در ساخت کپسول ها به کار میرود و همچنین جلو گیری از تقلب که در کپسولها به راحتی صورت میگیرد . ۱۱٫ تولید شده از بهترین نوع مواد طبیعی و ۱۰۰ % بدون هیچگونه عوارض جانبی
برخی از روشهای تشخیص مگنارکس اصل از تقلبی درب قوطی مگنارکس با شرینگ شفاف پوشیده و پلمپ شده که بر روی آن با رنگ سیاه عبارت : SEALED FOR YOYR PROTECTION نوشته شده است. در داخل قوطی علاوه بر ۶٠ عدد قرص مگنارکس یک عدد رطوبت گیر (سیلیکاژل) وجود دارد و با پنبه فضای خالی قوطی پر شده است. تاریخ و شماره سریال کالا به شکلی خوانا با رنگ سیاه روی لیبل و بالای بارکد حک شده است که به سختی پاک می شود ودر صورت پاک شدن هم جای آن باقی میماند. برای پیگیری بارکد نیز می توانید از سایت دولتی www.Gepir.org استفاده نمایید. در مواردی افراد سودجو با تهیه محصولات تاریخ گذشته و فاسد با قیمتهای بسیار نازل و غیر واقعی و با تعویض لیبل و درج تاریخ جدید اقدام به فروش دوباره آن می نمایند که از طریق مقایسه رنگ به راحتی قابل تشخیص است رنگ لیبل یا برچسب محصول با رنگهای پانتونه با کدهای اختصاصی تعیین شده است که کپی برداری از آن در صورت نداشتن کد مورد نظر باعث تفاوت رنگ برچسب های تقلبی با بر چسب اصلی می شود.

برخی از ویژگیها
1) افزایش طول و ضخامت آلت در یک دوره ۶۰ روزه یا کمتر.  2) افزایش میل ، قدرت و کیفیت رابطه جن-س.ی  3) جلوگیری از انزال زود رس و افزایش زمان نزدیکی و مقاربت  4) كيفيت بسيار بالا و درعين حال قيمت بسيار پائين تر نسبت به ساير فروشندگان  5) افزایش شق شدگی و سختی آلت تناسلی هنگام نعوظ و تحریک ج.ن-سی


خرید مگنا ارایکس RX-اصل به همراه يك محصول اشانتيون دلخواه

نام و نام خانوادگی

در فیلد زیر، کد تلفن کشور خود را وارد کنید مثلا برای ایران 98 را وارد کنید.

کد کشور

شماره تلفن ثابت یا همراه

ایمیل

آدرس شما

چنانچه در مورد اين محصول سؤالي داريد در کادر زیر بنويسيد.(اختیاری)

سؤال شما

در فيلد زير تعيين كنيد كه قصد خريد چه تعداد از اين محصول را داريد.

تعداد مورد نياز 

tehran


ارسال شده در تاریخ : یکشنبه 22 بهمن 1391 - 2:47 توسط : مسپاسو
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 25 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

کشف ژن بارورساز اسپرم

محققان دانشگاه ادینبورگ ژن مهمی را شناسایی كرده اند كه برای تولید اسپرم های سالم ضروری است. این كشف می تواند برای نوع جدیدی از داروهای غیرهورمونی پیشگیری از بارداری که قابل استفاده برای مردان باشد منجر شود. به گزارش دیلی میل، به گفته دانشمندان این ژن Katnal1 نام دارد و در محیط آزمایشگاه نقش مهمی را در بالغ شدن اسپرم ها ایفا كرد. بر اساس یافته محققان، تنظیم این ژن می تواند مانع از بالغ شدن اسپرم ها شود و آن ها را برای بارور سازی تخمك ناتوان كند. از این رو می توان از این ژن به عنوان نوع جدیدی از داروی ضدباروری قابل استفاده برای مردان بهره مند شد بدون آن كه در هورمون های بدن تغییراتی ایجاد شود.

به گفته محققان این ژن كه در آزمایش ها فعال است، مراحل نهایی رشد اسپرم را كنترل می كند. متوقف سازی این ژن می تواند به طور موقت موجب ناباروری شود بدون آن كه آسیبی به فرایند اسپرم سازی مرد وارد شود. نكته مهم این است كه تاثیرات چنین دارویی می تواند برگشت پذیر باشد چرا كه Katnal1 فقط سلول های اسپرم را در مراحل نهایی تحت تاثیر قرار می دهد؛ از این رو، نقشی در مراحل اولیه مانع از تولید اسپرم و توانایی كلی برای تولید اسپرم ندارد.

تاكنون تلاش های بسیاری برای تولید داروهای ضد باروری برای مردان بر اساس متوقف سازی هورمون تستوسترون انجام شده است، اما این تلاش ها با دشواری هایی مواجه شده اند و موجب بروز عوارض جانبی مانند آكنه، تحریك پذیری و نوسانات خلق و خو شدند. نتایج این تحقیقات در نشریه PLoS Genetics منتشر شده است.


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 192 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

شناسایی مردان خیانتکار


/**/

 امروزه یکی از بزرگترین دغدغه‌های فکری بشر در تمامی جوامع بی‌وفایی در ارتباطات زناشویی است. مسئله‌ای که بازهم باوجود پنهان‌گری هریک از زوج‌ها مثل سوهانی روح آنها را می‌خراشد و گاهی حتی پس از سال‌ها زندگی مشترک و مونس یکدیگر بودن به نابودی آن زندگی منجر می‌‌‌شود.

 

بی‌وفایی در رابطه زناشویی ابعاد و بحث‌های مختلفی را شامل می‌شود که برای آگاهی از آنها در این شماره «نسل‌امروز» پای صحبت‌های «سارا منصفی»، روانشناس، نشستیم. در این مطلب قصد داریم ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی را معرفی کنیم و اگر قصد آشنایی و شناخت مردی را برای ازدواج دارید، باتوجه به آنها می‌توانید تصمیم بهتر و صحیح‌تری را بگیرید. هرچند امروزه مشکل وفادار نبودن همسر هم از سوی زنان و هم از سوی مردان دیده می‌شود. همچنین یک‌سری از این ویژگی‌های شخصیتی کلی است و به‌‌طور متقابل وجود آنها در زنان نیز، آنان را مستعد خیانت نسبت به طرف مقابل می‌کند.

 

عوامل زمینه‌ساز بی‌وفایی

به‌طور کلی برای بی‌وفایی در زندگی مشترک نمی‌توان یک عامل را برشمرد، بلکه فردی که نسبت به زندگی مشترک خود وفادار نیست و به عبارتی خیانت می‌کند، ترکیبی از ویژگی‌های فردی و اجتماعی را داراست. هرچند گاهی تنها یک اتفاق باعث این موضوع می‌شود و فرد را در شرایطی قرار می‌دهد که ناگزیر دست به خیانت بزند، اما اگر ریشه‌یابی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد به مجموعه‌ای از عوامل چون کمبودهای شخصیتی، محیط خانواده، جامعه و آموزش‌هایی که فرد از جامعه دریافت کرده، تجربه‌های فردی و ویژگی‌های شخصیتی می‌رسیم. همچنین نباید فراموش کرد که همیشه چند عامل فرد را مستعد خیانت کردن می‌کند و نمی‌توان تنها به یک عامل یا ویژگی استناد کرد؛ بنابراین اگر فردی که قصد ازدواج با او را دارید، یکی از این ویژگی‌‌ها را دارا بود، نمی‌توانید به‌راحتی این احتمال را بدهید که او حتما به شما خیانت خواهد کرد.

 

1. مردان بی‌صبر

این مسئله که آیا ویژگی صبوری و خویشتن‌داری در فردی شکل گرفته است یا نه، از دیگر نکته‌های مهم در مسئله سنجش احتمال بی‌وفا بودن یک فرد است. البته در این مسئله تاحدودی عوامل تربیتی و جامعه نیز تاثیرگذار هستند. برای مثال باید دید آیا فرد تحمل شرایط نامطلوبش را دارد و اگر در جمعی خیلی به او خوش نمی‌گذرد، بازهم حاضر است آن جمع را تحمل کند یا نه.

 

2. مردان آزادی‌طلب

به‌طور کلی هر فردی یک‌سری نیازهای طبیعی مانند نیاز به تفریح، آزادی و رعایت حریم شخصی‌اش از سوی دیگران را دارد، اما اگر لذت‌جویی و آزادی‌ فردی بیش از اندازه بالا باشد و نخواهد هیچ‌ چیز او را محدود کند و حتی به همسرش هم نسبت به مسائلی مانند اینکه کجا می‌رود، چه می‌‌کند یا چرا کاری را انجام می‌دهد، توضیحی ارائه کند، بازهم چنین افرادی مستعد خیانت کردن هستند.

 

3. مردان غیرمطمئن

شک داشتن به رابطه از همان ابتدا، مطمئن نبودن فرد نسبت به انتخاب همسر یا اصولی که برای ازدواج در نظر گرفته هم می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که فردی مستعد خیانت کردن به همسر خود است.

 

4. مردان ریسک‌پذیر

این مسئله که فرد در زندگی ریسک‌پذیر باشد یا نه، او را مستعد خیانت و بی‌وفایی می‌کند. در حقیقت افرادی هستند که ریسک‌پذیرترند و حتی به این موضوع هم می‌اندیشند که اگر قضیه بی‌وفایی آنها برای همسرشان فاش شود، چه چیزهایی را از دست می‌دهند.

 

به بیان دیگر این زندگی تا چه اندازه برایم ارزشمند است و با بی‌وفایی نسبت به همسرم چه چیزهایی را از دست می‌دهم یا اصلا نسبت به زندگی‌ام بی‌تفاوت هستم. به‌طور کلی می‌توان گفت وابستگی زوج‌ها نسبت به یکدیگر، رابطه آنها را حفظ می‌کند و منظور از این وابستگی‌ها، وابستگی‌های مثبت است. گاهی هم افراد خیانت می‌کنند، چراکه فکر می‌کنند، چیزی را در این زندگی از دست نمی‌دهند یا اصلا چیزی ندارند که بخواهند آن‌ را از دست بدهند.

 

نیازهای بنیادی

در زندگی زناشویی بسیاری از مشکلات بر سر نیازهای اصلی انسان است. نیازهایی که اگر با ازدواج و در زندگی زناشویی ارضاء نشوند و انسان برای آنها پاسخی دریافت نکند، می‌توانند احتمال خیانت کردن به همسر را افزایش دهند. یکی از این نیازها، نیاز جنسی است، اما نباید دیگر نیازهای بنیادی افراد را نادیده گرفت. اگر نیاز فرد برطرف نشود، شاید یک سال با فکر و منطق و یک سال با اصول اخلاقی بتوان مقابل آن مقاومت کرد، اما به هر روی نیازهایش او را از پای درمی‌آورد و به سوی بی‌وفایی سوق می‌دهد.

 

5. مردان بی‌تربیت!

جامعه‌ای که فرد در آن پرورش پیدا می‌کند، ارزش‌های جامعه، جایگاه فرد در خانواده، نوع تربیت خانوادگی، نوع تعامل‌های اجتماعی و ارتباطات فرد از عواملی هستند که در این حوزه مطرح می‌شوند. مردانی که در تربیت خانوادگی آنها کم گذاشته شده، مستعد خیانت هستند.

 

مردان جست‌وجوگر

مهمترین مسئله‌ای که باید بررسی شود این است که طرف مقابل تا چه اندازه دارای حس جست‌وجوگری است، چراکه گاهی افراد به‌دلیل کنجکاوی و تازه‌جویی دست به خیانت می‌زنند. چنین افرادی مدام در حال جست‌وجو کردن و جذب چیزهای نو و جدید شدن هستند و مسائل تکراری یا قدیمی به سرعت جذابیت خودش را در برابر آنها از دست می‌دهد. این موضوع در زبان عامیانه به همان تنوع‌طلبی معروف است و سبب می‌شود فردی با روحیه‌ای هیجان‌خواه، جست‌وجوگر و تنوع‌طلبش نسبت به موضوع بی‌وفایی به همسرش آسیب‌پذیرتر باشد. این افراد ثبات ندارند و دائما با تغییر روبه‌رو هستند. برای مثال تغییر گوشی تلفن‌همراه یا تغییر شغل و اتومبیل از سوی این افراد بیشتر است. نکته دیگری که باید بررسی کرد، عمر رابطه‌های قبلی طرف مقابل است. آیا این رابطه‌ها عمیق بوده و تنها تجربه رابطه دوستی با چند نفر و هریک برای مدت طولانی را داشته یا پس از یک یا دو هفته رابطه‌های او به پایان رسیده و دوستان متعدد بسیاری داشته است. به‌عبارت دیگر ثبات و پایداری شخصیتی فرد و اینکه تا چه حد روی رابطه‌اش باقی می‌ماند، بسیار مهم است.

 

7. مردان در کانون توجه

اینکه فردی در جامعه همیشه کانون توجه باشد و همه را جذب خودش کند، می‌تواند بر شخصیت و رفتار او تاثیر منفی بگذارد. هرچند گاهی نوع تربیت، فرد را به سمتی سوق می‌دهد که عزت‌نفس پیدا کند و هرگز به فکر خیانت به همسر خود نیفتد.

 

8. مردانی با سبک زندگی غیرثابت

یکی از فاکتورهای موثر در بحث خیانت سبک زندگی افراد است، البته باید توجه داشت که این مسئله در بستر زمان بررسی شود. به عبارت دیگر گاهی افراد در زندگی تغییر می‌کنند و سبک زندگی خود را تغییر می‌دهند. اما به‌طور کلی باید ببینید خواستگار شما چه شیوه‌ای از زیستن را در پیش گرفته است. چگونه زندگی کردن یا چه نوع زندگی را دوست داشتن، همگی از بحث‌هایی است که در سبک زندگی افراد مطرح می‌شود یا مسائل دیگری مانند اینکه فرد تا چه اندازه‌ای به تفریح اهمیت می‌دهد، اهل کار است، خانواده برای او چه جایگاهی دارد و آیا‌ از رفتن به مسافرت استقبال می‌کند، همگی از فاکتورهای مهم سبک زندگی افراد هستند. گاهی یک‌سری از ویژگی‌های شخصیتی به سبک زندگی فرد تبدیل می‌شوند، مانند اینکه فرد تا چه اندازه به دنبال تلفن‌همراه جدید، ماشین، تکنولوژی یا شغل جدید است یا اهل دوستی‌های متعدد و مهمانی‌های شبانه پیاپی است.

 

9. مردان محو بقیه

در مواقعی که با مرد موردنظر خود به یک رستوران یا کافی‌شاپ می‌روید بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشید که آن مرد تا چه اندازه محو شماست و با شما ارتباط چشمی دارد. آیا مستقیم به چشمان شما نگاه می‌کند یا بالای سر و شانه‌هایتان را، یا مدام می‌چرخد و به پشت سرش نگاه می‌کند. در هر جمعی تمامی حواس او متوجه شماست یا حضور شما برای او فرقی ندارد.

 

10. مردانی با پدر خیانتکار

عوامل ژنتیکی نیز در بحث خیانت موثرند، چراکه بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی که برشمردیم همگی ژنتیکی هستند، اما احتمال دارد فاکتور ژنتیک تحت‌تاثیر محیط زندگی فرد تعدیل شود. برای مثال اگر در خانواده‌ای تربیت صحیح و اصول اخلاقی حرف نخست را بزند، به‌طور حتم فرد راه دیگری را برای زندگی مشترک خود در پیش خواهد گرفت و در مقابل اگر از کودکی شاهد خیانت‌های پدر به مادر باشد، این احتمال وجود دارد که راه پدر را ادامه دهد.

 

11. مردان «نه» نگو!

افرادی که عزت‌نفس ندارند، محکم نیستند، نمی‌توانند نه بگویند و برای شخصیت خود احترامی قائل نیستند به همین نسبت مستعد خیانت کردن به همسر خود هستند. گاهی فرد حتی اگر در شرایط ویژه‌ای قرار بگیرد که امکان خیانت کردن به همسرش برای او فراهم باشد، بازهم هرگز خیانت نمی‌کند، چراکه شخصیتش به او چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد یا به بیان دیگر ارزش‌های انسانی و چارچوب و اصولی که برای خود تعریف کرده، هرگز به او اجازه نمی‌دهد که دست از پا خطا کند.

 

12. مردان خوش‌تیپ و برنزه!

این‌ موضوع که یک آقا تا چه اندازه دنبال جلب توجه دیگران است، یک زنگ خطر به‌حساب می‌آید. البته این ویژگی شخصیتی در زنان هم دیده می‌شود و چنین افرادی مدام به‌دنبال باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام، برنزه کردن و نوع لباس و پوشش خود هستند. به بیان دیگر افرادی که بیش از حد معمول مطابق مد روز ظاهر می‌شوند و توجه دیگران برای آنها مهم است یا حتی اگر خودش هم به نظر دیگران اهمیت ندهد بازهم دیگران به سرعت جذب او می‌شوند و همیشه به وی توجه نشان می‌دهند، مستعد خیانت کردن به همسر خود هستند.

 

13. مردان کمتر از همسر

گاهی یک زن نسبت به مرد از نظر موقعیت‌های اجتماعی و مالی برتری‌هایی دارد، این مسئله ممکن است در مرد احساس کمبودهایی را ایجاد و او را مستعد خیانت به همسر کند، چراکه در پی ثابت کردن خود و توانایی‌هایش هم به خود و هم به همسرش است.

 

14. مردان بی‌اعتقاد

آیا خواستگار شما به حرف‌هایی که می‌زند اعتقاد دارد یا اگر پای منافعش در میان باشد، آنها را فراموش می‌کند؟

اگر فرد در جامعه برای خود یک‌سری اصول اخلاقی، باورها، ارزش‌ها و ضدارزش‌ها را تعریف کند، به آنچه او را شکل داده‌اند اهمیت دهد، خط‌قرمزها را بشناسد و برای خودش خط‌قرمزهایی را تعریف و حریم‌هایی را که نباید هرگز وارد آنها شود مشخص کند، پس از ازدواج نیز به خوبی می‌داند مسئولیت هرکاری که انجام دهد با خودش است و این ارزش‌های اخلاقی به‌عنوان یک عامل بازدارنده در مقابل بحث خیانت در این فرد عمل می‌کنند. گاهی افراد حریم‌های زندگی را برای خودشان هم تعریف و تعیین نکرده‌اند و این قضیه آنها را آسیب‌پذیر می‌کند. این در حالی است که افراد در حرف همیشه از اعتقادات خود سخن می‌گویند، اما دخترخانم‌ها باید ببینند خواستگار آنها در عمل تا چه اندازه به اعتقاداتش عمل می‌کند.

 

15. مردهای شوخ و شنگ

برخی از مردها در قالب شوخی و با حرف‌های طنزآمیز از خیانت و بی‌وفایی سخن می‌گویند و به‌نوعی این کار را عادی جلوه می‌دهند. اغلب چنین مردانی با این کار دو هدف را دنبال می‌کنند، یکی آنکه حساسیت‌زدایی کرده باشند و به طرف مقابل خود بگویند خیلی مسئله مهمی نیست و اگر من چنین کاری انجام دادم تو هم به روی خودت نیاور، یا اینکه می‌خواهند حرف جدی خود را در قالب شوخی و طنز بیان کرده باشند.

 

16. مردان آسیب‌پذیر

ویژگی شخصیتی اجتناب از آسیب که البته یک ویژگی ژنتیکی هم به‌حساب می‌آید، در برخی از افراد بالا و در برخی دیگر پایین است. افرادی که اجتناب از آسیب آنها پایین است، رفتارهای پرخطر بیشتری را تجربه می‌کنند و یکی از این رفتارها می‌تواند بی‌وفایی نسبت به همسر و زندگی مشترک باشد. از سوی دیگر اگر این اجتناب از آسیب پایین در فردی با حس تازه‌جویی بالای او همراه ‌شود، احتمال اینکه چنین فردی نسبت به همسر خود بی‌وفا باشد، بیشتر است.

 

17. مردان با بینی عمل کرده

مردهایی که یک دفعه رمانتیک می‌شوند یا نسبت به ظاهر خود حساسیت‌هایی را نشان می‌دهند، برای مثال ناگهان تصمیم می‌گیرند عمل زیبایی بینی انجام دهند، به تعهدات خود در دروه نامزدی عمل نمی‌کنند، حرف و حدیث مردم برایشان مهم نیست و در حقیقت به بازخوردهایی که از اجتماع دریافت می‌کنند اهمیتی نمی‌دهند، در ارتباط با مسئله خیانت آسیب‌پذیرتر هستند، چراکه اگر جامعه و بازخوردی که از آن دریافت می‌کردند برایشان مهم بود، هرگز به همسر خود خیانت نمی‌کردند.

 

18. مردان بی‌حرمت

برخی از آقایان هم حتی در سخن گفتن خود حرمت‌ها را می‌شکنند و تمامی اصول اخلاقی و مذهبی را زیرپا می‌گذارند. بالاخره باید انسان به چیزی اعتقاد داشته باشد و به آن منبع متصل باشد، حال این منبع می‌تواند اخلاق باشد یا مذهب یا هر دو. برای مثال گاهی غریزه انسان را به سوی خیانت سوق می‌دهد، اما پایبندی به اصول اخلاقی یا مذهبی می‌تواند یک عامل بازدارنده باشد که خطا نکند یا به گناه آلوده نشود.

 

19. مردانی با گوشی رمزدار

اگر مردی همیشه برای صفحه کلید گوشی‌اش رمزی درنظر بگیرد، یا آن ‌را از خودش حتی برای یک لحظه هم جدا نکند، اغلب اوقات در دسترس نیست و گوشی‌اش خاموش است، یا مردهایی که همیشه در سفرهای کاری هستند، تمامی این علائم را باید به‌عنوان یک هشدار در نظر داشت. البته اغلب چنین افرادی با بهانه‌های مختلف این کارهای خود را توجیه می‌کنند، اما همگی این موارد یک زنگ خطر هستند.

 

آیا بی‌وفایی قابل پیشگیری است؟

آموزش مهارت‌های زندگی مشترک به زوج‌ها پیش از ازدواج یکی از نکته‌های کلیدی در این زمینه است. البته هر فردی پیش از هر چیز باید خود و نیازهایش را بشناسد.

 

این‌ موضوع که از زندگی چه می‌خواهد و مطابق اصول دیگران ازدواج نکند، اهمیت بسزایی دارد. پس از آنکه خود را شناخت در صورت بروز هر مشکلی، می‌تواند با طرف مقابلش صحبت کند تا به یکدیگر در حل آن مسئله کمک کنند و اگر مشکل قابل حل شدن نبود پیش از آنکه کار به خیانت بکشد از یکدیگر جدا شوند. به‌عبارت دیگر بی‌وفایی زوج‌ها نسبت به یکدیگر هم مسئله‌ای قابل پیشگیری است، بنابراین مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی مانند مهارت ابراز علاقه کردن و شناخت ویژگی‌های جنس مخالف امری ضروری است. گاهی حتی با آموزش مهارت‌ها دو نفر حتی باوجود تفاوت‌های زیاد می‌توانند برای همیشه در کنار هم باشند و به خوبی زندگی کنند.

 

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 27 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

مجله عصبانيت وپرخاشگري 291


عصبانيت وپرخاشگري

آيا شماعصباني ميشويد.؟

آياشده گاهي پرخاشگري كنيد .؟

آيا ازتوانايي لازم جهت كنترل خشم وعصبانيت خود وديگران برخورداريد .؟

اگرميخواهيد عصبانيت وخشم خود وديگران را مهار كنيد لطفااين مجله روبخوانيد ودرصورت نياز ازراهنمايي حضوري يا تلفني آن استفاده فرماييد./

تعریف پرخاشگری:
روان شناسان پرخاشگری را رفتاری تعریف کرده‌اند که به قصد آزار و آسیب رساندن به شخصی دیگر، خود یا اشیاء باشد.

علل و عوامل پرخاشگری:
خانواده ومحيط اجتماعي فرد می‌تواند از جهات مختلف موجب بروز یا تشدید پرخاشگری شود که مهمترین این عوامل عبارتند از:
- نحوه برخورد  والدین در دوره کودکي بافرد
- وجود الگوهای نامناسب  درخانواده  ومحيط
-3  
تاثیر رفتار پرخاشگرایانه  دراجتماع
- تنبیه والدین و مربیان

عوامل محیطی
عواملی که در پیرامون انسان هستند می توانند در بروز یا تشدید پرخاشگری یا تعدیل آن اثر گذار باشد. که برخی از اینگونه عوامل عبارتند از:
زندگی در ارتفاع خیلی بلند تغذیه ناقص الگوهای اجتماعی رسانه های گروهی و بازیهای ویدیوئی و زندگی در محیط های شلوغ پرازدحام وپرسروصدا.
تکنیک های لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده:
1-  صمیمیت: صمیمیت امری لازم و ضروری برای کاهش خشونت در خانواده است و هنگامی افزایش می یابد که اعتماد و اطمینان در مشارکت بین اعضای خانواده برقرار باشد.
2-  تامل و سکوت: بهترین شگرد در مواقعی که یکی از اعضای خانواده به تحریک دیگری می‌پردازد آن است که دیگران سکوت اختیار کنند تا آن فرد هم آرامش پیدا کند. سپس در یک فرصت مناسب با هم به بحث و بررسی بپردازند.
-3
تخلیه: از طریق ورزش‌ها و بازی‌ها تخلیه شود جنبه سازندگی خواهد داشت در غیر این‌صورت مخرب خواهد بود.
-4 
صحبت کردن در مورد مشکل: بهترین روش برای کاهش پرخاشگری صحبت کردن در مورد آن است این تکنیک به دو صورت اجرا می‌شود:
1-گفتگو با خود یکی از روش‌های مهم کنترل پرخاشگری است صحبت کردن با خود در مورد نحوه مقابله و مواجهه با مشکل، تشویق خود به آرامش به شکل گفتگوی ذهن است.
2- گفتگو با فردی که از دست وی عصبانی شده‌ایم. بعد از خاموشی و آرامش و حل مشکل با وی بسیار کمک کننده است.
3-لذت گذشت: گاهی اوقات عفو کسانی که موجب درد و رنج ما شده‌اند غیر قابل تصور است. وقتی ما کسانی را ببخشیم به کنترل او روی چگونگی احساس خود پایان می‌دهیم.
4- انتخاب سالم برای پیشگیری از خشم: خشم فرصت طلب است و در بدنی که خسته، فرسوده و بیمار است به آسانی جای می‌گیرد، در نتیجه به منظور اداره و کنترل خشم به خواب منظم، غذای خوب، لذت از اوقات فراغت(ورزش ، موسیقی آرام قدم زدن در پارک…؟) و عبادت و معنویت نیاز داریم.

درمان پرخاشگری:
برای پرخاشگری گام اول شناخت و ریشه یابی علت یا علل پرخاشگری است. با شناخت این عوامل می‌توان همکاری‌های لازم را برای کاستن از میزان شدت پرخاشگری ارائه نمود یادگیری آرام گرفتن، مثلاً با شمردن تا ده  ممکن است بهترین راه حل طولانی مدت نباشد به ویژه برای افرادی که خشم مزمن دارند. بسیاری  از افراد که خشم مزمن دارند اعمال دیگران را به گونه‌ای تفسیر می‌کنند که انگیزه این اعمال خشم و پرخاشگری است.

4-ببینید چه چیز خشم را بر می‌انگیزد: خاطرات مربوط به خشم خود را یادداشت کنید. به این وسیله می‌توانید دریابید که چه موقعیت‌های شما را خشمگین می کند. برای مثال انتقاد موجب خشمگین شدن برخی افراد می شود و رفتارهای خاصی عده دیگری از افرد را خشمگین می کند.
هرگاه به آن‌چه موجب خشم شما می‌ شود پی ببرید، می توانید برای کنار آمدن با چنین موقعیت‌هایی برنامه ریزی کنید.
5-    
با خودتان گفت و گو کنید: بسیاری از مردم با خودشان گفت و گو می‌کنند گفت و گو با خود موجب کاهش خشم در بعضی افراد می‌شود ولی در بعضی دیگر موجب افزایش یا پایداری خشم می‌شود.
6-  
بپذیرید که زندگی همیشه منصفانه نیست: تا وقتی که نپذیریم جهان بی عیب و نقص نیست، به همه کس و همه چیز خشمگین می‌شویم. با برخورد بی ادبانه‌ای رو به رو شده‌ایم، به یک مهمانی دعوت نشده‌ایم. اینکه خشمگین بشویم یا نشویم می‌تواند یک تصمیم باشد که می‌توانیم آن را آگاهانه با نا آگاهانه یاد بگریم. ما می‌توانیم به اینکه جهان غیر منصفانه است خو بگیریم.
7-    
یاد بگیرید که مذاکره و گفت  گو کنید: خشم معمولا با تعارض همراه است یکی از راه‌های کاهش خشم شرکت در گغت و گو ست.
گفت و گو ما را قادر میسازد تا از نظریات طرف مقابل آگاه شویم گفت و گو اساسی برای مذاکره و یافتن راه‌ حل یا سازش فراهم می‌‌کند بیشتر ما علاقه‌ به سازش نداریم. اما وقتی یاد بگریم که سازش بهتر از خشم طولانی مدت است، می‌توانیم برای هنر ظریف سازش، در مقام وسیله‌ای برای داشتن یک زندگی شادتر ارزش قائل شویم.
اگر کنترل خشم مشکل جدی ماست و با این آموزش‌ها بهبودی نداشتیم انتخاب مناسب و مفید در چنین مواردی مشاوره با روانپزشک یا روان شناس است.

 

 

ياد آوري شما ميتوانيد ضمن شركت در مسابقه اين مجله ويا بررسي تست هاي سلامت روان از كليه خدمات مشاوره اي وروانشناي مركز مشاوره شريف  به صورت حضوري يا تلفني بهره  مند شويد

شماره هاي تماس :

استان تهران  بدون كد           9-9092301007

ساير شهرستان ها بدون كد   9-9099070017

يك داستان جالب: مرد عصباني

مردی دیروقت، خسته و عصبانی از سر کار به خانه بازگشت. دم در، پسر پنج ساله اش را دید که در انتظار او بود. بابا! یک سوال از شما بپرسم؟
 
بله حتماً. چه سوال؟
-
بابا شما برای هر ساعت کار چقدر پول می‌گیرید؟
مرد با عصبانیت پاسخ داد : این به تو ربطی نداره. چرا چنین سوالی می‌پرسی؟

 فقط می خواهم بدانم. بگویید برای هر ساعت کار چقدر پول می‌گیرید؟
 
اگر باید بدانی می گویم. ۲۰ دلار.

 پسر کوچک در حالی که سرش پایین بود، آه کشید. بعد به مرد نگاه کرد و گفت: می‌شود لطفا ۱۰ دلار به من قرض بدهید؟
مرد بیشتر عصبانی شد و گفت :‌ اگر دلیلت برای پرسیدن این سوال فقط این بود که پولی برای خرید اسباب بازی از من بگیری، سریع به اتاقت برو و فکر کن که چرا اینقدر خودخواه هستی. من هر روز کار می کنم و برای چنین رفتارهای کودکانه ای وقت ندارم.
پسر کوچک آرام به اتاقش رفت و در را بست.
مرد نشست و باز هم عصبانی تر شد.
بعد از حدود یک ساعت مرد آرامتر شد و فکر کرد که شاید با پسر کوچکش خیلی خشن رفتار کرده است. 
شاید واقعا او به ۱۰ دلار برای خرید چیزی نیاز داشته است.
بخصوص اینکه خیلی کم پیش می آمد پسرک از پدرش پول درخواست کند.
مرد به سمت اتاق پسر رفت و در را باز کرد.
 
خواب هستی پسرم؟نه پدر بیدارم.
 
من فکر می کنم با تو خشن رفتار کرده ام. امروز کارم سخت و طولانی بود و ناراحتی هایم را سر تو خالی کردم. بیا این هم ۱۰ دلاری که خواسته بودی.
پسر کوچولو نشست خندید و فریاد زد : متشکرم
بعد دستش را زیر بالشش برد و از آن زیر چند اسکناس مچاله بیرون آورد.
مرد وقتی دید پسر کوچولو خودش هم پول داشته دوباره عصبانی شد و گفت :‌ با اینکه خودت پول داشتی چرا دوباره تقاضای پول کردی ؟

بعد به پدرش گفت : برای اینکه پولم کافی نبود، ولی الان هست. حالا من ۲۰ دلار دارم. آیا می‌توانم یک ساعت از کار شما را بخرم تا فردا زودتر به خانه بیایید؟ چون دوست دارم با شما شام بخورم

 توجه: شماره مركز مشاوره شريف

استان تهران  بدون كد           9-9092301007

ساير شهرستان ها بدون كد   9-9099070017

مسابقه شماره  291

1-این جمله ،درست است يانادرست ؟

روان شناسان پرخاشگری را رفتاری تعریف کرده‌اند که به قصد آزار و آسیب رساندن به شخصی دیگر، خود یا اشیاء باشد./

- 2این جمله ،درست است يانادرست ؟عواملی که در پیرامون انسان هستند می توانند در بروز یا تشدید پرخاشگری یا تعدیل آن اثر گذار باشد.

-3  این جمله ،درست است يانادرست ؟

صمیمیت امری لازم و ضروری برای کاهش خشونت در خانواده است./

-4این جمله ،درست است يانادرست ؟

بهترین روش برای کاهش پرخاشگری صحبت کردن در مورد آن است./

توجه: شماره مركز مشاوره شريف

استان تهران  بدون كد           9-9092301007

ساير شهرستان ها بدون كد   9-9099070017

تست هاي روانشناسي

قابل توجه :تست هاي مهم وكاربردي

دراين مركزروزهاي جمعه ازساعت 9صبح تا4عصرتست هاي روانشناسي زيرجهت همه گروه هاي سني با نوبت گيري دريافت مي گردد.

آزمون هوش آكيو.ايكيو. بيش فعالي .اوتيسم.استعداد يابي. اختلال گفتاري و ياد گيري  . اعتماد به نفس.عزت نفس. تحليل شخصيت. آلزايمر.افسردگي. سلامت رواني. دقت .خلاقيت. استرس. اضطراب.همسان گزيني.رضايت زوجين. شغلي.اعتياد.بلوغ اجتماعي وفيزيولوژي هزينه ي هرتست 5هزارتومان وتفسير آن رايگان مي باشد. علاقمندان گرامي می‌توانند جهت ثبت نام و دریافت نوبت هرروزبا شماره‌های زير تماس بگيرند.
تهران   (بدون كد) 9-9092301007

شهرستان‌ها  (بدون كد)    9-9099070017

ايستگاه بررسي سلامت روان 291

تست بررسي اختلال ياد گيري

1-               فراموشي ندارم ./

2-               به راحتي ياد مي گيرم./

3-                تفسير تست :

4-               هرچقدرنمره فرد افزايش مي يابد علايم افسردگي نيز كاهش مي يابد وبه هرميزاني كه نمرات كاهش يابد به همان ميزان نيز ممكن هست علايم افسردگي در فرد اقزايش يابد  براي كاهش افسردگي در فرد ميتوان راهكارهاي ارائه شده در مجله رو از جمله ورزش كردن . مطالعه  كم كردن توقع وانتظار خارج ازحد انتظار وساير موارد طرح شده پيشنهاد كرد.

5-                توجه: براي تفسير بهتر وتخصصي تر مي توانيد جلو سوالي كه فرد پاسخ منفي داده به صورت سوالي با كلمات .چرا .براي چي.چگونه . ازكي .براي چي از فرد به پرسيد تا بتواند به  راحتي احساس خود رابيان كند تا  شما بتوانيد به راحتي  براي كمك به روند درمان ويا بهبود ،استفاده كنيدضمنان ياد اوري شويد  ميتواند ازمتخصصين مادرهمه زمينه هاي بهداشتي . روانشناسي . خانوادگي وتربيتي  مشاوره استفاده كند.

6-                تهیه کننده: مرکز مشاوره و روانشناسی شریف  

 

استان تهران  بدون كد           9-9092301007

ساير شهرستان ها بدون كد   9-9099070017

اسامی برندگان شرکت کننده

برنده کارت طلایی مرکزمشاوره روانشناسی شریف

1-               مهيا اميدي 14ساله ازتهران

2-               حسن حيدري 34ساله از اردبيل

3-               مريم بهشتي كيا 21ساله از احر

4-               سارامنصوري 14ساله از ايلام

5-               الهام محتوايي 17ساله از خوزستان

6-               فاطمه فراهاني 21ساله ازفراهان

7-               فرشته چوزاني 15ساله از راميان

8-               راضيه حصاريان 18ساله از سمنان

9-               طاهره راه چمني 23ساله از مشهد

10-          پريسا كوهي 19ساله از تهران

11-          سخاد آخوندي 15ساله از مشهد

12-          داريوش بهرامي 20ساله ازكرج

13-          علي بابايي 15ساله از ايذه

در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 187 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

حد و حدود در روابط عاشقانه در دوران نامزدی وعقد


حد و حدود در روابط عاشقانه در دوران نامزدی وعقد

در روابط دوستانه و یا در روابطی که در حد نامزد بودن و برای به دست آوردن شناحت از طرف مقابل است ، باید چه کاری انحام دهیم ؟ آیا می‌توانیم تنها به کتاب‌های و یا توصیه‌هایی که در تلویزیون و یا فیلم‌های در این رابطه می‌بینیم بسنده کنیم ؟
 یا اینکه هر کس خود باید حد این روابط را تشخیص دهد ؟ حد و مرز روابطی که بین یک دختر و پسر است باید در چه حدی باشد ؟ 
*  اگر رابطه ی شما به تازگی شروع شده است توصیه می‌کنیم که تمام احساسات حود را بروز ندهید زیرا شناخت شما هنوز در حدی نیست که بتوانید از طرف مقابل تان برداشت درست و صحیحی داشته باشید؛
 ممکن است با بروز دادن صحبت و یا احساسی از خود باعث ناراحتی یا سوء تفاهم بین خود و طرف مقابل تان شوید و معمولا این عادتی است که دخترها در برابر پسرها دارند . پس به دختر خانم‌ها توصیه می‌کنیم که احساسات شان را بروز ندهند .گاهی اوقات در روابط بین دختر و پسران و یا نامزدهای جوان ، شرایطی پیش می‌آید که نمی‌دانید طرف مقابل تان را دوست دارید یا نه ؟ در این جا توصیه‌هایی را مطرح می‌کنیم : 

 اگر شما عاشق نامزد یا دوست تان باشید دارای شرایط و احساسات زیر هستید :


* آیا دلتان مدام برای شخصی که با او رابطه دارید تنگ می‌شود حتی زمانی که مدت کوتاهی از ملاقات شما گذشته است .


* آیا فکر می‌کنید که این شخص می‌تواند مرد یا زن آینده شما باشد ؟


* آیا دارای شرایطی است که بتواند یک زندگی را اداره کند  و احساس می‌کنید که دوست دارید از دوران مجردی خود خارج شوید و زندگی جدیدی را آغاز کنید .


* آیا احساس می‌کنید که این شخص به طور نامحسوسی باعث پیشرفت شما می‌شود؟


* آیا نسبت به نامزد یا دوست خود حسود هستید و اگر شخص دیگری با او رابطه برقرار کند حتی خیلی ساده و معمولی حسودی می‌کنید ؟


* آیا نسبت به دختران یا پسران دیگری که از کنار او رد می‌شوند احساس بدی دارید ؟


* آیا هنگامی که پیش نامزد یا دوست خود می‌روید ، تمایل دارید که بهترین و زیباترین لباس‌های خود را بپوشید ، اگر خانم هستید بهترین آرایش را انجام می‌دهید و حتی رنگ لاکی که دوست تان می‌پسندد را بر روی ناخن‌های خود می‌زنید ، عطری که او دوست دارد می‌زنید  و ....


* مدام به دنبال بهانه‌هایی هستید تا او را ببینید ، به او اس ام اس می‌دهید ، به دنبال راهی می‌گردید که هر لحطه در کنار او باشید .


اما اگر دارای شرایط و احساسات زیر هستید نشان می‌دهد که شما هنوز تصمیم درستی را برای این رابطه اتخاذ نکرده اید :


* آیا دوستان و اطرافیان تان را که هم جنس خودتان هستند را بدون هیچ گونه ترس و واهمه ای به او معرفی می‌کنید .


* خطاهای او را به راحتی و سادگی می‌بخشید حتی هنگامی که به شما دروغی می‌گوید برای تان اهمیتی ندارد و تنها به این فکر می‌کنید با او باشید تا اوقات فراغت تان پر شود .


* برای نظرات او زیاد ارزش قائل نمی‌شوید زیرا معتقدید که در نهایت آخرین تصمیم را باید خودتان بگیرید .


* به نامزد یا دوست خود زیاد دروغ می‌گوید زیرا فکر می‌کنید که دلیلی ندارد او در جریان تمام زندگی شما باشد .
اکنون به سایر شرایط می‌پردازیم : شما باید بسیاری از شرایطی که ممکن است برای شما در طول این رابطه پیش بیاید را‌پیش بینی کنید.

زمانی که احساسات و عواطف بین شما و نامزدتان زیاد می‌شود و در دل هر دوی شما شکوفه‌های عشق و امید ریشه می‌زنند باید به این نکته دقت داشته باشید که از همان ابتدا سعی کنید واقع بین باشید نه این که بر اساس احساسات تصمیم گیری کنید اگر می‌بینید شخصی که با او رابطه دارید از شما  و افکارتان دور است خود را گول نزنید . این بزرگ ترین اشتباهی است که ممکن است برای شما پیش بیاید و در آینده تبدیل به طلاق و جدایی بین شما دو نفر شود .


* سعی نکنید که در دوران دوستی و یا نامزدی خود از تمام جزئیات زندگی طرف مقابل خود آگاه شوید زیرا در این صورت فرد مقابل احساس نا امنی می‌کند و این احساس در او زنده می‌شود که شما فقط می‌خواهید از گذشته او سر در بیاورید .


* با یکدیگر صریح صحبت کنید از علایق و سلیقه‌های خود برای هم بگویید . طرز تفکر خود را در باره ای موضوعات مختلف و شرایط جاری جامعه و راه کار هایی که برای مقابله با حوادث و بحران ها دارید را بگویید و از طرف مقابل هم بخواهید نظرش را ابراز کند .


* اگر از موضوع خاصی نگران هستید ، یا برای تان اهمیتی دارد با نامزد یا دوست خود مطرح کنید و  از او نیز بخواهید که مکنونات قلبی خود را برای شما فاش کند .

 

* خلاصه با خود و او صادق باشید و از هیجانات و احساسات گذرا پرهیز کنید و با تامل و تعقل پیش روید .

 

* و توصیه آخر: دوران شناخت ، دوران ریز بینی و دقت و  وسواس است و مباید از اختلافات و خطا ها به سادگی گذشت ( البته هر چیز حدی هم دارد ) و لی بعد از ازدواج دوران چشم پوشی از خطا ها و گذشت و فداکاری شروع می شود . این دو نباید با هم مخلوط شوند زیرا بسیاری در دوران نامزدی به خاطر احساسات و رودربایستی ها و ....  و یا با این توجیه که درست می شود از اغلب خطا می گذرند ولی با شروع زندگی مشترک به کوچک ترین عیوب ایراد گرفته و زندگی را به بن بست و جدایی می کشانند .

 


علی سلطانی مجد


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 46 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

مراقبت از پوست دور چشم

پوست دور چشم‌ها احساساتی را ابراز می‌کند که بخش مهمی از شخصیت ما را تشکیل می‌دهد. مراقبت خوب از این ناحیه، فواید زیادی را در طولانی‌مدت به همراه خواهد داشت. ایجاد تغییر در پوست دور چشم می‌تواند تاثیرات عملکردی، آرایشی و روانی به همراه داشته باشد. ازآنجاکه چشم‌ها نقطه کانونی صورت به شمار می‌رود، پف‌کردگی، برآمدگی  و چین وچروک نه تنها در بینایی تاثیر می‌گذارد، می‌تواند ظاهری خسته و ناراحت به صورت دهد.

پوست دور چشم ده مرتبه نازک‌تر از پوست صورت است. با بالا رفتن سن، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و بخاطر تخریب کلاژن‌ها، نازک‌تر می‌شود. این می‌تواند بخاطر قرارگیری در معرض آفتاب، سیگار کشیدن و سایر عوامل محیطی تشدید شود. پوست حد فاصل بین چشم‌ها مدام در حال حرکت است. خود پلک زدن 10،000 حرکت در روز روی این ناحیه ایجاد می‌کند! سایر حرکات صورت و حالت‌هایی مثل لبخند زدن، تنگ کردن چشم و استرس هم می‌تواند به گوشه بیرونی چشم‌ها اثر بگذارد. پف‌کردگی چشم‌ها با خوردن غذاهای شور، حساسیت و کم‌آب شدن بودن تشدید می‌شود. مالیدن و کشیدن پوست نازک زیر چشم بخاطر آلرژی، گریه، پاک کردن آرایش و گذاشتن و برداشتن لنز چشم می‌تواند موجب شل شدن این ناحیه شود. قابلیت ارتجاعی پوست شبیه به یک کش لاستیکی است—کشیدن مداوم آن موجب از بین رفتن قدرت ارتجاعی آن می‌شود. ازآنجاکه بافت دور چشم‌ها غدد چربی بسیار کمی دارند، فاقد رطوبت طبیعی قسمت‌های دیگر بدن است.

آناتومی پوست دور چشم

آناتومی پوست دور چشم در صورت و بدن بسیار خاص است. برای اینکه به دستی از این ناحیه مراقبت شود، نه تنها درک آناتومی آن اهمیت زیادی دارد، بلکه فرایند بازسازی سلول‌های پوستی آن هم مهم است.

پوست پلک از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است. عمیق‌ترین لایه زیرپوستی حاوی یک لایه پوششی فیبری نازک  است که روی عضله حلقوی چشم، عضله‌ای که موجب حرکت کردن پلک می‌شود، قرار گرفته است. سپس، غشای میانی پوست که لایه محافظ پوست را تشکیل می‌دهد از پروتئین‌های رشته‌مانندی شامل الاستین و کلاژن، فیبروبلاست‌ها، عصب‌ها و رگ‌ها تشکیل شده است. لایه بالایی که اپیدرم نام دارد، از سلول‌های پایه، ملانوسیت، سلول‌های لانگرهاوس، کراینوسیت و بر روی آن لایه سلول‌های مرده که از کورنئوسیت تشکیل می‌شود، می‌باشد. لایه اپیردرمال است که ظاهر، رنگ، نرمی، بافت و سلامت پوست را به آن می‌دهد.

سلول‌های پایه هر چند روز یکبار سلول‌های تازه تولید می‌کنند. وقتی این سلول‌ها به سمت بالا حرکت می‌کنند، خشک‌تر و صاف‌تر می‌شوند. وقتی به سطح پوست رسیدندن، دیگر زنده نیستند و به آنها کورنئوسیت می‌گویند. این فرآیند حرکت از سلول‌ پایه به کورنئوسیت است که توانایی بازسازی را به اِپیدرم یا پوست بیرونی می‌دهد. فرآیند بازسازی پوست فرآیندی مداوم است که دو ماه در یک فرد جوان و بسیار طولانی‌تر—حدود 37 روز در افرادی بالای 50 سال—طول می‌کشد. تولید کورنئوسیت‌ها ظاهری خشک، پیر و ضخیم به پوست می‌دهد. پوست بسیار زبر به نظر رسیده و توانایی آن برای حفظ آب کاهش می‌یابد.

حفظ سلامت پوست دور چشم

مراقبت از پوست دور چشم فرآیندی حساس است. این ناحیه پوست به دلیل نازک‌تر بودن نه تنها اولین جایی است که علائم پیری را روی خود نشان می‌دهد، بلکه از بقیه قسمت‌های پوست حساس‌تر هم هست. درنتیجه، وقتی می‌خواهید یک محصول مراقت پوستی انتخاب کنید، باید بیشتر مراقب باشید. محصولاتی که حاوی ترکیبات ملایم هستند که ظاهر چروک‌ها را خفیف‌تر کرده (لایه‌بردارها) و مقدار قابل‌توجهی ویتامین و آنتی‌اکسیدان در خود داشته باشند، انتخاب‌هایی عالی هستند.

در انتخاب محصول پوستی خیلی مهم است که محصولی بدون چربی انتخاب کنید. محصولاتی که حاوی روغن هستند، احتمال انسداد غدد دور چشم را که می‌تواند موجب گل‌مژه و سایر مشکلات چشمی شود، بالا می‌برند. چربی نه تنها به عدسی چشم چسبیده و بینایی را تار می‌کند، بلکه موجب لک‌آوردن دائمی نیز می‌شود. برای به حداقل رساندن احتمال عفونت، باید از محصولاتی که طوری بسته‌بندی می‌شوند که برای استفاده آنها نیاز است که انگشت را داخل ظرف بکنید، دوری کنید.

لایه‌بردارهای متداول پوست آلفا هیدروکسی اسیدها هستند که گاهی به آنها AHA‌ها گفته می‌شود. AHA‌ها گروهی مواد طبیعی هستند که در میوه‌ها، نیشکر و شیر موجود است. این مواد موجب شل شدن لایه‌های بیرونی سلول‌های مرده می‌شوند و همین لایه‌برداری انجام می‌دهد و از تولید کورنئوسیت‌ها جلوگیری می‌کند. این تغییر و تبدیل سریع باعث صاف‌تر و نرم‌تر شدن لایه بیرون پوست یا اپیدرم می‌شود و ظاهر خطوط ایجاد شده روی پوست را کاهش می‌دهد. با نازک‌تر شدن لایه سلول‌های مرده، AHA‌ها نفوذ سایر مواد و ترکیبات مهم را افزایش می‌دهد. AHA‌ها بخاطر توانایی هیدروسکوپیک (جمع‌کننده آب) خود، بعنوان یک مرطوب‌کننده عالی هم عمل می‌کنند. تنها محصولاتی که حاوی مقدار کم فرمول AHA‌ هستند باید روی ناحیه حساس دور چشم استفاده شوند.

علاوه بر AHA‌ها، سایر ترکیبات مثل مرطوب‌کننده‌ها، ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانه و عصاره‌های گیاهی برای مراقبت از پوست دور چشم اهمیت دارند.

• ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانه شامل ویتامین A، B کمپلکس، C، D و بتاکاروتین درمقابل تخریبات ناشی از رادیکال‌ها محافظت به عمل می‌آورند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های میکروسکوپی خارج از تعادلی هستند که معمولاً در گروه‌های هزارتایی یافت می‌شوند. آنها قدرت ایجاد تخریب عمیق به غشای سلولی و همچنین تخریب کامل سلول‌های عادی را دارند. آلودگی هوا، نور UV، سیگار و دود، مقدار زیاد الکل و استرس‌های روزانه می‌تواند موجب تحریک تولید رادیکال‌های آزاد شود. آنتی‌اکسیدان‌ها قبل از اینکه رادیکال‌های آزاد بخواهند سلول‌های سالم پوست را تخریب کنند، آنها را از بین می‌برند.

• مرطوب‌کننده‌ها مثل سدیم هیالورونات (Sodium hyaluronate) به کاهش خطوط ظریف روی پوست که بخاطر کم‌آبی پوست ایجاد می‌شودف کمک می‌کنند. سدیم هیالورونات موثرترین نگهدارنده آب موجود است و قدرت نگهداشتن آب به میزان هزار برابر وزن مولکولی خود را داراست.

• عصاره‌های گیاهی و لیپوزوم‌ها شامل بابونه، گل‌گندم و لسیتین، قرمزی و تورم پوست را کاهش داده و پوست را شاداب و جوان می‌کند.

نکاتی برای سالم نگهداشتن پوست دور چشم

علاوه بر انتخاب محصول مراقبت پوستی مناسب، اقدامات مهم دیگری هم برای مراقبت از پوست دور چشم وجود دارد:

• به میزان کافی آب بنوشید. آب نقش مهم و اساسی در حفظ قابلیت ارتجاعی پوست ایفا می‌کند.
• از کشیدن سیگار خودداری کنید. نیکوتین رگ‌های خونی صورت و زیر چشم‌ها را می‌بندد. بسته شدن رگ‌های خونی رسیدن موادمغذی را به آن سخت‌تر می‌کند و درنتیجه کلاژن تجزیه می‌شود.
• در معرض نور خورشید قرار نگیرید. قرارگیری بیش از اندازه در معرض اشعات فرابنفش موجب می‌شود که ملانوسیت‌ها، رنگذانه‌های پوست، به طرز غیرطبیعی بالغ شوند. این موجب پیر شدن پوست و غیرهماهنگ شدن رنگ بدن می‌شود. اشعات فرابنفش در 90% پیری مقصر هستند و ظاهرتان را سالها پیرتر نشان می‌دهند.
• برای جلوگیری از تنگ کردن چشم، از عینک آفتابی استفاده کنید.
• به اندازه کافی استراحت داشته باشید. خستگی موجب رنگ پریدگی و لاغر شدن صورت می‌شود.
• مصرف الکل را قطع کنید. نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند موجب کم‌آب شدن بدن شود.
• برای پاک کردن آرایش صورت از پنبه استفاده کنید تا از کشیدن بیش از اندازه پوست جلوگیری شود.
• از محصولات پوستی باکیفیت برای ناحیه دور چشم خود استفاده کنید.

دنبال کردن لیست کارهایی که در بالا به آنها اشاره شد و انتخاب محصولات پوستی مناسب که از ترکیبات درست در آنها استفاده شده باشد، موجب جوان‌تر و شاداب‌تر نگهداشتن پوست دور چشمانتان خواهد شد!


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 119 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

هویج شفاف کننده پوست

گیاه هویج دارای خواص زیادی می باشد که از میان خواص آن شفاف کننده گی پوست دارای اهمیت قابل توجهی می باشد . برای استفاده از این خاصیت علاوه بر مصرف خوراکی آن می توان از ماسک طبیعی هویج استفاده نمود .

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز ، ماسک هویج باعث بطرف شدن لک ها و نرمی پوست نیز می شود . جهت تهیه ی ماسک هویج می توان هویج را رنده کرده و بروی صورت مالید و یا ابتدا آن را پخته و سپس استفاده نمود


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 30 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

ویگرکس پلاس افزودن به درازا ضخامت ,سایز و سختی درحالت نعوظ به ...

قرص ویگرکس پلاس اصل

قیمت: 130000 تومان

جدیدترین قرصهای گیاهی خوراکی در ایالات متحده آمریکا و اروپا جهت درمان ناتوانی جنـ ـسی ، افزایش قطر ، درازا و سایز کلی آلـ.ـت تناسـ.ـلی ،افزایش فوق العاده میل جنس ی و میزان ترشح اسپرم در مردان - بهترین نوع قرص خوراکی تقویتی برای مردان با 5 کاربرد : ویگرکس پلاس اصلی (Vigrx Plus Original) دارای 5 کارآیی بزرگ کنندگی و کلفت کنندگی ، افزایش میل و شهـ.ـوت جنس+ی ، طولانی شدن مدت انجام عمل جنس+ی وایجاد دیرانـ.ـزالی عمیق ، افزایش قابل توجه لذت نزدیـکی و میزان ترشح اسپرم در مردان میباشد قرصهای 100% گیاهی ویگرکس پلاس اصلی (Vigrx Plus Original) با بهره گیری از فرمول قوی گیاهی موجب افزایش قابل ملاحظه زمان انـ.ـزال و لذت جنسـ.ـی شده و موجب افزایش رضایت جنسـ.ـی در شریک جن سی میشود

مکمل جن..سی VigRXplus دارای مواد غنی شده محرک جن..سی گیاهی میباشد که برگرفته از فرهنگ ها و تمدن های کهن چین ، اروپا و آمریکای جنوبی برای بزرگ و قطور کردن آلـ.ت تناسـ.لی ، تحریک فعالیت های جن..سی ، نگهداری حالت نعـ.وظ آلـ.ت تناسـ.لی در هنگام نزدیکی و افزایش تعداد و تولید اسـ.پرم های ترشحی در بیضه ها بوده که سال های متمادی از آنها بهره گرفته میشده است. این مکمل اتساع عروقی (Vasodilation) نسوج پیرامونی آلـ.ت تناسـ.لی را افزایش داده و از این طریق موجب بهبود و درمان مشکلات شریانی نظیر شـ.ق پذیری تناسـ.لی (Arterial Erectile Dysfunction) میگردد. از سوی دیگر بدون آنکه هیچگونه تاثیری در فشار خون سیستماتیک بدن داشته باشد ، شدت جریان خون را در سرخ رگ ها و سیاه رگ های مستقر در آلـ.ت تناسـ.لی با تاثیر مستقیم بر سلول های اپیتلیال داخل عروقی (Epithelial Cells) بهبود می بخشد.
طریقه مصرف ویگرکس پلاس : روش مصرف نسبت به فیزیولوژی بدن فرد ، انتظارات او از خودش و تمایلات شخصی وی تغییر می یابد. در حالت كلی مصرف دو عدد قرص ویگركس پلاس در روز ترجبحاً همراه با غذا (یك یا دو قرص ویگركس پلاس هنگام صبحانه و یك یا دو عدد دیگر هنگام شام) شرایط معمول استفاده از این مكمل است. شایان ذكر است كه مصرف بیش از چهار قرص ویگركس پلاس در روز به غیر از موارد خاص و به دستور پزشك متخصص توصیه نمیگردد. در بالا اثرات استفاده از این مكمل تا نه ماه شرح داده شد ، لیكن جهت دستیابی به اثراتی نظیر افزایش سایز و درازا ، مصرف حداقل دو بسته و یا بیشتر به شكل متوالی ضروری است. مزیت این محصول کیفیت بسیار بالا و درعین حال قیمت بسیار پائین تر نسبت به سایر محصولات موجود در بازار می باشد.

برخی از ویژگیها
1) افزایش قطر، درازا و سایز کلی آلـ.ـت تناسلی ،افزایش فوق العاده میل جن سی در مردان  2) دارای 5 کارآیی بزرگ کنندگی و کلفت کنندگی ، افزایش میل و شـ.ـهوت جن سی در مردان  3) افزایش دهنده قوی ، سریع و طولانی مدت زمان نزدیکی و درمان کننده مشکل زودانـ.ـزالی  4) افزایش قابل توجه لذت نزدیکی و میزان ترشح اسـ.پرم در مردان  5) نگهداری حالت نعوظ آلـ.ت تناسـ.لی در هنگام نزدیکی


خرید قرص ویگرکس پلاس اصل

نام و نام خانوادگی

در فیلد زیر، کد تلفن کشور خود را وارد کنید مثلا برای ایران 98 را وارد کنید.

کد کشور

شماره تلفن ثابت یا همراه

ایمیل

آدرس شما

چنانچه در مورد اين محصول سؤالي داريد در کادر زیر بنويسيد.(اختیاری)

سؤال شما

در فيلد زير تعيين كنيد كه قصد خريد چه تعداد از اين محصول را داريد.

تعداد مورد نياز 

tehran


ارسال شده در تاریخ : یکشنبه 22 بهمن 1391 - 2:36 توسط : مسپاسو
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 34 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

راهکارهای شناسایی بیمار با خطر بالای خودکشی

●  چند عامل فردی و اجتماعی جمعیت شناختی مرتبط با خودکشی به شرح زیر وجود دارد :

• اختلالات روان پزشکی (عموماً  افسردگی، الکلیسم، اختلالات شخصیت)؛
• بیماری های جسمی(لاعلاج، همراه با درد و ناتوانی، ایدز)؛
• سابقه قبلی اقدام به خودکشی؛
• سابقه خانوادگی خودکشی، الکلسیم و یا اختلالات روان پزشکی؛
• انزوای اجتماعی؛
• داغدیدگی در دوران کودکی؛
اگر بیمار تحت درمان روان پزشکی است خطر در موارد زیر بالاست:
o کسانی که به تازگی از بیمارستان مرخص شده‌اند؛
o کسانی که سابقه قبلی خودکشی دارند؛

●  استرس های اخیر زندگی که خطر خودکشی را بالا می‌برند:

 متارکه ازدواج؛
 داغدیدگی؛
 اختلاف‌های خانوادگی؛
 تغییرات ناخوشایند در وضعیت شغلی یا مالی؛
 طرد از سوی افرادی که برای ما مهم هستند؛
 خجالت از مقصر شناخته شدن؛

مقیاس‌های متعددی برای ارزیابی خطر خودکشی در دسترس است، اما هیچ کدام به اندازه مصاحبه بالینی در شناسایی خطر آنی خودکشی ارزش ندارند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز،  پزشک ممکن است با شرایط و وضعیت‌های مختلف در خودکشی روبرو شود. یک مرد سالمند که اخیراً بیوه شده، تحت درمان افسردگی است، تنها زندگی می‌کند و سایقه قبلی خودکشی دارد و یک خانم جوان که اخیراً دوست صمیمی اش او را ترک کرده و حالا چند خراش در بازوی خود ایجاد کرده، دو نمونه در دو نقطه مقابل هم هستند. در عمل بیشتر بیماران بین این دو انتها قرار گرفته و ممکن است از یک طبقه به طبقه‌ای دیگر در نوسان باشند.

وقتی پزشک با نشانه‌های قابل قبولی برخورد می‌کند که بیمار مستعد خودکشی است باید فکر کند که چه باید بکند. بعضی از پزشکان با بیماران مستعد خودکشی راحت نیستند.

مهم این است که پزشک مواظب احساسات درونی خود نسبت به بیمار باشد و از همکاران یا احتمالاً متخصصین سلامت روان در مواجهه با چنین بیمارانی کمک بگیرد. مهم این است که خطر را انکار یا فراموش نکنیم.

اگر پزشک تصمیم به اقدام عملی دارد، نخستین و مهم ترین قدم، گذاشتن وقت کافی برای بیمار است حتی اگر اتاق انتظار پر از بیمار باشد. وقتی اشتیاق خود را برای فهم مشکل بیمار آغاز می‌کنید رابطه ی مثبت شما با بیمار آغاز می‌شود.

سؤالات مستقیم و بسته در مصاحبه کمک‌کننده نیستند. عباراتی مثل «به نظرم خیلی عصبانی هستید، بیشتر برایم توضیح بدهید»  مفید است.

گوش دادن با همدلی قدم مهمی در کاهش سطح ناامیدی بیمارمستعد خودکشی است.

●  خودکشی – باورهای غلط و واقعیت :

افسانه :
-   کسی که دست به خودکشی می‌زند بندرت عمل می کند  .

-  پرسش درباره خودکشی سبب القای خودکشی می‌شود.

واقعیت :

-   کسانی که خود را کشتند قبلاً هشدار داده بودند، همیشه تهدید به خودکشی را جدی بگیرید.

-   پرسش درباره خودکشی اغلب سبب کاهش اضطراب بیمار شده، بیمار احساس آرامش کرده و احساس  می‌کند که اورا درک می‌کنند.

● چگونه بپرسید؟

پرسش در مورد افکار خودکشی آسان نیست. بهتر است که بتدریج وارد موضوع شوید. ترتیب سؤالات بشکل زیر کمک می‌کند :

۱-    آیا احساس غمگین بودن و بیچارگی دارید؟
۲-    آیا احساس درماندگی می‌کنید؟
۳-    آیا احساس می‌کنید که از کارهای روزانه عاجزید؟
۴-    آیا احساس می‌کنید زندگی یک رنج است؟
۵-    آیا احساس می‌کنید زندگی ارزش ندارد؟
۶-    آیا دلتان می‌خواهد خودکشی کنید؟

●  کی بپرسید؟

•    وقتی که بیمار احساس کند که به راحتی می‌تواند احساسات خود را بیان کند.

•    وقتی بیمار احساسات منفی دارد.

●  سوالات بعدی :

پرسش در مورد وجود افکار خودکشی پایان کار نیست.

کار با تأیید وجود افکار خودکشی تمام نمی‌شود. باید با پرسش های تکمیلی بیشتر، میزان شدت افکار و احتمال خودکشی را ارزیابی کنید. مهم این است که بدانید آیا بیمار طرح و برنامه‌ای برای خودکشی دارد و ابزار آنرا فراهم کرده است یا خیر. اگر بیمار می‌گوید می‌خواهم با هفت‌تیر خودم را بکشم ولی هفت تیر ندارم  خطر کمتر است. اما اگر می‌گوید برنامه دارم و ابزار هم آماده است (مثلاً  قرص) یا ابزار به سادگی در دسترس خواهد بود خطر خودکشی افزایش می‌یابد.

●  مهم است با سؤالات خود بیمار را تحت فشار و آزار قرار ندهید و پزشک با همدلی و با مهربانی سوال کند. نمونه ی برخی از سؤالات پیشنهادی:

•    آیا طرح و برنامه‌ای برای پایان دادن به زندگی خود دارید؟

•    چطوری می‌خواهید آنرا اجرا کنید ؟

•    آیا ابزار آن مثل قرص/ اسلحه یا سایر ابزار را در دسترس دارید؟

•    کی می‌خواهید آن را عملی کنید؟

●  توجه :

•  بهبودی کاذب یا گمراه کننده. هر گاه یک بیمار آژیته ناگهان آرام شد، ممکن است او به تصمیم قطعی برای خودکشی رسیده باشد و  بعد از این تصمیم گیری آرام بنظر می رسد.

•  انکار. بیمارانی که بشدت قصد خودکشی دارند ممکن است تعمداً این افکار را انکار کنند.

●  مدیریت درمان بیماران دارای افکار خودکشی :

اگر بیمار دچار مشکل هیجانی است و افکار مبهم خودکشی دارد، صحبت کردن با یک پزشک علاقمند و تخلیه هیجانی ممکن است کافی باشد. با این حال راه را برای اقدامات بعدی و پیگیری باز بگذارید بخصوص اگر بیمار حمایت اجتماعی کافی نداشته باشد.

●  سه حالت شایع در افراد دارای افکار خودکشی عبارتند از:

۱- دودلی:

اکثر بیماران مستعد خودکشی تا لحظه آخر تردید دارند. بین آرزوی مرگ و زندگی حالت بازی الاکلنگ را دارند. اگر پزشک میل زندگی را تقویت کند ممکن است خطر خودکشی کم شود.

۲- تکانشگری:

خودکشی پدیده‌ای تکانشی بوده و ماهیت تکانش موقتی بودن آن است. اگر در لحظه تکانش حمایت موجود باشد، ممکن است بحران را خنثی کند.

۳- انعطاف‌ناپذیر:

افراد مستعد خودکشی از نظر فکری، خلقی و عملی، محدود، بسته و خشک هستند و از نظر منطق هر چیز را به دو دسته این یا آن بخش می‌کنند. با یک جستجوی ساده در مورد جانشین‌های مرگ برای بیمار مستعد خودکشی، پزشک به سادگی در می‌یابد که گزینه‌های دیگری برای بیمار حتی اگر ایده آل نباشند وجود دارد.

●  بکارگیری حمایت :

پزشک باید سیستم حمایتی موجود را ارزیابی کند و یکی از بستگان، دوستان، آشنایان یا هرکس که می‌تواند بیمار را حمایت کند شناسایی کرده و از او کمک بخواهد.

●  قرارداد عدم خودکشی :

بکارگیری قرارداد «عدم خودکشی» روش مفیدی در پیشگیری از خودکشی است. نزدیکان بیمار را در این قرارداد وارد کرده و در موارد مرتبط بحث می‌کنیم. در اغلب موارد بیماران به قول داده شده به پزشک پایبند هستند. این قرارداد فقط برای مواردی که بیمار روی رفتارش کنترل دارد مناسب است.

در غیاب اختلالات شدید روانی یا قصد شدید خودکشی، پزشک می‌تواند درمان دارویی با داروهای ضد افسردگی را شروع کند و برای مداخلات روانشناختی غیر دارویی از روانشناس بالینی(کارشناس بهداشت روان) کمک بگیرد. لکن توصیه می‌شود در صورت امکان، بررسی افکار خودکشی و میزان خطر توسط روان پزشک انجام شود و در این موارد نیز ارجاع به متخصص انجام شود.

برای بیشتر بیماران، ویزیت های مکرر مفید است به خصوص اگر بر اساس نیاز‌های بیمار برنامه‌ریزی شده باشد.

بجز در مورد درمان بیماری زمینه‌ای ، تعداد کمی از بیماران نیاز به درمان طولانی بیش از دو یا سه ماه دارند. ، تشویق به استقلال، کمک به بیمار در روبرو شدن با استرسورهای زندگی با بکارگیری شیوه‌های گوناگون و آموخته شده ی سازش مؤثر می‌باشد.

●  ارجاع به متخصص :

●  چه وقت بیمار با افکار خودکشی را ارجاع دهید؟

•  اختلال روانپزشکی دارد؛
•  سابقه قبلی اقدام به خودکشی دارد؛
•  سابقه قبلی خودکشی، الکلیسم دارد؛
•  از نظر سلامت جسم مختل است؛
•  حمایت اجتماعی ندارد؛

●  چگونه ارجاع دهید؟

بعد از اینکه تصمیم به ارجاع بیمار گرفتید باید:
o  زمانی را برای توضیح علت ارجاع، به بیمار اختصاص دهید؛
o  اضطراب درباره استیگما (انگ) و داروهای روان پزشکی را با توضیحات خود کاهش دهید؛

o  تأثیر دارو و روان درمانی را برای بیمار روشن کنید؛
o  تأکید کنید معنی ارجاع ” ترک ” یا جدایی از شما نیست؛
o  ترتیب وقت ملاقات را با روانپزشک بدهید؛
o  پس از ملاقات بیمار با روانپزشک، با او ملاقات کنید؛
o  مطمئن شوید ارتباط با بیمار ادامه دارد و بیمار هرگز به حال خود رها نمی شود؛
چه موقع باید بیمار با افکار خودکشی را بستری کنید؟

●  موارد زیر اندیکاسیون‌های بستری فوری است:

•  تمایل شدید برای مردن در آینده نزدیک ( چند ساعت یا چند روز دیگر)؛
•  وجود بیماری روان پزشکی
•  فقدان سیستم حمایتی
•  داشتن برنامه برای خودکشی به شیوه‌ای خشن در اسرع وقت؛
در صورت نیاز به  بستری به چه نکاتی باید توجه کرد ؟
o  او را تنها رها نکنید؛
o  ترتیب انتقال او را به بیمارستان با آمبولانس یا پلیس بدهید؛
o  مسئولین مربوطه و خانواده را مطلع کنید؛


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 33 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

ترس از لذت هم آغوشی

روانکاوی، “میل” را در بشر به عنوان “عامل مولد فشار جسمی و روانی”، و “لذت” را به منزله پدیده ای خوشایند که به این فشارها پایان می دهد، تلقی می کند. در فرهنگ ما، در پرورش و تربیت کودکانمان، به این پدیده لذت بردن به هیچ وجه بها داده نشده است.

در فرهنگ ما یکی از بزرگترین موتورهای اعمال ما، تصویری است که از خود به دیگران و به اجتماع می دهیم و به فرزندان مان نیز این را به عنوان بزرگترین انگیزه اعمال و تصمیم گیری هاشان، القا می کنیم

می توان گفت هسته ی اصلی “میل جنسی”، غریزه ی جنسی است که خود را به صورت رانش نشان می دهد. ممکن است شخص خاصی نیز هدف این میل نباشد و تنها بصورت یک خواهش، یک احتیاج بروز می کند. خواهشی که ریشه اش به عمل کرد بیولوژیکی مغز ارتباط دارد. گاهی مثل احساس گرسنگی و بدون اینکه نظر ما را بخواهد خودش را به ما تحمیل می کند. در بیشتر موارد عاملی محرک بیدار کننده امیال ماست. این محرک می تواند یک خواب، یک فانتزی و یا یک پدیده ی خارجی باشد. این محرک، به مغز ما نشانه هایی تصویری، صوتی و یا بویایی و .. می فرستد. گیرنده های اعضای حسی ما (چشم ها گوش ها ، پوست..) این نشانه ها را به مغز ما منتقل می کند و میل در ما بیدار می شود.

حافظه نقش اساسی در شدت بخشیدن به این امیال دارد.  حافظه، موقعیت حال را با خاطره ی تجربه ی لذت در گذشته، آغشته می کند. تعریفی که از “میل” می دهیم هم، بر همین اساس است: “میل تجسم لذت در لحظه ی واقعی و حال است”

میل و کمبود

در حقیقت طبق چیزی که روانشناسان معتقدند، شدت میل ارتباط مستقیم به میزان “احساس کمبود” دارد. اگر فردی که به او گرایش داریم، در پیش ما باشد، به دلیل اینکه احساس کمبود راحت تر می تواند ارضا شود، میزان میل نیز کمتر است. بر عکس وقتی فرد دست نیافتنی، دور یا ممنوع باشد، کمبود شدیدتر و در نتیجه میل عمیق تر است. “لاکان” روانکاو فرانسوی، تا آنجا پیش می رود که انسان را اینگونه تعریف می کند: “انسان چیزی نیست غیر از خواهش و فقدان.” به عقیده او، بشر را در تمام طول زندگی اش، یک احساس فقدان، دنبال می کند. این احساس فقدان ما را وادار می کند که دائم در جستجو باشیم. در جستجوی چیزی و یا کسی که این احساس خلا را پر کند و بر این جستجوی بی پایان، خاتمه دهد. به عقیده ی او، زندگی کردن یعنی از فقدانی به فقدان دیگر گذر کردن و نباید فراموش کرد که این احساس فقدان بیش از اینکه منفی باشد، موتوری است که انرژی های ما را بسیج می کند و اگر در راه درست کانالیزه شود، خلاقیت های بیشماری را در زمینه های گوناگون در ما بیدار می کند.

“لذت” بازتابی از ارضای میل

وقتی امیال ما ارضا می شوند، احساس بسیار مثبتی ما  را فرا می گیرد. این احساس را لذت می نامیم. در بسیاری از تمدن ها، پدیده ی لذت به شدت سرکوب شده است و نتیجه آن که هنوز نیز در فرهنگ های گوناگون دید درستی نسبت به پدیده ی لذت وجود ندارد. در صورتی که طبق چیزی که دانشمندان و روانشناسان به ما می گویند، “ظرفیت لذت بردن ” نه تنها پدیده ای روانی است، بلکه به نوعی در بیولوژِی ما ثبت شده است. بخش بیولوژیک لذت، به سیستمی در مغز ما بر می گردد(هیپوتالاموس و مراکز لمبیک) و حتی مولکول های مخصوص به خودش را دارد (آندومرفین) که از نرون های این مراکز ترشح می شود.هر فعالیت لذت بخش، این سیستم را به کار می اندازد و میزان آندومرفین را در خون بالا می برد. آب خوردن، غذا خوردن، ادرار کردن، ورزش کردن و خصوصا عشق بازی کردن، می توانند عامل این بالا رفتن باشند و احساس لذت را در ما ایجاد کنند.ترشح آندومرفین در خون هم زمان باعث کاهش اضطراب و استرس و درد ، و افزایش احساس رضایت و خوشحالی، و نیز حتی ظرفیت های ذهنی و هوشی می شود.

کار کرد دیگری که پدیده ی “لذت بردن” در زندگی روزمره ی ما دارد این است که به صورت موتور اعمال ما عمل می کند.زیرا تجربه ی لذت، به عنوان پاداشی است که انگیزه ی ما را برای دوباره انجام دادن آن فعالیت، افزایش می دهد.در حقیقت خاطره ی لذت در ذهن ما، امیالمان را بیدار نگه می دارد.تجربه ی لذت به بشر یاری می دهد که وجود زمینی اش را راحت تر بپذیرد.وجودی که آگاهی به مرگ او را می تواند به اوج اضطراب برد.قرن های زیادی بشر لذت را به عنوان گناه تلقی می کرد در صورتی که جستجوی لذت، بزرگ ترین محرک و موتور زندگی است.

روانکاوی، “میل” را در بشر بعنوان “عامل مولد فشار جسمی و روانی”، و “لذت” را بمنزله ی پدیده ای خوشایند که به این فشارها پایان می دهد، تلقی می کند.

در فرهنگ ما، در پرورش و تربیت کودکانمان، به این پدیده ی لذت بردن به هیچ وجه بها داده نشده است.در فرهنگ ما یکی از بزرگترین موتورهای اعمال ما، تصویری است که از خود به دیگران و به اجتماع می دهیم و به فرزندان مان نیز این را به عنوان بزرگترین انگیزه ی اعمال و تصمیم گیری هاشان، القا می کنیم.بچه های ما، باید کارهایی انجام دهند تا در نظردیگران ” بچه خوبی “به نظر برسند. بندرت پیش میآید که به “لذت بردن” به عنوان عامل تعیین کننده انتخابشان بها دهیم.اگر کودکان مان را درحال انجام کاری لذت بخش ولی بی فایده مشاهده کنیم، آن کار را وقت تلف کردن تلقی می کنیم و چنانچه کودکان مان را به فعالیت هایی سوق می دهیم، بیشتر جنبه ی وجه اجتماعی و مفید بودن آن را در نظر می گیریم، تا میزان علاقه و خوشایند بودن آن فعالیت را برای کودک.

 عدم ارضای امیال جنسی

عدم ارضای امیال جنسی، بر جسم و روان فشاری زیادی وارد می کند.اگر محرومیت ها موقت باشد تاثیرات نیز موقت هستند. ولی اگر بطور مدام حضور داشته باشند، می توانند تاثیرات عمیق تری بر ابعاد مختلف بدنی و روحی فرد وارد کنند.عدم تجربه ی لذت جنسی برای زن و مرد، با کاهش بیش از حد هورمون آندو مورفین همراه است و همانطور که گفتیم، این هورمون عامل مهمی در ایجاد احساس آرامش و شادی دارد.

نباید فراموش کرد که “حضور میل” اهمیت زیادی در تجربه ی لذت در فرد دارد. بارور کردن میل یکی از عواملی است که انسان را در رسیدن به لذت جنسی یاری می دهد.بخاطر همین است که مثلا نوازش، نقش مهمی را در رابطه ی جنسی بازی می کند.در حقیقت نوازش در بسیاری موارد با افزایش خواهش جنسی افراد، باعث می شود که رابطه ی جنسی ارضا کننده تر ی با یکدیگر داشته باشند.

میل جنسی زن، معضلی به درازای تاریخ

میل جنسی زن در بیشتر دوران های تاریخی، به گونه ای منفور نگریسته شده است . به خاطر همین است که بیشتر قوانین مذهبی و اجتماعی، سعی در کنترل و سرکوب این امیال زن داشته اند.میل جنسی زن چنان ایجاد وحشت می کرده است، که بطرق مختلف سعی در مهار کردن آن کرده اند. خلق داستان ها و اسطوره هایی که در آن ها، زن و میل جنسی او، به صورتی شیطانی و مخرب به نمایش گذاشته شده است، نمودی از این وحشت است. در یونان باستان، افسانه های زیادی ابداع کرده بودند که در آن ها، پرسوناژهای اصلی ارواح خون آشام زنانی بودند که حتی پس از مرگ نیز در جستجوی ارضا امیال کثیفشان بودند.

در هند این ترس از زن در این ضرب المثل به چشم می خورد: “همچنان که آتش را با چوب نمی توان آرام کرد و تمام رودهای دنیا، برای پر کردن دریا کفایت نمی کنند، میل زنان نیز هیچ گاه آرام نخواهد گرفت، حتی اگر تمام مردهای عالم را در اختیارشان بگذاری.”

در اروپای قرون وسطی، پدران کلیسا تمام تلاششان بر این بود که کریه ترین چهره ی ممکن را از خواهش های جنسی زن ارائه دهند . برای سنت ژان کریستف، تمام جادو های سیاه از اشتهای سیری ناپذیر زنان سرچشمه می گیرد .

یکی از مشغولیات ذهنی عمده ی پزشکان قرن ۱۹ این بود که چگونه این اشتهای سیری ناپذیر زن را خاموش کنند. “دکتر فیو” در سال ۱۸۸۰ در مورد میل جنسی زن اینطور توصیح می دهد:

” شهوت جنسی زن خوشبختانه مخفی است. یعنی زن برای کشف این شهوت احتیاج به کمک مردان دارد. تا مردی آن را بیدار نکند، این خواهش ها خفته می مانند.در نتیجه مردها باید کاملا مواظب باشند که تا می توانند از بیدار شدن این امیا ل جلوگیری کنند و مراقب باشند که در هنگام انجام عمل جنسی، کاری انجام ندهند که این لذت های شدید در زن بیدار شود.نباید فراموش کرد که همه ی زن های نجیب هم بطور بالقوه این شهوات بی حد را در خود نهفته دارند و این وظیفه ی همسر است که مواظب باشد با ” نوازش های خطرناک” این لذایذ را بیدار نکند.”

پزشکان دیگر برای مهار کردن این امیال، راه های دیگری نیز پیشنهاد می کردند از جمله: آموزش زن در منفعل بودن، خجالتی و بی دست و پا بودن، استفاده از کمر بندهای عفت که آلت تناسلی زن را در خود محبوس می کرد و در نهایت اگر هیچکدام از این ها چاره ساز نبود، به بریدن بخش تا بخش هایی از آلت تناسلی زن اقدام می ورزیدند. زیرا به عقیده ی آن ها، زن خوب و نجیب زنی بود که از امیال جنسی عاری باشد و تجربه ی لذت جنسی را با خود به گور ببرد.

تمام این اقدامات، مثمر ثمر واقع شد و همانطور که دکتر ویلیام در سال ۱۸۴۰ اعلام می کند:

“در حال حاضر با صراحت تمام می توانم اعلام کنم که سکسوآلیته زن خاموش شده است.عشق به کانون خانواده و فرزندان و کارهای خانه، تنها علائقی است که زن ها احساس می کنند. بندرت پیش می آید که یک زن عمل جنسی را برای ارضا خودش طلب کند.”

در فرهنگ ما نیز اگر به ادبیات ایران رجوع کنیم، انعکاس چنین تصویری را از زن مشاهده می کنیم:

خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی ، در اندرزی به پسرش از قول نظامی گنجوی چنین می گوید:

“زن گر نه یکی هزار باشد / در عهد کم استوار باشد

زن دوست بود، ولی زمانی / چون جز تو نیافت دلستانی

چون جز تو کس دگر ببیند / خواهد که تو را دگرنبیند

این کارزنان پاکباز است / افسون زنان بد دراز است”

در اینجا سوال اصلی که در ذهن نقش می بندد این است که آیا واقعا این خواهش های جنسی زن تا این حد سیری ناپذیر است؟ این که میل جنسی زن چیست و چگونه خود را نشان می دهد، بحثی مفصل است که در گفتار ما نمی گنجد و آن را به مقالات بعد موکول می کنیم . تنها ذکر این نکته لازم است که زن بخاطر ساختار عضو تناسلی اش و نقاط حساس آن (و نیزبه دلایل دیگر)، قادر است حس های جنسی بسیار قوی را تجربه کند.اما به دلیل عدم تقارنی که در زمینه ی جنسی با مرد دارد، بیشتر در معرض احساس محرومیت است.”عدم تطابق زمانی” که می تواند بین ارگاسم (اوج لذت جنسی) زن و مرد وجود داشته باشد می تواند عاملی باشد که مانع رسیدن زن به اوج لذت جنسی شود و همانگونه که نیاکان مانیز پی برده بودند، بیدار شدن و ارضا شدن میل جنسی در زن، به دلیل متفاوت بودن و دیررس بودنش نسبت به میل جنسی مرد، می تواند در رابطه کشف نشده باقی بماند.

میل جنسی و ترس

یکی از موانع لذت جنسی ترس است. ترس به نوعی می تواند “میل” را در انسان به اعماق وجودش سوق دهد

- ترس از گناه

همان طور که گفتیم در بسیاری از فرهنگ ها، عشق جنسی رابه عنوان گناه تلقی می کنند.این مسئله باعث شده است که بسیاری از افراد، “میل جنسی” و “لذت جنسی “را با گناهکار بودن برابر قرار می دهند.”سکوتی” که در بسیاری از خانواده ها در قبال مسائل جنسی وجود دارد، کافی است که ذهن فرزندان از آن تابویی بزرگ بسازد.در این خانواده ها، بچه ها خیلی زود در می یابند که نه تنها سوال کردن در این زمینه ها ممنوع است، بلکه کوچکترین حرکتی که به نوعی با سکسوآلیته در ارتباط باشد نیز شدیدا وقیح است.

حتی اگر در حوزه ی ذهنی باشد: خواب دیدن ، میل داشتن، نگاه کردن، بدن خود را نوازش کردن …اگر هم کلامی در این ارتباط بیان شود با ارزش گذاری های منفی همراه است.:”زشت است”، “منفور است”…تمام اینها در این جهت که تصویر شنیعی از امیال جنسی داده شود.( به عنوان نمونه مشاهده می کنیم تا زمانی نه چندان دور دراروپا، احساس گناه شدیدی در قبال امیال جنسی به افراد اعمال می شد و از متدهای گوناگونی برای سرکوب میل جنسی در نوجوانان استفاده می کردند(خصوصا در قرن ۱۸ و ۱۹) .

مثلا برای اینکه نوجوان در رختخواب و حتی در خواب دست به خودارضایی نزند، از روشهایی مثل: حبس کردن دست ها در کیسه، بستن دست ها در هنگام خواب و ازهمه وحشتناک تر، نسب حلقه ای فلزی به آلت تناسلی پسرها در هنگام خواب، استفاده می کردند.این حلقه ها از داخل دارای تیغه های سوزن مانندی بودند که چنانچه در خواب نیزبه نوجوان حالت تحریک جنسی دست می داد، تماس پوست آلت با تیغه های حلقه، باعث ایجاد دردی شدید و پایان دادن به این “میل منفور” بود.)

باید بگوییم ، با مرور زمان، کودک ونوجوان این تابو هارا درونی می کنند.این تابو ها، به نوعی میل رابه زنجیر می کشند و باعث می شوند طبیعی ترین حس انسان یا سرکوب شود و یا حضورشان فرد را در وحشت واز خود بیزاری غوطه ور کند .در حقیقت درونی کردن این تابو ها، می تواند اختلالات مهمی در میل جنسی و نیز رسیدن به لذت جنسی ایجاد کند. به عنوان مثال، فرد به محض قرار گرفتن در رابطه، دچار ترس های شدید می شود. ترس هایی که او را از داشتن یک رابطه جنسی ارضا کننده محروم می کنند و یا هر بار که فرد تصمیم به برقراری رابطه ی جنسی بگیرد افکار مزاحم، چیزهای دیگری را جایگزین میل جنسی فرد می کنند.(”الان موقع مناسب نیست، کلی کار دارم، ظرف های کثیف مونده یا باید برم فاکتورها رو بدم”)

یکی از پدیده هایی که بعنوان نمونه در بعضی از مردها سکس را با اضطراب زیاد همراه می کند، این است که بطور ناخود آگاه ارتباط با هر زنی برایشان تداعی رابطه با مادرشان است. این که مرد، زن را تنها به عنوان “جایگزین مادرش” تلقی کند، باعث می شود که در هنگام برقراری رابطه ی جنسی، اضطراب های شدیدی را در حوزه ی آگاه ذهنش تجربه کند. زیرا این رابطه در نا خودآگاهش تصویری از “همخوابگی با مادرش” را دارد. بخاطر همین است که گروهی از مردان که وابستگی شدیدی به مادرانشان دارند، در هنگام شروع رابطه با یک زن دچار ترس های شدیدی می شوند و این ترس ها به نوعی بر میل جنسی آن ها به آن زن تاثیر می گذارد و حتی می تواند باعث تجربه ی ناتوانی جنسی در فرد شود. در خیلی از این موارد، برای حل مشکل ، باید به اعماق و ریشه های آن پرداخت و در همین جهت، گاهی “روان درمانی”، الزامی می شود.

- ترس زاییده از تجربیات منفی

از عوامل دیگری که می تواند در فرد ترس های عمیق در رابطه با کشش های جنسی ایجاد کند، تجربه های وحشتبار جنسی دردوران کودکی است. تجاوز های جنسی به فرد در سنین پایین، می تواند در او احساس تنفر عمیقی نسبت به امیال جنسی ایجاد کنند . زیرا برای فرد میل جنسی، تداعی گر حس شرم و تحقیر و وحشت می شود.

یکی از عوامل دیگر ترس از نزدیکی جنسی، اولین تجربه ی جنسی می تواند باشد.این مسئله، خصوصا در زن ها و در کشورهای سنتی که حتی روز و ساعت اولین رابطه ی جنسی، از پیش تعیین شده است به چشم می خورد. عدم آگاهی مرد به چگونگی بر انگیختن و ارضای امیال جنسی او ونیز نا آشنا بودن خود زن به امیال جنسی اش، در خیلی از موارد، این تجربه را برای زن به تجربه ای دردناک و مشمئز کننده تبدیل می کند.

- ترس از لذت

هر چند این تیتر ممکن است در نظر اول به نظرمان غریب بیاید، زیرا به نظر می رسد که جذابیت لذت برای ما بحدی است که قاعدتا ترس را در همان اول باید متلاشی کند. ولی متاسفانه این ترس، جزو ترس هایی است که می تواند میل جنسی را در چنگال خود اسیر کند.در حقیقت، تجربه ی لذت جنسی، تجربه ایست که وقتی نهایت فرد رادر بر می گیرد، می تواند برای افرادی که دوست دارند همه چیزشان در کنترل فکر و منطق باشد، وحشت غریبی ایجاد کند.زیرا برای این افراد، غرق شدن در لذت برابر است با “بچه گانه “عمل کردن.

یکی از بیم های این افراد این است که با رها شدن در لذت، تصویر مضحکی از خود به فرد مقابل ارائه دهند. زیرا غرق شدن در لذت می تواند عکس العمل های فرد را از کادری که خودش و دیگری از او در ذهن دارند خارج کند و جنبه ی دیگری از او را به نمایش بگذارد.مثلا اگر فردی باشد که عادت نداشته باشد احساساتش را در حرکات بدنش ، در صدایش و نگاهش بروز دهد، تجربه ی لذت را به عنوان خطری برای تصویری که از خود دارد و نیز تصویری که سعی دارد از خود به هم بسترش دهد، تلقی کند و نهایتا ترس از اینکه بروز این تجربه در ارتباطی که با فرد مقابل دارد تاثیر بگذارد.شاید بگویید خوب چه از این بهتر! اما مشکل این است که در خیلی روابط، نگه داشتن فاصله با دیگری، عملکرد های خاص خودش را دارد و از دست رفتن این فاصله برای بعضی آدم ها گران تمام می شود.فرد حتی می تواند با وجود لذتی که از رها شدن در نوازش های دیگری حاصلش می شود، در مقابل این میل مقاومت کند و آن به این علت که در زوجشان همیشه اوست که همه چیز را در دست می گیرد و کنترل می کند.

در اینجا بجاست کمی نیز از” ترس از صمیمیت” سخن بگوییم.

- ترس از صمیمیت

گفتیم “نگه داشتن فاصله ی عاطفی”، جزو مکانیسم های دفاعی بعضی از اشخاص است. صمیمیت عاطفی بین یک زوج، تنها به در آغوش هم خفتن و یا گفتن جمله های احساسی و جنسی خلاصه نمی شود.صمیمیت، دیگری را به عمق درون خود راه دادن را نیز شامل می شود. با اینکه احساس خوبی می تواند باشد ولی ریسک” بدفهمی”، “احساس کوچک شدن کردن” از جانب طرف مقابل را نیز به دنبال داشته باشد. به این دلیل و دلایل دیگر که در بحث ما نمی گنجد، در بعضی افراد رابطه ی صمیمی به منزله ی تجاوز به حریم شخصی شان است و چون رابطه ی جنسی به نوعی می تواند در خود شخص و یا در شخص مقابل، انتظار صمیمیت بوجود آورد، پس برای فرد به گونه ای به عنوان تهاجم نیروهای بیگانه به سرزمین درون تلقی می شود.

اگر در عواملی که در بالا ذکر کردیم توجه کنیم، متوجه می شویم که” رابطه”، یکی از فاکتورهای مهمی است که در ایجاد “ترس از میل جنسی” نقش دارد. به همین دلیل لازم می دانیم در مورد چگونگی تاثیر این دو بر هم، نکاتی را بیان کنیم.

میل جنسی و رابطه

یکی از تفاوت های عمده ی انسان با حیوانات در زمینه ی جنسی این است که امیال جنسی انسان از بعد غریزی شان بسیار فراتر می روند. از عواملی که برامیال جنسی انسان تاثیر فراوان دارد، رابطه های انسانی با تمام پیچ و خم هایش است.کیفیت و چگونگی رابطه عاطفی و روحی دو نفر، عامل تعیین کننده ای در ارتباط جنسی آن ها می باشد.

امیال جنسی ما وقتی در رابطه با دیگری قرار می گیرند، با بسیاری عوامل دیگر ترکیب می شوند.ما، پیام هایی که در زندگی روزمره نمی توانیم به شخص مقابل انتقال دهیم، با امیالمان ترکیب می کنیم. به این معنی که رابطه جنسی برایمان تنها وسیله ای برای ارضای امیال نمی شود، بلکه می تواند ابزاری شود که به وسیله ی آن با زبان گاهی “غیر کلامی ” حرف های ناگفته مان را با دیگری در میان بگذاریم. و یا حتی خشم ها و عصبانیت ها و نارضایتی هایی که در ابعاد دیگر از شخص مقابل داریم، به روابط جنسی انتقال دهیم. میل به تحقیر ویا سرزنش دیگری نیز در رابطه جنسی می تواند انعکاس پیدا کند.خصوصا زمانی که استفاده از ” زبان ” و “حرف زدن “برای مطرح کردن مشکلات و دلخوری ها، کنار گذاشته شود، سکس به عنوان حوزه ای که درآن دو فرد بطورتنگاتنگ با هم در ارتباط هستند، تبدیل به فضایی ” مناسب ” (یا بهتر است بگوییم نامناسب!) برای “گفتگوهای های غیر زبانی” می شود

نوع رابطه ای که طرفین در زندگی روزمره با هم دارند، می تواند دربستر زناشویی ادامه پیدا کند.مثلا اگر زوج دچار مشکل” بازی قدرت” در رابطه شان باشند، حضور این پدیده در میل جنسی و در کیفیت معاشقه شان امکان دارد ایجاد اختلالاتی کند.

میل جنسی در انسان، نیاز به شکوفایی رابطه در ابعاد روحی- عاطفی اش دارد و بطور متقابل، میل جنسی به دیگری، جزو پایه های یک رابطه ی شکوفا و صمیمی در زندگی زناشویی است.این دو عامل نه تنها در رابطه ی دو طرف مهم هستند، بلکه تاثیر بسزایی نیز در اعتماد به نفس و تصویری که فرد از خود و دیگری دارد می گذارد.

در هر صورت واقعیت زیر انکار ناپذیر است:

مشکل بتوان به کسی که به عنوان فرد برای ما ارزش قائل نیست، میل جنسی داشت.

بر خلاف چیزی که خیلی از ما تصور می کنیم، در روابط طولانی مدت، عشق و یا حتی کشش جنسی بین دو نفر برای برقراری یک رابطه جنسی ارضا کننده، کافی نمی باشد. می بینیم که سیستم روانی و ارتباطی بشر، بدلیل پیچیدگی هایش، می تواند بطور مثبت و یا منفی بر “میل جنسی”، تاثیر بگذارد.

تعمق در رابطه و نیز ترس های خودآگاه و ناخودآگاهمان، می تواند قدم مثبتی باشد برای اینکه با خواهش های جنسی خود مستقیم تر ارتباط برقرار کنیم.


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 33 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

سردردهاي جنسي

سر درد جنسي درد مبهمي است که در هنگام افزايش هيجانات جنسي به ويژه در زمان ارگاسم ممکن است در سر و گردن خود احساس کنيد . اين درد معمولا ناگهاني , بدون هشدار و طي چند ثانيه اتفاق مي افتد و مي تواند نشانه اي از مشکلاتي مربوط به رگ هاي خوني در مغز شما باشد
 

به گزارش سلامت نيوز ، اين درد اغلب از هر دو طرف سر شروع مي شود و عضلات فک و گردن را سفت مي کند .
بيش تر افراد اين سر درد را به صورت خوشه اي و ماهانه يا حتي براي مدت يک سال هم تجربه مي کنند.اين نوع سر درد هنگام هر نوع فعاليت جنسي ممکن است اتفاق بيفتد.
براي اين نوع سر درد معمولا دليلي براي نگراني وجود ندارد چرا که ممکن است به دليل افزايش فشار خون و ضربان قلب هنگام ارگاسم يا خونريزي مويرگ هاي اطراف مغز باشد .
از ديگر دلايل ممکن :
• استفاده از برخي داروها ، مثل قرص هاي ضد بارداري
• عفونت سينوس
• بيماري عروق کرونر
• فئوکروموسيتوم ( توموري که معمولاً در مرکز (مدولا) غدد فوق کليوي (دو غده چسبيده بر بالاي دو کليه ) ايجاد مي شود. اين تومور اغلب خوش خيم (95% موارد) بوده و به ساير اعضا گسترش نمي يابد)
سر درد هاي جنس براي همه ممکن است رخ دهد اما مردان  و افرادي که مستعد ميگرن هستند بيش تر در معرض ابتلا به آن مي باشند.
اگر اين درد براي شما دردسر آفرين شده هر چه سريع تر به يک پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنيد .
به دليل اين که زمان شما براي ملاقات با پزشک محدود است يک ليست از موارد زير تهيه کنيد :
• سعي کنيد رژيم غذايي خود را کنترل کرده و  تمامي مواد مصرفي در چند روز اخير را بنويسيد
• ليست تمامي داروهايي را که مصرف مي کنيد (حتي مکمل ها و مولتي ويتامين ها ) يادداشت کنيد.
• تمامي بيماري هايي که اخيرا به آن مبتلا شده ايد را به ليست اضافه کنيد.
• بيماري هايي که ممکن است سابقه فاميلي داشته باشد را در ليست خود بنويسد.
در اين ميان پزشک هم ممکن است سوالاتي از شما بپرسد که بهتر است از قبل براي پاسخ گويي به  آن آمادگي داشته باشيد :
• چه زماني اولين تجربه سردرد را داشتيد؟
• چه اتفاقي منجر به بروز سردرد در شما شده است ؟
• آيا سردرد شما مداوم  است يا متناوب ؟
• هيچ علامتي غير از درد وجود دارد؟
• آيا تا به حال انواع ديگري از سردرد را داشته ايد ؟
•  آيا کسي در خانواده شما سردرد را حين ارتباط با فعاليت جنسي تجربه کرده است ؟
• به نظر خودتان چه چيزي براي بهبود سردردتان ميتواند مفيد باشد ؟
• چه چيزي  باعث مي شود سردرد شما بدتر شود ؟
ممکن است پزشک براي دريافت علت اين مشکل براي دريافت ساختار مقطعي از مغز شما ام آر آي به عمل آورد يا اين که اگر سردرد شما کمتر از 48 ساعت پيش رخ داده باشد س تي اسکن کند .هم چنين اگر سردرد ناگهاني آغاز شده باشد با استفاده از مايع نخاع شما متوجه شود اين درد به دليل بروز عفونت و يا خونريزي بوده است .
به دليل اين که ممکن است با ارتباطات جنسي ,  درد دوباره به سراغ شما بيايد توصيه مي شود که در حين درمان رابطه جنسي خود را قطع کنيد.در غير اين صورت داروهايي نظير ايندومتاسن , داروهاي ضد ميگرن قبل از رابطه جنسي , مي تواند از بروز درد جلوگيري کند  و يا از شدت آن بکاهد.
البته گاهي اوقات با متوقف کردن رابطه جنسي قبل از ارگاسم مي توان از بروز درد جلوگيري کرد اما به دليل شما را در اين رابطه منفعل مي کند , بهتر است براي درمان آن فکري جدي کنيد

منبع : پايگاه خبر رساني عبرت


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 32 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

سفارش اینترنتی قرص ویگرکس پلاس آمریکائی اصل VigRxPlus

قرص ویگرکس پلاس اصل

1910 قيمت: 1,200,000 ریال روش پرداخت وجه: پرداخت درب منزل و یا واریز به حساب فروشنده

 

ویگرگس پلاس یک مکمل گیاهی کاملاً طبیعی میباشد که جهت افزایش سایز ( طولی و قطری ) و حجم کلی آلت تناسلی مردانه در کنار افزایش ضریب سلامتی جن..سی ، قدرت و سختی نعوظ ، افزایش زمان نزدیکی و جلوگیری از انزال زود هنگام و ... مورد استفاده قرار میگیرد. در این مکمل از گیاهان متنوعی از فرهنگ ها و تمدن های شهیر سراسر جهان برای افزودن به حجم بافت های تهییج پذیر ، اسفنجی و خون پذیر آلت تناسلی (Erectile Tissues) بهره گرفته شده است.

مکمل جن..سی VigRXplus دارای مواد غنی شده محرک جن..سی گیاهی میباشد که برگرفته از فرهنگ ها و تمدن های کهن چین ، اروپا و آمریکای جنوبی برای بزرگ و قطور کردن آلت تناسلی ، تحریک فعالیت های جن..سی ، نگهداری حالت نعوظ آلت تناسلی در هنگام نزدیکی و افزایش تعداد و تولید اس.پرم های ترشحی در بیضه ها بوده که سال های متمادی از آنها بهره گرفته میشده است. این مکمل اتساع عروقی (Vasodilation) نسوج پیرامونی آلت تناسلی را افزایش داده و از این طریق موجب بهبود و درمان مشکلات شریانی نظیر شق پذیری

تناسلی (Arterial Erectile Dysfunction) میگردد. از سوی دیگر بدون آنکه هیچگونه تاثیری در فشار خون سیستماتیک بدن داشته باشد ، شدت جریان خون را در سرخ رگ ها و سیاه رگ های مستقر در آلت تناسلی با تاثیر مستقیم بر سلول های اپیتلیال داخل عروقی (Epithelial Cells) بهبود می بخشد.

 

 
محصول قرص ویگرکس پلاس اصل
قیمت 1,200,000 ریال
بازديد 5,753
فروشنده satcoiran
گروه پزشکی و بهداشتی
 
 
 
 
قرص ویگرکس پلاس اصل
 
قرص ویگرکس پلاس اصل
 
 
 

 

برخی از امکانات و قابلیتها:

 

  • این مکمل از ترکیبات صد درصد گیاهی تشکیل شده
  • عاری از هرگونه مواد مصنوعی و شیمیایی میباشد
  • مکمل VigRXplus دارای گواهینامه ها و تاییدیه های متعددی در سطوح کشوری و بین الملل
  • بروز هرگونه عارضه جانبی نظیر سرطان زائی
  • نگهداری حالت نعوظ آلت تناسلی در هنگام نزدیکی


ارسال شده در تاریخ : شنبه 21 بهمن 1391 - 8:53 توسط : مسپاسو
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 47 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

بیان اخلاط و علاماتش

خلط چهارست  زان یکی خونست                   که بود گرم و تر بسان هوا

بلغم ست آن دگر که آب صفت                        سردی و تری اش بود پیدا

هست آن دیگری که چون آتش                      گرم و خشک ست نام آن صفرا

دیگری هست سرد و خشک چون خاک           گفته اند اهل حکمتش سودا

افضل خلط هاست چونکه از و                        بیشتر میرسد تنت به غذا

وانگهی بلغم ست و از پی آن                       هست صفرا بعد از آن سودا

سرخی رنگ شد علامت خون                      زردی آن علامت صفرا

شد سپیدی علامت بلغم                           تیرگی  هم علامت سودا

بول چون سرخ آید از خون است                   ور بود زرد باشد از صفرا

ور سپید ست بلغمش سبب ست                ور سیاه است هست از سودا   

منبع:کتاب طب یوسفی-(معرفی کتاب)

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 34 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

بطیخ - خربزه

مزاج:

در اول دوم سرد و در آخر دوم تر است . بذر خشك كرده آن رطوبت بخش نيست و در اول خشك كنندگي است. ريشه اش خشكي آور است.

خاصيت:

خربزه رسيده، لطيف و كال آن متراكم است . مزاج خربزه نارسيده مزاج خيار است و به هر حال بازكننده است. گرمك از حيث خلط از ساير انواع خربزه بهتر است و گوشت آن زداينده است و بويژه تخمش بسيار جلا دهنده است . خربزه رسيده و نارسيده هر دو زداين ده و تخم آن بيشتر زداينده است . خربزه با هر خلطي كه در معده باشد مي سازد و تبديل به آن خلط مي شود . خربزه بيشتر ميل به بلغم شدن مي كند تا صفرا و سودا شدن . گرمك زود تغيير نمي كند.

آرايش:

خربزه و بويژه پوست و مغز آن پوست را پاك كند . در برداشتن لكه هاي سياه و لكه هاي سفيد پوست و التهاب پوست نافع است و اگر مغز آن را چنانكه هست با آرد گندم خمير كنند و در آفتاب خشك كنند نافع تر است.

چشم:

پوستش را بر پيشاني چسبانند نَزلَه هاي چشم را منع مي كند و بسيار داروي خوبي است.

اندامان غذا:

خربزه عموماً و بويژه ريشه اش قَي آ ور است . دو دِرهم يا يك بولوس شربت آن به آساني قَي را تحريك مي كند. خربزه اگر خوب هضم نشود قَي آور و مسهِل گردد . گرمك ديرهضم است مگر اين كه با همه محتوياتش تناول شود . گرمك از خربزه مغذّي تر و خلط آن بهتر است . خربزه را بايد بعد از خوردن طعام خورد كه در غير اين صورت دل را به هم زند و قَي آرد . بهتر آن است كه بعد از خربزه كسي كه گرمي دارد سكنجبين خورد و كسي كه رطوبت آن زياد است كندر يا زنجبيل پرورده يا شراب كهنه ريحاني.

اندامان دفعي:

كال و رسيده آن مدر بول است و درمان براي سنگ مثانه و كليه ولي به شرطي كه سنگ، ريز باشد و در خرد كردن سنگ كليه ويژگي دارد . گرمك كمتر ادرارآور است و شيرين تر است و از خربزه زودتر به معده مي رسد و بويژه اگر گرمك نرم باشد.

زهرها:

اگر خربزه در معده فاسد شود، سم گردد و هرگاه گراني معده حس شود بايد به سرعت معده را خالي كنند و به هر وسيله اي باشد استفراغ نمايند

مزاج:

در اول دوم سرد و در آخر دوم تر است . بذر خشك كرده آن رطوبت بخش نيست و در اول خشك كنند گي است. ريشه اش خشكي آور است.

خاصيت:

خربزه رسيده، لطيف و كال آن متراكم است . مزاج خربزه نارسيده مزاج خيار است و به هر حال بازكننده است. گرمك از حيث خلط از ساير انواع خربزه بهتر است و گوشت آن زداينده است و بويژه تخمش بسيار جلا دهنده است . خربزه رسيده و نارسيده هر دو زداين ده و تخم آن بيشتر زداينده است . خربزه با هر خلطي كه در معده باشد مي سازد و تبديل به آن خلط مي شود . خربزه بيشتر ميل به بلغم شدن مي كند تا صفرا و سودا شدن . گرمك زود تغيير نمي كند.

آرايش:

خربزه و بويژه پوست و مغز آن پوست را پاك كند . در برداشتن لكه هاي سياه و ل كه هاي سفيد پوست و التهاب پوست نافع است و اگر مغز آن را چنانكه هست با آرد گندم خمير كنند و در آفتاب خشك كنند نافع تر است.

چشم:

پوستش را بر پيشاني چسبانند نَزلَه هاي چشم را منع مي كند و بسيار داروي خوبي است.

اندامان غذا:

خربزه عموماً و بويژه ريشه اش قَي آ ور است . دو دِرهم يا يك بولوس شربت آن به آساني قَي را تحريك مي كند. خربزه اگر خوب هضم نشود قَي آور و مسهِل گردد . گرمك ديرهضم است مگر اين كه با همه محتوياتش تناول شود . گرمك از خربزه مغذّي تر و خلط آن بهتر است . خربزه را بايد بعد از خوردن طعام خورد كه در غير اين صورت دل را به هم زند و قَي آرد . بهتر آن است كه بعد از خربزه كسي كه گرمي دارد سكنجبين خورد و كسي كه رطوبت آن زياد است كندر يا زنجبيل پرورده يا شراب كهنه ريحاني.

اندامان دفعي:

كال و رسيده آن مدربول است و درمان براي سنگ مثانه و كليه ولي به شرطي كه سنگ، ريز باشد و در خرد كردن سنگ كليه ويژگي دارد . گرمك كمتر ادرارآور است و شيرين تر است و از خربزه زودتر به معده مي رسد و بويژه اگر گرمك نرم باشد.

زهرها:

اگر خربزه در معده فاسد شود، سم گردد و هرگاه گراني معده حس شود بايد به سرعت معده را خالي كنند و به هر وسيله اي باشد استفراغ نمايند

 منبع : قانون - کتاب دوم - حرف ب


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 41 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

چگونه باز هم باید ادامه داد؟

وقتی یک رابطه یا ازدواج بر هم می‌خورد هیچ‌وقت آسان نیست. دلیل این بر هم خوردن رابطه هر چه که باشد--و اینکه می‌خواسته‌اید یا نه-- اتمام رابطه ممکن است کل زندگیتان را از این رو به آن رو کند و همه جور احساسات دردناک و پریشان‌کننده برایتان به ارمغان آورد. اما برای کنار آمدن با این وضعیت دشوار و ادامه راهتان کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید. حتی می‌توانید از این تجربه درس بگیرید و به فردی قوی‌تر و هوشیارتر تبدیل شوید.

التیام یافتن بعد از بر هم خوردن رابطه یا طلاق

چرا حتی بااینکه رابطه‌تان دیگر آنقدرها خوب نیست، بر هم خوردن رابطه اینقدر دردناک است؟ طلاق و جدایی به این دلیل دردناک می باشد که نشانگر فقدان است و نه فقط از رابطه بلکه از آرزوها و تعهدات مشترک. روابط عاشقانه با هیجانی وصف‌ناپذیر و امید به آینده شروع می‌شوند. وقتی چنین روابطی بر هم می‌خورند، دچار ناامیدی، استرس و فقدان شدید می‌شویم.

طلاق و جدایی ما را به ورطه‌ای نامعلوم می‌کشاند. همه چیز بر هم می‌خورد:  برنامه زندگی و مسئولیت‌هایتان، خانه‌تان، روابط خانوادگی و دوستی‌هایتان و حتی هویت تان. جدایی، تردید نسبت به آینده را می‌آورد. بدون داشتن همسر زندگی چه شکلی خواهد بود؟ آیا می‌توانید کس دیگری را پیدا کنید؟ آیا تا آخر عمر تنها خواهید ماند؟ این تردیدها گاهی بدتر از یک رابطه بد به نظر خواهد رسید.

التیام یافتن و بهبودی از جدایی و طلاق بسیار سخت است. اما، خیلی مهم است که بدانید و مرتب به خودتان یادآور شوید که می‌توانید و باید به جلو بروید. اما التیام یافتن زمان می‌برد، پس باید صبور باشید.

کنار آمدن با جدایی و طلاق

باید بدانید که داشتن احساسات مختلف و گوناگون هیچ اشکالی ندارد. اینکه احساس ناراحتی، عصبانیت، خستگی و سردرگمی کنید کاملاً طبیعی است؛ حتی این احساسات می‌توانند بسیار شدید باشند. بپذیرید که واکنش‌هایی مثل این به مرور زمان کمتر خواهند شد. حتی اگر ازدواجتان، ازدواجی ناسالم بوده باشد، افتادن به ورطه‌ای نامعلوم ترسناک است.

به خودتان استراحت بدهید. به خودتان اجازه دهید برای یک دوره در حد مطلوب احساس و عمل نکنید. شاید نتوانید در کار یا توجهتان به دیگران بازده قبل را داشته باشید. هیچکس سوپرمن نیست؛ برای التیام یافتن و به دست آوردن دوباره انرژی زمان بگذارید.

نباید این دوره را به تنهایی سپری کنید. در میان گذاشتن احساساتتان با دوستان و خانواده می‌تواند به شما برای کنار آمدن با این شرایط دشوار کمک کند. کناره‌گیری از جمع و منزوی کردن خودتان فقط سطح استرستان را بالا برده، تمرکزتان را کم کرده و در کار، روابط و سلامت عمومی‌تان تداخل ایجاد می‌کند. اگر نیاز به کمک دارید، از کمک گرفتن دریغ نکنید.

به خودتان اجازه دهید برای از دست دادن رابطه‌تان غصه بخورید

غصه خوردن یک واکنش طبیعی به فقدان است و جدایی و طلاق از یک رابطه عاشقانه شامل فقدان‌های مختلف می‌شود:
فقدان همراهی و تجربیات مشترک (که ممکن است همیشه لذت‌بخش نبوده باشد)
فقدان حمایت و پشتیبانی (چه مالی، چه عقلی، اجتماعی و یا احساسی)
فقدان امید، برنامه و آرزوها (که از فقدان‌های عملی‌تر حتی دردناک‌تر می‌تواند باشد)

اینکه به خودتان اجازه دهید درد این فقدان‌ها را احساس کنید ممکن است ترسناک باشد. ممکن است بترسید که احساساتتان آنقدر زیاد شوند که نتوانید تحملشان کنید یا همیشه در آن ورطه تاریک باقی بمانید. باید به خاطر داشته باشید که غصه خوردن برای فرایند التیام یافتن شما ضروری است. درد غصه خوردن دقیقاً همان چیزی است که به شما کمک می‌کند رابطه قدیمی را فراموش کرده و در زندگی پیش بروید. و مطمئن باشید غصه خوردنتان هر چقدر هم که عمیق باشد تا آخر عمر باقی نمی‌ماند.

نکاتی برای غصه خوردن بعد از طلاق یا جدایی:

با احساساتتان نجنگید -- طبیعی است که فرازونشیب‌های زیادی داشته باشید و احساسات گوناگونی مثل عصبانیت، خشم، ناراحتی، آسودگی و ترس و سردرگمی را تجربه کنید. خیلی مهم است که این احساسات را تشخیص داده و بشناسید. بااینکه این احساسات همیشه دردناک هستند، اینکه سعی در سرکوب یا نادیده گرفتن آنها داشته باشید فقط فرایند بهبودی شما را طولانی‌تر خواهد کرد.

درمورد احساستان حرف بزنید -- بااینکه حرف زدن درمورد احساساتتان با دیگران ممکن است سخت باشد، اما خیلی مهم است که راهی برای این کار پیدا کنید. اینکه بدانید دیگران از احساسات شما آگاهند باعث می‌شود کمتر احساس تنهایی کنید و این به بهبودی شما کمک می‌کند. نوشتن احساساتتان هم می‌تواند برای بیرون ریختن آنها به شما کمک کند.

به خاطر داشته باشید که پیش رفتن در زندگی هدف اصلی‌تان است -- ابراز احساساتتان به طریقی شما را آزاد می‌کند اما بسیار مهم است که خیلی خود را درگیر احساسات منفی نکنید یا بیش از اندازه سعی در تحلیل موقعیت نداشته باشید. ماندن در احساسات ناراحت‌کننده‌ای مثل تقصیر، عصبانیت و خشم انرژی شما را گرفته و اجازه بهبودی به شما نخواهد داد.

به خودتان یادآور شوید که هنوز آینده‌ای پیش رو دارید -- وقتی به فردی متعهد می‌شوید، یک دنیا امید و آرزو برای خود می‌سازید. اینکه اجازه بدهید این امیدها و آرزوها از دست بروند خیلی سخت است. وقتی برای آینده‌ای که یک روز تجسم می‌کردید غصه می‌خورید، با این واقعیت که امیدها و آرزوهای جدیدی می‌توانند جایگزین آن قبلی‌ها شوند به خودتان شجاعت ادامه راه را بدهید.

تفاوت بین یک واکنش طبیعی به جدایی و افسردگی را بفهمید -- سوگواری و غصه خوردن بعد از جدایی می‌تواند فلج‌کننده باشد اما بعد از مدتی، این ناراحتی کم‌کم کاهش می‌یابد. با گذشت روزها کم‌کم در زندگیتان جلو می‌روید اما اگر به مرور زمان این حس را در خود ندیدید، ممکن است دچار افسردگی شده باشید.

برای کمک و پشتیبانی گرفتن در فرایند غصه خوردن، به سراغ دیگران بروید

 حمایت دیگران برای بهبودی بعد از جدایی و طلاق الزامی است. شاید دلتان بخواهد تنها باشید اما منزوی کردن خودتان فقط این دوران را برایتان سخت‌تر می‌کند. سعی نکنید خودتان به تنهایی از پس این شرایط برآیید.

به سراغ دوستان قابل‌اعتماد و اعضای خانواده‌تان بروید. کسانیکه خود جدایی یا طلاق را تجربه کرده‌اند هم می‌توانند خیلی خوب کمکتان کنند. آنها می‌دانند که چه حال و هوایی دارید و مطمئنتان خواهند کرد که امیدی برای آینده و روابط جدید وجود دارد.

با کسانیکه از شما پشتیبانی می‌کنند، به شما توجه دارند و به شما انرژی می‌دهند بیشتر رفت‌وآمد کنید. برای انتخاب این افراد هوشیارانه عمل کنید. اطرافتان را با کسانی پر کنید که مثبت باشند و خوب به حرف‌هایتان گوش دهند. خیلی مهم است که بتوانید از آنچه بر شما می‌گذرد با صداقت برایشان حرف بزنید، بدون اینکه نگران قضاوت و انتقاد کردن آنها باشید.

اگر نیاز بود از بیرون کمک بگیرید. اگر نتوانستید به طور طبیعی با دیگران ارتباط برقرار کنید، می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید. مهمترین نکته این است که حداقل یک جا داشته باشید که در آنجا کاملاً احساس راحتی کنید.

دوست های تازه پیدا کنید. اگر تصور می‌کنید به همراه طلاق یا جدایی‌تان بسیاری از دوستان و آشنایانتان را هم از دست داده‌اید، سعی کنید با افراد تازه آشنا شوید. در کلاس‌های مختلف یا در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنید.

مراقبت از خود بعد از طلاق یا جدایی

طلاق اتفاقی بسیار استرس‌زا است که زندگیتان را تغییر می‌دهد. وقتی دستخوش ناراحتی‌های احساسی می‌شوید و می‌خواهید با تغییرات عمده‌ای که در زندگیتان پدید آمده مواجه شوید، مراقبت از خودتان اهمیت بسیار بیشتری نسبت به مواقع عادی پیدا می‌کند. ناراحتی و اندوه ناشی از طلاق و جدایی شما را از نظر جسمی و روحی به شدت آسیب‌پذیر می‌کند.

با خودتان طوری برخورد کنید انگار دچار آنفولانزا شده‌اید. به اندازه کافی استراحت داشته باشید، سایر منابع استرس در زندگیتان را کمتر کنید و حجم کاریتان را هم اگر مقدور است کمتر کنید.

اینکه یاد بگیرید از خودتان مراقبت کنید یکی از ارزشمندترین درس‌هایی است که می‌توانید بعد از طلاق یا جدایی بیاموزید. وقتی احساسات ناشی از فقدانتان را حس می‌کنید و شروع به درس گرفتن از این تجربه ناراحت‌کننده می‌کنید، باید از خودتان خوب مراقبت کرده و انتخاب‌های مثبتی برای جلو رفتن در زندگی داشته باشید.

نکاتی برای مراقبت از خود:

هر روز وقتی را برای رسیدگی به خودتان اختصاص دهید. با قرار دادن ساعتی از روز برای فعالیت‌هایی که به شما آرامش می‌دهد، به خودتان برای بهبودی کمک کنید. برای پیاده‌روی به طبیعت بروید، به موسیقی گوش دهید، از یک حمام داغ لذت ببرید، ماساژ بگیرید، کتاب دلخواهتان را بخوانید، در کلاس‌های یوگا شرکت کنید، یا فقط از یک فنجان چای داغ لذت ببرید.

به اینکه در هر لحظه چه می‌خواهید خوب دقت کنید و نیازهایتان را بیان کنید. به آنچه که تصور می‌کنید برایتان خوب است احترام بگذارید حتی اگر مخالف آن چیزی باشد که همسر سابقتان یا دیگران می‌خواسته‌اند. بدون اینکه احساس گناه کنید «نه» بگویید.

به یک برنامه پایبند شوید. طلاق یا جدایی تقریباً همه قسمت‌های زندگی شما را بر هم می‌زند و احساساتی مثل استرس، تردید و هرج و مرج را همه جا باقی می‌گذارد. برگشتن به یک برنامه منظم می‌تواند احساس نظم و ترتیب را دوباره در شما زنده کند.

کمی وقفه بیندازید. سعی کنید در این شرایط تصمیمات مهم زندگیتان مثل شروع یک کار جدید یا رفتن به یک شهر دیگر را اتخاذ نکنید. صبر کنید تا احساسات تند شما از بین رفته و بتوانید معقول‌تر تصمیم بگیرید.

از مصرف الکل، موادمخدر یا غذا برای کنار آمدن با مشکلتان خودداری کنید. در این شرایط ممکن است وسوسه شوید راهی برای آرام کردن خودتان و برطرف‌ کردن تنهایی‌تان پیدا کنید. اما استفاده از این موارد بعنوان راه فرار در طولانی‌مدت کاملاً ناسالم و مخرب خواهد بود. لازم است که راه‌های سالم‌تری برای مقابله با این احساسات دردناک پیدا کنید.

علایق جدید را امتحان کنید. طلاق یا جدایی هم یک شروع و هم یک پایان است. از این فرصت برای کشف علایق و فعالیت‌های جدید استفاده کنید. تفریح کردن و فعالیت‌های جدید فرصتی برای لذت بردن از زندگی برایتان فراهم می‌کند.

انتخاب‌های سالم داشته باشید: خوب بخورید، خوب بخوابید و ورزش کنید

وقتی با استرس ناشی از جدایی و طلاق روبه‌رو می‌شوید، عادت‌های سالم خیلی راحت کنار گذاشته می‌شوند. ممکن است ببینید که اصلاً غذا نمی‌خورید یا بیش از اندازه پرخوری می‌کنید. ورزش کردن در این شرایط ممکن است سخت‌تر به نظرتان برسد و خوابتان هم مختل خواهد شد. اما اگر نتوانید انتخاب‌های سالمی برای سبک‌زندگیتان در آینده داشته باشید، همه تلاش‌هایتان برای بهبودی بی‌سرانجام خواهد بود.

از طلاق یا جدایی‌تان درس بگیرید

در زمان‌های بحران‌های احساسی، فرصت برای رشد و یادگیری بسیار است. فقط به این دلیل که الان در زندگیتان احساس فقدان و خلاء دارید به این معنی نیست که هیچ اتفاقی نمی‌افتد یا هیچ‌وقت هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. این دوران را یک وقفه قلمداد کنید، زمانی برای پاشیدن بذر رشد. با این تجربه می‌توانید خودتان را بهتر بشناسید و احساس قدرت بیشتری کنید.

برای اینکه به طور کامل طلاق یا جدایی را بپذیرید و بتوانید از آن بگذرید، باید بفهمید چه اتفاقی افتاده است و نقش خودتان را هم درک کنید. خیلی مهم است که بفهمید انتخاب‌های شما چه تاثیری بر این رابطه داشته است. درس گرفتن از اشتباهاتتان رمز موفقیت برای تکرار نکردن آنهاست.

چند سوال که باید از خودتان بپرسید:

- عقب بایستید و به کل تصویر نگاه کنید. سهم شما در مشکلات به وجود آمده در رابطه‌تان چه بوده است؟
- آیا می‌خواهید همان اشتباهات را دوباره تکرار کنید یا در روابط بعدی هم آدم‌های نامناسبی برای خودتان انتخاب کنید؟
- به اینکه چطور به استرس واکنش می‌دهید و با تعارضات و تردیدهایتان کنار می‌آیید فکر کنید. آیا می‌توانید بهتر برخورد کنید؟
- ببینید آیا می‌توانید دیگران را آنطور که هستند بپذیرید، نه آنطور که می‌توانند باشند یا باید باشند.
- احساسات منفی‌تان را نقطه‌ای برای شروع تغییر ببینید. آیا کمتر احساساتتان دستتان است یا آنها کنترل شما را به دست گرفته‌اند؟

باید طی این قسمت از فرایند بهبودی با خودتان صادق باشید. سعی نکنید که مقصر را پیدا کنید یا همه تقصیرها را گردن خودتان بیندازید. وقتی به گذشته رابطه نگاه کنید، فرصتی برای یادگیری درمورد خودتان، چگونگی ارتباطتان با دیگران و مشکلاتی که باید روی آنها کار کنید پیدا خواهید کرد. اگر بتوانید انتخاب‌ها و رفتارهای خود، از جمله دلیل اینکه چرا همسر سابقتان را انتخاب کردید،  را بی‌تعصب بررسی کنید، می‌توانید بفهمید که اشتباهتان کجا بوده و در آینده انتخاب‌های بهتری داشته باشید.


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 50 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

انگور از دیدگاه حکیم مومن

  انگور

به فارسي انگور و به تركي ازوم نامند و بهترين او شيرين و نازك پوست و بزرگ دانه و كم تخم است.

در آخر اوّل گرم و تر و در غذایيّت بهترين ميوه ها بوده و بغايت مسمّن بدن و معدّل امزجه غليظه و صاف كنندة خون و مولّد خون صالح مي­باشد و جهت افزوني پيه گرده و رفع مواد سودا و احتراق خلط نافع بوده و مصلح حال سينه و شش و مضرّ معدة رطبه و ريحي و مصلحش زيره و رازيانه و مضرّ سدّة جگر و سپرز و قولنج ريحي و مصلحش تخم كرفس و مليّن طبع و مورث تشنگي مي­باشد و مصلح او سكنجبين و غذاهاي ترش است و آب سرد بعد از انگور بغايت مفسد آن و مورث استسقاء و تبهاي عفن است و بايد بعد از چيدن او به دو روز تناول نمايند و مابين دو طعام خورده شود.

و دانة‌ او در دوم سرد و خشك و مولّد رياح و مضرّ معده و امعاء بوده و سوختة ‌او جهت جراحات و جلاي باصره و رطوبت چشم نافع مي­باشد و پوست او مولّد رياح و بسيار بطی الأنحدار است و انگور نارس و عفص مايل به سردي و كثيف است و روغن انگور كه مكرّر آب و ثفل آن را با روغن زيتون جوشانيده و صاف كرده باشند و يا در آفتاب پرورده باشند بغايت محلّل اعيا و مسخّن و مليّن جلد است.

منبع: کتاب تحفه حکیم مومن


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 181 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

استرس و بی خوابی مسبب رنگ پریدگی چهره

محققین رشته بهداشت عمومی در مرکز تخصصی مایوکلینیک تاکید دارند که دو عامل استرس و کم خوابی موجب کمبود رنگدانه ملانین در پوست می شوند که در نتیجه این تغییر، چهره رنگ پریده، تکیده و رنجور به نظر خواهد رسید.آنان می گویند جمع این مسائل موجب می شود تا خستگی موجب زشت شدن  چهره گردد .

استرس حالتی است که شما در واکنش به فشار دنیاى بیرون (مدرسه، محیط کار،خانواده، دوستان و …) یا دنیای درون ( تمایل به موفقیت، میل به پذیرفته شدن و …) احساس مى‌کنید.

استرس و اضطراب از علل پیری پوست است. افرادی که زندگی پراسترس و سختی دارند، زودتر دچار چین و چروک های پوستی می شوند و ظاهر پیرتری پیدا می کنند. حتما می دانید که اگر همیشه چهره ای اخمو و نگران داشته باشید، به مرور زمان جای خطوط اخم و پریشانی روی چهره تان حک می شود…

اما موضوع فقط این نیست. استرس باعث می شود پوست مشکلات دیگری نظیر خشکی هم پیدا کند. اگر می خواهید در مورد همه این مشکلات و راه رویارویی با آنها بدانید، بهتر است این مطلب را با حوصله مطالعه کنید. البته قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که برای درمان ریشه ای این مشکلات بهتر است به دنبال راهی برای کاهش استرس خود یا رویارویی با آن باشید.

دکتر امیت سود  استادیار طب و رییس بخش «ذهن و جسم» در مایوکلینیک می گوید: استرس باعث می شود که توان پوست برای حفاظت و مراقبت از خود کاهش پیدا کند. استرس مزمن باعث ایجاد این تغییرات در پوست می شود. همچنین استرس باعث کاهش مقدار رنگدانه ملانین در پوست می شود که در نهایت پوست صورت زرد و رنگ پریده به نظر می رسد.

متخصصان تاکید دارند که وقتی ما استرس داریم در واقع در حال جنگیدن با بدن خود هستیم. وقتی تحت استرس و فشار عصبی هستیم اغلب کارآیی خود را از دست می دهیم، خواب مناسب و کافی نداریم زیادتر از همیشه می خوریم و اغلب وزنمان بالا می رود و روابط عاطفی مان نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و دچار مشکل می شود. در این شرایط پوست هم مانند سایر بافتها تاثیر می گیرد و زردی پوست و حلقه های تیره دور چشم، چهره را زشت می کنند.

هرچه این استرس و تنش و کم خوابی توام با آن تشدید شود، فرآیند پیری سریعتر اتفاق می افتد و شادابی و زیبایی چهره زودتر جای خود را به فرسودگی و تکیدگی می دهند.

محققین می گویند گرچه بهترین شیوه مقابله با فشار عصبی آن باشد که عوامل موجد استرس را از میان برداریم و استرس را رفع کنیم اما در اغلب موارد این امر ممکن نیست و باید به گونه ای با استرس سازگار شویم و از شدت آن بکاهیم.


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 182 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

چه میزان رابطه زناشویی طبیعی است؟

چه میزان رابطه زناشویی طبیعی است؟


رابطه زناشویی

 

 

چه میزان رابطه زناشویی طبیعی است؟

بد نیست كه بدانید به عقیده كارشناسان یك پنجم زوج ها ازدواج هایی بدون رابطه زناشویی دارند.

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کافی درباره نحوه برخورد با روابط زناشویی و عاطفی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد .

 

این مطلب با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران تهیه شده است.

 

اخیراً زیاد با همسرتان روابط زناشویی نداشته اید؟ بد نیست که بدانید به عقیده کارشناسان یک پنجم زوج ها ازدواج هایی بدون رابطه زناشویی دارند این یعنی کمتر از 10 مرتبه در سال رابطه زناشویی برقرار می کنند. و یک سوم زوج ها همیشه سر این مسئله مشکل دارند که امیال و خواسته های جنسیشان همخوانی ندارند و این یکی از اصلی ترین دلایل مراجعه زوج ها به مشاور است.

 

اینجا ایران است، جایی که مردم مجبورند ساعت های زیادی در روز کار کنند تا بتوانند از پس اجاره خانه و هزینه های زندگی بربیایند و این خستگی و استرس همه چیز را بدتر می کند.

یک کارمند 33 ساله که علاقه ای به ذکر نامش در اینجا نداشت، می گوید: "من 10 سال است که ازدواج کرده ام. خیلی وقت ها بوده که اگر سه ماه یکبار رابطه زناشویی داشتیم برایمان نعمتی بود. من مجبورم بعد از یک روز طولانی سر کار شام را آماده کنم و بعد بچه ها را بخوابانم چون حقوق شوهرم کفاف زندگیمان را نمی دهد و من هم مجبورم پا به پای او کار کنم. به خاطر همین قانونی که برای شوهرم گذاشتم این است که بعد از 10 شب خسته و کوفته می خواهم به رختخواب رفته و فقط بخوابم."

 

متخصصین اعتقاد دارند که پایین بودن سطح میل جنسی هم یکی از متداولترین مسائل و مشکلات جنسی خانواده ها در قرن حاضر است.

اینکه میل جنسی در حال حاضر نسبت به سالهای قبل کمتر شده است یا نه، مشخص نیست اما یک چیز قطعی است و آن اینکه شکایت خانم ها بیشتر است! وقتی زوج ها برای مشاوره می روند، این خانم ها هستند که مردها را به زور سمت دفتر کار روانشناسان می کشانند. و برخلاف عقیده عموم، میل جنسی مردهاست که پایین آمده است.

 

در جامعه ما قابل قبولتر این است که زن میل جنسی نداشته باشد تا مرد. وقتی این مرد است که میل جنسی پایینی دارد، برای هر دو طرف ناامید کننده تر خواهد بود.

 

ازدواج های فاقد رابطه زناشویی این روزها بحث عموم شده است. به همین خاطر تصمیم گرفتیم به این موضوع بپردازیم که واقعاً چه میزان رابطه زناشویی طبیعی به حساب می آید؟

 

کارشناسان مسائل جنسی تمایل چندانی برای تعیین حد کفایت روابط زناشویی ندارند چون باعث می شود خیلی زوج ها فکر کنند روابط زناشویی شان کافی نیست یا خیلی های دیگر تصور کنند که بیش از حد روابط زناشویی دارند.

 

درحالیکه کمتر از 10 مرتبه رابطه زناشویی در سال، ازدواج بدون رابطه زناشویی به حساب می آید، یک تا دو مرتبه رابطه زناشویی در هفته متوسط میزان رابطه زناشویی به شمار می رود.

رابطه زناشویی برخلاف ویتامین ها حداقل نیاز روزانه ندارد. اگر هر دو طرف طوری کنار بیایند که مشکلی با ازدواج بدون رابطه جنسیشان نداشته باشند عالی است! اما معمولاً این مشکل وجود دارد که یکی از دو طرف از کیفیت یا کمیت روابط زناشویی رضایت ندارد و دیگر حاضر به کنار آمدن نیست.

 

فقط 40 درصد از زوج ها می گویند که از رابطه زناشویی در ازدواجشان رضایت دارند. بااینکه خیلی از مشکلات پزشکی یا برخی داروها در پایین آوردن میل جنسی نقش دارد، مثل برخی قرص های ضدافسردگی یا برخی قرص های ضدحاملگی، اکثر مشکلات به خاطر تفاوت در انتظارات و توقعات دو طرف است.

 

رابطه زناشویی

 

 

زوجی که 5 سال است با هم ازدواج کرده اند یک دختر 6 ماهه دارند می گویند در این زندگی پرمشغله امروز خیلی سخت است که برای رابطه زناشویی وقت خالی کنند. آنها می گویند خیلی خوش شانس هستند که می توانند 2 یا 3 بار در ماه رابطه زناشویی داشته باشند. اینکار را معمولاً وقتی بچه خوابیده است انجام می دهند اما بیشتر وقت ها وقتی یکی از آنها می خواهد دیگری میل ندارد.

 

تغییرات فاحشی که نقش مردان و زنان در دهه های اخیر داشته است انتظارات ازدواج و به دنبال آن احساسات مربوط به روابط زناشویی را تغییر داده است.

وقتی به نسل پدرانتان نگاه کنید می بینید که برای آنها اینقدر سخت نبود. اما در روابط امروز بااینکه آزادی بیشتری وجود دارد اما همه چیز مشکل تر شده چون دو طرف همیشه برای هم تعیین وظیفه می کنند. کی زباله ها را بیرون می برد؟ کی با گریه بچه بیدار شود؟ و امثال آن. درواقع به خاطر همین آزادی بیشتر است که تضاد و ناسازگاری به وجود می آید.

 

کارشناسان عقیده دارند که علاوه بر استرس و خستگی، عصبانیت و خشم هم می تواند موجب از بین رفتن روابط زناشویی بین دو طرف شود. از عوامل دیگر در ازدواج های فاقد رابطه زناشویی می تواند برآورده کردن امیال جنسی با پرنوگرافی (سایت های اینترنتی) یا رابطه زناشویی با افرادی غیر از همسر باشد.

 

به طور کل، مشکلات یک زوج بیشتر مربوط به تمایلات جنسی است تا انجام رابطه جنسی. میل هیچ زوجی برای رابطه زناشویی هیچوقت همزمان و کامل نیست. رمز کار این است که دو طرف بتوانند این موضوع را بین خود حل کنند.

 

خیلی وقت ها طرفی که میل کمتری به رابطه زناشویی دارد احساس می کند که در هر بار رابطه زناشویی مورد سوءاستفاده قرار گرفته است و طرفی که میل بالاتری دارند همیشه از رابطه زناشویی محروم است و همین مسئله دعواها و جدال های بین آنها درمورد رابطه زناشویی را بیشتر و بیشتر می کند. و اینجاست که روابط زناشویی بین آنها کم کم از بین می رود و وقتی دیگر روابط زناشویی در کار نباشد، محبت و عاطفه معمولی بین آنها هم از بین می رود: آن گرفتن دست ها، خندیدن به لطیفه های یکدیگر، نشستن کنار هم روی یک نیمکت و ... وقتی روابط تا این حد خشک می شوند، بی وفایی و سرانجام طلاق پدید می آید.

تقریباً نیمی از جمعیت باید برای برانگیختن میل جنسی در خود تلاش کند. زوج هایی که میل جنسی پایینی دارند باید تصمیم بگیرند که این میل را بیشتر کنند. اگر صبر کنید و منتظر بمانید که رابطه زناشویی خودش پیش بیاید و همه موقعیت ها برای آن مناسب باشد، یعنی بچه تان خوابیده باشد، تلفن زنگ نزند، و ... رابطه زناشویی هیچوقت پیش نخواهد آمد.

 

زوج ها باید به همان اندازه که برای کارشان یا تربیت بچه هایشان وقت و انرژی می گذارند برای زندگی جنسی خود هم وقت بگذارند. یکی از بهترین راه ها برای داشتن یک زندگی جنسی خوب با همسرتان این است که واکنش خوبی به پیشقدم شدن همسرتان بدهید.


ارسال شده در تاریخ : پنجشنبه 27 مهر 1391 - 3:36 توسط : شهریار
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 195 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

چند توصيه در راستاي مراقبت از مو

صابو نهاي دست و بدن براي شستشوي موي سرمناسب نيستند براي اين منظور فقط از شا مپو استفاده كنيد

در هنگام شستشوي سر از كشيدن موها و چنگ  زدن آنها خوداري كنيد ماساژ ملايم با سر انگشتان براي تميز شدن موها كفايت مي كند

براي اينكه كف شامپو بخوبي تاثير كند بايد حداقل 2تا3 دقيقه  روي سر باقي بماند پس از شستشو  آبكشيدن موها با آب سرد موجب شادابي و درخشان تر شدن رنگ موها مي شود

براي شانه كردن موها هرگز از برس هاي نوك تيز فلزي استفاده نكنيد

در صورت استقاده از سشوار فاصله  آن از موها نبايد كمتر از 20 سانتي متر  باشد

در هنگام شستشوي موها ماساژ ملايم پوست سر  ترجيحا در جهت رويش موها توسط نوك انگشتان و يا يك برس نرم پلاستيكي با نوك گرد موجب تحريك گردش خون مويرگي در پوست سر  و اطراف ريشه موها شده و در نتيجه سبب تقويت موها مي گردد

دكلره كردن موها  و استفاده  از اسپري ها و حالت دهنده هاي  مو سبب ضعف خشكي و شكنندگي مو ها مي شود حتي الامكان از مصرف اينگونه مواد خودداري كنيد


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 246 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

راز شب ...

 

شب ، چوبوسيدم لب گلگون او

گشت لرزان، قامت موزون او

زير گيسو كرد پنهان روي خويش

ماه را پوشيد با گيسوي خويش

گفتمش اي روي تو صبح اميد

در دل شب ، بوسه مارا كه ديد؟

قصه پردازي، در اين صحرا نبود

چشم غمازي، به سوي ما نبود

غنچه خاموش او ، چون گل شكفت

بر من از حيرت نگاهي كرد وگفت

با خبر از راز ما گرديد شب

بو سه اي داديم وآ ن را ديد شب

بوسه را شب ديد وبا مهتاب گفت

ماه خنديد و به موج آب گفت

موج دريا، جانب پارو شتافت

راز ما گفت و به ديگر سو شتافت

قصه را پارو به قايق باز گفت

داستان دلكشي زآن راز گفت

گفت قايق هم به قايق بان خويش

آنچه رابشنيد از ياران خويش

مانده بود اين راز اگر درپيش او

دل نبود آشفته از تشويش او

ليك درد اينجاست كه آن ناپخته مرد

با زني آن راز را ابراز كرد

گفت با زن مرد غافل، راز را

آن تهي طبل بلند آواز را

لاجرم ، فردا از آن راز نهفت

قصه گويان قصه ها خواهند گفت

زن به غمازي دهان وا مي كند

راز را چون روز، افشا مي كند

 

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 201 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

مزاج شناسی حالات روحی و روانی

 

کیفی

ت

حالات روانی

گرم وخشک

خشم

گرم وخشک

هیجان

گرم وتر

نگرانی

سرد و تر

ترس

سرد و خشک

افسردگی

سرد و خشک

غم

سید اسماعیل جر جانی :اثر حالات روحی روانی در افراد بیشتر و سریعتر از خوردنیها و نوشیدنیها و دیگر اصول ضروری برای حیات است .

طب سنتی در کنار دیگر عوامل مو ثر در سلامتی و تعادل انسان ، در درمان بیماری، به حالات روحی و روانی فرد، توجه لازم را دارد.

سید اسماعیل جرجانی: شناختن و بکار گرفتن فواید و ضررهای حالات روحی روانی، اصلی بزرگ در حفظ سلامتی و درمان بیماریها می باشد .

هر کس با توجه به مزاج خود قادر خواهد بود حتی المقدور عواطف و حالات روانی خود را کنترل کرده، یا از قرار گرفتن در شرایط بوجود آورنده  و یا تشد ید کننده اجتناب کند .

مثال :

شخص صفراوی مزاج (گرم و خشک ) باید از قرار گرفتن در شرایطی که موجب هیجان و یا خشم او شود ، حتی المقدور اجتناب کند ویا شخص سوداوی مزاج (سرد و خشک ) باید از قرار گرفتن در شرایطی که باعث تشدید غم و اندوه می شود ، جدا پرهیزکند .


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 40 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

شارک,شارک پاور ، افزایش دهنده قوی , سریع و طولانی مدت زمان نزدیكی و ایجادكننده دیر انزالی،افزایش دهنده دائمی قطر , كلفتی و سایز كلی آلت تناسلی

شارک,شارک پاور


قیمت: 32000 تومان


100% پلمپ شده و دارای هولوگرام هشدار : شارك پاوركرم اصلی و اورجینال را فقط با هولوگرام نقره ای كه نشان دهنده اصلی بودن محصول میباشد ، خریداری نمایید . بدیهی است سایر محصولات با اسامی مشابه كه فاقد هولوگرام هستند ،100% از نوع تقلبی ومضر میباشند .
رام نقره ای برای اطمینان از اصل و اورجینال بودن محصول . بهترین نوع كرم ج ن سی برای مردان با 5 كاربرد
محصولی بسیار قوی ,جدید و با فرمولاسیون پیشرفته . افزایش دهنده قوی , سریع و طولانی مدت زمان نزدیكی و ایجادكننده دیر انزالی . افزایش دهنده دائمی قطر , كلفتی و سایز كلی آلت تناسلی مردان بصورت دائمی و مادام العمر . افزایش دهنده مدت و میزان نعوظ (راست و شق شدن آلت) بصورت بسیار دلچسب و شیرین . روشن و سفید كننده رنگ پوست آلت . افزایش دهنده حجم منی و میزان پرتاب منی در هنگام ان.زال (بدلیل دارا بودن مواد مغذی و گیاهان تقویت كننده) . وهمچنین میزان بالای ویتامین ایی (Vitamin E) موجود در كرم گیاهی شارك پاور(Shark Power Cream) كه از طریق پوست آلت براحتی جذب سلولهای آلت (Corpora Covernosa) میگردد . 




تمامی كرمهای شارك پاور(Shark Power Cream) ارائه شده دارای تاریخ تولید 20083 و تاریخ انقضا 20133 میباشند كه بر روی محصول بصورت دیجیتالی حك گردیده است . 2) تمامی كرمهای شارك پاور(Shark Power Cream) ارائه شده دارای باركد 20 رقمی تولید مكانیزه محصول بصورت دیجیتالی و حك شده بر روی محصول میباشند . 3) تمامی كرمهای شارك پاور(Shark Power Cream) ارائه شده از نوع آرم طلایی برجسته میباشند . 4) تمامی كرمهای شارك پاور(Shark Power Cream) ارائه شده از طرف گروه همراهان دارای آرم برجسته كوسه برای اثبات اصل بودن میباشند . کلمات کلیدی: شارک کرم گیاه مجوز تقویت زندگی رابطه مکمل مکمل گیاهی قدرت شاداب سلامت تندرست آرامش جوان شدت اوج لذت حجیم کننده تاخیر

برخی از ویژگیها


1) مكمل كرم 100%گیاهی بسیار سودمند و بدون عوارض , بسیار جدید , موثر و پیشرفته  
2) افزایش دهنده قوی , سریع و طولانی مدت زمان نزدیكی و ایجادكننده دیر انزالی  
3) افزایش دهنده دائمی قطر , كلفتی و سایز كلی آلت تناسلی مردان بصورت دائمی  
4) افزایش دهنده مدت و میزان راست و شق شدن آلت) بصورت بسیار دلچسب و شیرین  
5) افزایش سایز و قطرآلت تناسلی به شكل دائمی،بی خطر،بدون درد سر،زحمت و هرگونه مشكل


برای سفارش شارک,شارک پاور اینجا را کلیک کنید.




ارسال شده در تاریخ : جمعه 14 مهر 1391 - 11:00 توسط : یللی
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 40 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

برای تو....

روي دلها همه از روز ازل سوي تو بود

هر دلي پاره شد از خنجر ابروي تو بود

صبحدم بوي گلاب آمدو از هوشم برد

گذر باد مگر از سر گيسوي تو بود

گر چه در باغ بسي سرو خرامان ديدم

باز در دل هوس قامت دلجوي تو بود

تير شوق همه خوبان بدل خسته رسيد

كارگر تر ز همه غمزه ي جادوي تو بود

در تن مرده مسيحا نفسي جان ميداد

مگر آميخته با هر نفسش بوي تو بود

شکوفه هاي نگاه توست که عطر خاطره هاي دور را به يادم مي آرد.

سخاوت دستهاي زيباي توست که گل عشق در باغچه خانه مان مي کارد.

واژه هاي قشنگ و پر معناي توست که در دفتر عشقم به يادگار مي ماند.

اندوه از دست دادن توست که غبار مرگ بر دلم مي افشاند.

انديشيدن به چشمان بي پرواي توست که خواب ناز را از ديدگانم مي ربايد.

پيوند دستهاي من و توست که شوق زندگي در دلم مي روياند.

وعده هاي پر اميد توست که برايم نويد خوشبختي به ارمغان مي آرد.

شبنم اشکهاي توست که بر چهره ام گلهاي غم مي کارد.

صداي آشناي توست که مرا پيوسته به سوي خود مي خواند.

 

به مجنون گفت روزي عيبجوي

كه پيدا كن به از ليلي نكويي

كه ليلي گرچه در چشم تو حوري است

بهر عضوي ز اعضايش قصوري است

زحرف عيبجو مجنون برآشفت

در آن آشفتگي خندان شدو گفت

كه گر بر ديده مجنون نشيني

بغير از خوبي ليلي نبيني

تو قد مي بيني و من جلوه ناز

تو چشم و من نگاه ناوك انداز

تو مو ميبيني و من پيچش مو

تو ابرو من اشارتهاي ابرو

تو رخ مي بيني و عارض كه چون است

دل مجنون ز شكر خنده خون است

دوستی با هرکه کردم خصم مادر زاد شد        آشیان هر جا گرفتم خانه صیاد شد

 

 

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 319 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

کاندوم لارگو اصل بزرگ کننده آلت مخصوص مردان ، این کـانـدوم از نوع خار دار بوده و باعث تاخیر در انزال مردان تا حدود 25 دقیقه می شود

کانـ.دوم لارگو اصل بزرگ کننده مخصوص مردان


قیمت: 24000 تومان


آنچه که امروزه نیاز به شناخت و آموزش استفاده صحیح از کانـدوم را ضروری می کند، نقش موثر و اثبات شده آن در جلوگیری از بیماری های آمیـزشـی و از جمله ایـدز می باشد. کـانـدوم بهترین محافظ در برابر بیماری های آمیـزشـی محسوب میشود. چون کانـدوم صرف نظر از جنسیت افرادیکه با یکدیگر نزدیکی جنـسـی انجام میدهند، مانع از ارتباط و آمیختن ترشح های داخلی و راه پیدا کردن ویروس های احتمالی به بدن شرکای جنـسـی می شوند.



استفاده از کـانـدوم با توجه به ارزان بودن و استفاده آسان آن درمقابل ابتلا به انواع بیماریهای مقاربتی و ایـدز امری عقلانی است، چرا که ابتلا به این بیماری ها هزینه‌های درمانی سنگین و مشکلات روانی بسیاری را درپی خواهد داشت.به علت پایین بودن فرهنگ مصرف و کم بودن اطلاعات، گاهی افراد اظهار میکنند که مصرف کـانـدوم باعث پایین آمدن لذت میشود که این فقط یک تفکر غلط است و مصرف کـانـدوم هیچ تاثیری در این پدیده ندارد.
مزایای استفاده از کـ.اندوم تـاخیری و بزرگ کننده و حجیم کننده آلـ.ت مردانه لارگو:
1- این کـانـدوم از نوع خار دار بوده و باعث تاخیر در انزال مردان تا حدود 25 دقیقه می شود.
2- این کـانـدوم تـاخیری مشکلات موجود در نزدیـکی مانند زود ارضـایـی را کاهش می دهد.
3- حاوی 12 عدد کاندوم تـاخیـری و بزرگ کننده و حجیم کننده آلـت مردان
4-بزرگ کننده آلـت مردان در هنگام نزدیکی

برخی از ویژگیها


1) بزرگ و کلفت کننده فوری آلـ.ت  
2) تاخیر در انزال مردان تا حدود 25 دقیقه  
3) بیشترین كاربرد جهت افزایش سایز و قطر آ.ل.ت  
4) حجیم کننده آلـت مردانه  
5) جلوگیری از بیماریهای مانند ایـ.دز


برای سفارش کانـ.دوم لارگو اصل بزرگ کننده مخصوص مردان اینجا را کلیک کنید.



ارسال شده در تاریخ : پنجشنبه 13 مهر 1391 - 6:35 توسط : یللی
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 26 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

سرطان پوست

سرطان پوست ، سرطان سلول سنگفرشی رشد بدخیم لایه اپی تلیالی (سطح خارجی ) پوست . این سرطان معمولاً پوست نواحی در معرض آفتاب ، نظیر صورت ، گوش ها، دست ها یا بازوها را درگیر ساخته و بیشتر در بزرگسالان بالای ۴۰ سال بروز می کند.

 سرطان پوست، بیماریی است که سلولهای سرطانی (بدخیم) در لایه های بیرونی پوست بوجود می‌آیند. پوست، بدن شما را در مقابل گرما، نور، عفونت و جراحت محفوظ نگه می‌دارد. پوست همچنین آب، چربی و ویتامین D را در بدن ذخیره می‌کند. پوست دارای لایه‌های اصلی متعدد و انواع مختلفی از سلولها می‌باشد. لایه فوقانی پوست، اپیدرم نامیده می‌شود که حاوی ۳ نوع سلول است: سلولهای پهن فلس مانند روی سطح پوست که سلولهای فلسی نام دارند، سلولهای گرد که سلولهای پوست فلسی نام دارند، سلولهای گرد که سلولهای ایه نامیده می‌شوند و سلولهایی که ملانوسیت نام دارند و رنگ پوست شما را تعیین می‌کنند.

سلولهای پایه و سلولهای فلسی
انواع مختلفی از سرطانها در پوست شما می‌تواند ایجاد شود. عمومی ترین سرطانها، سرطان سلولهای پایه یا سرطان سلولهای فلسی است. سرطان پوست در کسانی که پوست روشن دارند و مدت زیادی در آفتاب سپری می‌کنند، شایعتر است. سرطان پوست می‌تواند در هر جایی از بدن ایجاد شود، اما در مکانهایی که بیشتر در معرض نور خورشید است مانند صورت، گردن، دستها و بازوها رایجتر است.

سرطان پوست به شکلهای گوناگونی به نظر می‌رسد عمومی ترین نشانه سرطان پوست تغییر در پوست است: مانند رشد غیر طبیعی یا ایجاد زخمی که ترمیم نمی‌شود. گاهی اوقات قلنبه‌ای کوچک ظاهر می‌شود. این قلنبه می‌تواند صاف، براق یا واکش مانند به نظر آید یا می‌تواند به رنگ قرمز قهوه‌ای باشد. سرطان پوست ممکن است به لکه پهن قرمز زبر یا فلس مانند باشد. هر درد یا کسالتی در پوست نشانه سرطان نیست ولی به محض دیدن تغیییر در پوست خود آن را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کنید.

ملانوم
ملانوم بیماریی است مربوط به پوست که در آن سلولهای سرطان (بدخیم) در سلولهای رنگ دهنده پوست (ملانوسیت) یافت می‌شود. ملانوم معمولا در بزرگسالان رخ می‌دهد، اما گاهی اوقات در کودکان و سالخوردگان نیز دیده شده است. پوست، بدن را در مقابل گرما، نور، عفونت و جراحت حفظ می‌کند. پوست از دو لایه اصلی تشکیل شده است: اپیدرم (لایه بالایی) و درمیس (لایه داخلی). ملانوسیتها در اپیدرم وجود دارند و حاوی ملانین می‌باشند که رنگ پوست را تعیین می‌کند. ملانوم گاهی اوقات به ملانوم جلدی یا ملانوم بدخیم معروف است.

ملانوم، نوع بدتری از سرطان پوست در مقایسه با سرطانهای معمولی پوست، سرطان سلول پایه یا سرطان سلولهای فلسی که در سلولها پایه یا سلولهای فلسی اپیدرم شروع می‌شوند، می‌باشد. مانند همه سرطانها، ملانوم در صورتی که در آغاز تشخیص داده شود بهتر درمان می شود. ملانوم می‌تواند به سرعت از طریق دستگاه لنفاوی یا خون در تمامی بخشهای بدن پخش شود.

نشانه‌های هشدار دهنده ملانوم
عمده نشانه‌های هشدار دهنده ملانوم عبارتند از: تغییر در اندازه، شکل یا یک خال، خونریزی از خال، احساس خارش، سفت شدن، ایجاد قلنبه، متورم شدن در محل خال یک احساس ناراحتی هنگام دست دادن، ملانوم همچنین می‌تواند به صورت خال جدید در بدن ایجاد شود. در مردان ملانوم بیشتر در ناحیه تنه (ناحیه از بدن بین شانه‌ها و لگن)، سر یا گردن ایجاد می‌شود ولی در زنان ملانوم بیشتر روی بازوها و پاها رخ می‌دهد. اگر این شنانه‌ها در کسی باشد بایستی به دقت توسط پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرد. در صورتی که یک خال یا ناحیه رنگی، طبیعی به نظر نرسد، پزشک با برش ظریفی در پوست و نمونه برداری، وجود یا عدم سرطان را تشخیص خواهد داد. این عمل باید توسط پزشک صورت گیرد و نحوه صحیح انجام کار بسیار اهمیت دارد.

چه عواملی باعث سرطان پوست می‌شوند؟
آفتاب سوختگی و نور آفتاب
 آفتاب سوختگی و اشعه ماورای بنفش به سادگی می‌تواند به پوست صدمه بزند و این صدمه می‌تواند موجب سرطان پوست شود. میزان کل تشعشع خورشید طی سالها و در معرض خورشید قرار گرفتن به میزان زیاد که موجب آفتاب سوختگی می‌شود، می‌تواند باعث سرطان شود. بیشتر مردم تا سن ۱۸ سالگی ۸۰% در معرض خورشید بودن سراسر عمرشان را تجربه می‌کنند. بنابراین به والدین توصیه می‌شود که از کودکان خود محافظت کنند. بونزه شدن، واکنش پوست شما به پرتو فرابنفش است. در واقع برنزه شدن واکنش محافظتی برای جلوگیری از صدمه بیشتر پوست در مقابل نور خورشید است. از سویی این واکنش، پوست شما را از سرطان محافظت نمی‌کند. بخاطر داشته باشید که سرطان پوست خیلی به کندی رخ می‌دهد. آفتاب سوختگی که در این هفته در شما ایجاد می‌شود ممکن است در ۲۰ سال بعد یا بیشتر باعث ایجاد سرطان پوست شود.

وراثت
در صورتی که سابقه سرطان پوست در خانواده شما وجود دارد، شما احتمالا در معرض خطر بیشتری هستید. کسانی که پوست تر دارند و از نژاد اروپای شمالی هستند، بیشتر مستعد سرطان پوست می‌باشند.

محیط
در حال حاضر میزان پرتو فرابنفش در مقایسه با ۵۰ تا ۱۰۰ سال گذشته بیشتر است و علت آن کاهش لایه ازون (سوراخ شدن لایه ازون) در جو زمین می‌باشد. هر چند لایه ازون کمتر شود میزان رسیدن پرتو فرابنفش به زمین بیشتر می‌شود. سایر عوامل موثر عبارتند از: ارتقاع، عرض جغرافیایی و پوشش ابر. هر چه ارتفاع افزایش می‌یابد، پرتو فرابنفش قویتر می‌شود. در عرض جغرافیایی بالاتر، جو نازکتر نمی‌تواند پرتو فرابنفش را به اندازه‌ای که سطح دریا، تصفیه می‌شود، کاهش دهد. در خط استوا تشعشع خورشید قویتر است.

در قطب جنوب، شیلی و نیوزلند (زلاندنو) میزان پرتوفرابنفش بویژه در فصل بهار به علت سوراخ شدن لایه ازون در نیمکره جنوبی خیلی بیشتر از میزان طبیعی است، عاملی که بطور واقعی پرتو فرابنفش را کاهش می‌دهد، پوشش ابر است. آب و هوای مرطوب با پوشش منظم ابر، ممکن است به میزانی کمتر از ۵۰ درصد دارای پرتو فرابنفش باشد. میزان واقعی پرتو تحت تاثیر چگالی ابرها است. اندازه گیریهای لایه اوزن در خطر استوا در سپتامبر ۱۹۹۵، موجود می‌باشد. گزارشهای سازمان ملل متحد، نشان می‌دهد که در سال جاری سرعت کاهش لایه ازون بیشتر از آنچه که انتظار می‌رفت، بوده است. و منطقه‌ای به وسعتی بیش از اروپا، بطور مشخص میزان بیشتری از پرتوفرابنفش را دریافت کرده است.

چگونه می‌توان خطر سرطان پوست را کاهش داد؟
آفتاب سوختگی شدید می‌تواند خطر سرطان را به میزان ۵۰ درصد افزایش دهد. اثر پرتوفرابنفش روی پوست شما بستگی به شدت پرتو و طول مدت در معرض قرار گرفتن آن دارد. نحوه واکنش پوست شما به میزان پرتو تابیده شده به زمینه ژنتیکی تان بستگی دارد. از سویی اگر شما بندرت دچار آفتاب سوختگی می‌شوید مناطق حساس مانند لبهایتان، بینی و کف دستهایتان را باید محافظت کنید. از طرف انجمن پوست شناسی در مورد سرطان پوست توصیه‌های زیر ارائه شده است که برای کاهش خطر سرطان پوست به کار ببندید.
•خود را در معرض تابش نور خورشید بویژه در اواسط روز و بین ساعات ۱۰ صبح و ۳ بعد از ظهر کمتر قرار دهید.
•کرمهای ضد آفتاب حداقل با ۱۵-SPF یا بیشتر را در مناطقی از بدن که در معرض نور خورشید می‌باشد، به کار ببرید.
•کرمهای ضد آفتاب را هر دو ساعت یکبار حتی در روزهای ابری به کار ببرید. پس از شنا کردن یا عرق کردن، کرم را مجددا استفاده کنید.
•از لباسهایی استفاده کنید که تمام بدن شما را بپوشانید و روی صورت شما سایه ایجاد کنید. (کلاه‌های لبه‌دار هم بر صورت و هم بر پشت گردن شما سایه می‌افکند.)
•از کودکان خود مراقبت کنید. از در معرض قرار گرفتن آنها در نور خورشید بویژه زمانی که شدت دارد (بین ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر) خودداری کنید. در ضمن کرمهای ضو آفتاب در کودکان ۶ ماهه و بالاتر استفاده کنید. از مصرف کرمهای ضد آفتاب برای کودکان کمتر از ۶ ماه جددا خودداری کنید. از در معرض قرار گرفتن کودک کمتر از ۶ ماه در نور خورشید جددا باید خودداری کنید.

علامت های هشدار دهنده سرطان پوست
سرطان پوست چند نوع است و در ابتدا با ضایعات پیش سرطانی بروز می‌کند. ضایعات پیش سرطانی، ضایعات پوستی ای هستند که سرطانی نیستند ولی با گذشت زمان سرطانی می‌شوند. ۴۰-۵۰ درصد سفید پوستانی که بالای ۶۵ سال دارند به سرطان پوست دچار می‌شوند.
علائم هشدار دهنده ی سرطان پوست را بشناسید. زیرا سرطان پوست اگر زود تشخیص داده شده و درمان شود قابل علاج است.
 
شاخی شدن پوست در اثر آفتاب (اکتینیک کراتوزیس) :
مایعات پوستی کوچکی هستند که پوسته ریزی دارند و در اثر تماس طولانی با نور خورشید ایجاد می‌شوند و بیشتر در سر، گردن، دستها ایجاد می‌شوند. ممکن است این ضایعات در نواحی دیگر بدن نیز ایجاد شوند. ممکن است این ضایعات پوستی اولین نشانه های سرطان پوست باشند. شاخی این ضایعه معمولا بعد از ۴۰ سالگی ظاهر می‌شود اما ممکن است در افراد جوانتر نیز بروز کند.
افراد سفید پوست، بلوند، افرادی که موهای قرمز رنگ دارند یا افرادی که رنگ چشم آنها آبی یا سبز است بیشتر در معرض خطر هستند. درمان زودرس ضایعات، برای متوقف کردن پیشرفت آنها به سرطان سلول سنگفرشی پوست، توصیه می‌شود.
 
التهاب شاخی لب:
مانند ضایعه قبلی التهاب شاخی لب نیز یک ضایعه پیش سرطانی است که معمولا در لب پایینی ظاهر می‌شود. در لبها، ضایعات پوسته دار، خشکی پایدار لب یا ترک لب ممکن است بروز کنند. علائمی‌که شیوع کمتری دارند شامل تورم لب، از بین رفتن مرز بین لب و پوست یا برجسته شدن خطوط لب هستند. التهاب شاخی  لب، اگر درمان نشود ممکن است به سرطان مهاجم سلول سنگفرشی تبدیل شود.
 
 
شاخک پوستی:
این ضایعه پوستی به شکل یک برامدگی مخروطی شکل است که از یک پایه قرمز رنگ در سطح پوست رو به خارج رشد می‌کند. این ضایعه از کراتین (همان ماده ی تشکیل دهنده ی ناخن) تشکیل شده است. شکل و اندازه ی این ضایعات بسیار متفاوت است اما بیشتر آنها چند میلیمتر هستند. بدخیمی‌سلول سنگفرشی پوست اغلب در پایه ی این ضایعات ایجاد می‌شود. این ضایعات در سفید پوستان مسنی که سابقه مواجهه زیاد با آفتاب را دارند دیده می‌شود.
 
 
خال ها چه زمانی مشکل ساز هستند؟
خال معمولی یک ضایعه خوش خیم است و تنها تعداد بسیار کمی ‌از آنها بدخیم می‌شوند. اما خالهای غیر معمولی با گذشت زمان می‌توانند به نوعی سرطان پوست به نام ملانوما تبدیل شوند. خالهای معمولی ممکن است صاف یا برجسته باشند و یا ممکن است در ابتدا مسطح باشند و به مرور زمان برجسته شوند. اما در حالت طبیعی حتی سطح خالهای برجسته هم صاف است. خال های معمولی گرد یا بیضی شکل هستند و اندازه ی کوچکی دارند ( کوچکتر از ته یک مداد). بیشتر این خالها در اوایل بلوغ و جوانی شکل می‌گیرند و تشکیل خال طبیعی در افراد بالغ غیر معمول است.
 
خال غیر معمولی (دیسپلاستیک) :
این خالها سرطانی نیستند اما می‌توانند تبدیل به سرطان شوند. این خالها می‌توانند در نواحی از بدن که با آفتاب مواجهه دارند و یا در نواحی دیگر بدن تشکیل شوند. این خالها بزرگتر هستند (عرض حدود یک چهارم اینچ معادل ۶ میلیمتر یا کمتر). همچنین بیشتر شکل نامنظم دارند و حاشیه آنها نامنظم است یا حالت محو شده دارد. این خالها ممکن است صاف یا برجسته باشند و سطح آنها نیز ممکن است ناصاف یا صاف باشد. رنگ این خالها ممکن است یکدست نباشد و مخلوطی از چند رنگ مثلا صورتی، قرمز، برنزه یا قهوه ای باشد.
 
الفبای پیشگیری را بدانید:
خالهای بدن یک فرد شبیه هم هستند. خال یا لکی که با سایر خالها متفاوت باشد، اندازه ی آن از ته یک مداد بزرگتر باشد و یا خصوصیات بدخیمی‌را داشته باشد باید توسط پزشک معاینه شود چون می‌تواند بدخیم باشد. نکاتی که در ادامه گفته می‌شود شامل نکات مهمی‌است که وقتی خالهای خود را معاینه می‌کنید باید آنها را در نظر داشته باشید.
 

۱-عدم تقارن:
عدم تقارن به این معنی است که نیمه ی خال با نیم دیگر آن مشابه نیست. خالهای طبیعی متقارن هستند. وقتی خالها یا لک ها را چک می‌کنید یک خط فرضی را در وسط خال در نظر بگیرید و دو نیمه‌ی خال را با یکدیگر مقایسه کنید. اگر با یکدیگر مشابهت نداشتند برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.
 
 
 
۲-حاشیه:
اگر حاشیه خال ناصاف و ناهموار بود یا محو شده بود یا شکل نامنظم داشت نیز به پزشک مراجعه کنید زیرا ضایعات پوستی نوعی سرطان پوست به نام ملانوما حاشیه های نامنظم دارند.
 
   
     
۳-رنگ
خالی که رنگ یکنواخت ندارد و در بخشی از آن آن رنگ دیگری مانند قهوه ای، برنزه، سیاه ،آبی، سفید یا قرمز دیده می‌شود مشکوک است. خال طبیعی معمولا یک رنگ دارد. خالی که در برخی قسمتها روشنتر و در قسمتهای دیگر تیره تر است باید توسط پزشک معاینه شود.
          

۴-اندازه:
خالی که بزرگتر از ته مداد باشد مشکوک است. خالهای خوش خیم معمولا کوچکتر از ۶ میلیمتر هستند.
 
 
 
 
 ۵-برامدگی:
اگر قسمتی از خال برامده شد یا از سطح پوست بلندتر شد به پزشک مراجعه کنید. ضایعات بدخیم ملانوما اغلب به سرعت بزرگ می‌شوند و ارتفاعشان افزایش می‌یابد. خالی که اندازه اش به سرعت تغییر کند، بزرگ یا چروکیده شود تغییر رنگ بدهد، خارش دار شود یا خونریزی داشته باشد باید معاینه شود.
 
 
نکاتی برای بررسی خالها :
پوست خود را پس از دوش گرفتن و زمانی که مرطوب است چک کنید. محل شایع بروز ضایعات ملانوما در مردان ناحیه پشت تنه و در زنان در در پایین ران و ساق است. اما به این محلها اکتفا نکنید و ماهی یک بار همه ی بدن را برای یافتن لکه ها و خالهای مشکوک چک کنید. از سر شروع کنید و نواحی پنهان را نیز فراموش نکنید. قسمتهایی مانند لا به لای انگشتان دست و پا، کشاله ران، کف پاها و پشت زانوها نباید فراموش شوند. پوست سر و گردن را نیز چک کنید. می‌توانید از آینه یا از کمک یکی از اعضای خانواده برای چک کردن قسمتهایی که دیده نمی‌شوند استفاده کنید.
می‌توانید از خالها عکس بگیرید تا تغییرات آنها در آینده بتوانید بفهمید. اگر نوجوان هستید، باردار هستید یا حوالی یائسگی هستید توجه بیشتری به خالها و لکها داشته باشید چون در این زمانها تغییرات هورمونی در بدن رخ می‌دهند.
 
خالها را از چه نظر بررسی کنیم؟
اگر با روش فوق خالها را ارزیابی کردید و خصوصیات مشکوک پیدا کردید یا اگر ضایعات پوستی به لمس حساسیت داشت، خارش دار بود یا ترشح یا پوسته ریزی داشت، و یا در صورتی که زیر خال قرمزی یا تورمی‌داشت که بهبود پیدا نکرد به پزشک مراجعه کنید. ممکن است پزشک نمونه پوستی از آن تهیه کند. اگر ضایعه سرطانی باشد کل ضایعه و بخشی از اطراف آن برداشته می‌شود و جای آن بخیه می‌شود. درمانهای اضافی ممکن است مورد نیاز باشد.
 
درمان سرطانهای پوست:
ملانوم بدخیم اگر در مراحل پیشرفته باشد، درمان سخت و مشکلی دارد. تشخیص زودرس می‌تواند امید به زندگی را افزایش دهد. بقیه انواع سرطان پوست غیر از ملانوما شامل سرطان سلول پایه ای و سرطان سلول سنگفرشی هستند نیز شایع هستند و در صورتی که زود تشخیص داده شده و درمان شوند  کاملا درمان پذیر هستند. فردی که قبلا مبتلا به سرطان پوست بوده ممکن است دوباره دچار بیماری شود و باید حداقل سالی یک بار برای معاینه مراجعه کند.
 
ملانوما:
ملانوما نوعی سرطان پوست است که معمولا از یک خال شروع می‌شود. این نوع از بدخیمی‌ پوست به اندازه‌ی انواع دیگر شایع نیست اما خطرناک ترین نوع آن است و می‌تواند کشنده باشد. علائم احتمالی آن شامل تغییر در شکل خال یا لکه ها است. اگر خال یا لکه ای در پوست شما از نظر اندازه، شکل، رنگ یا حاشیه ها تغییراتی داشت یا در صورت داشتن بیش از یک رنگ، عدم تقارن، خارش، ترشح یا خونریزی حتما به پزشک مراجعه کنید.
 
سرطان سلول سنگفرشی:
در این بیماری سلولهای سنگفرشی پوست بدخیم می‌شوند. این نوع بدخیمی‌ممکن است به صورت برامدگی نرم، قرمز رنگ و پوسته داری تظاهر کند که رشد می کند و ممکن است خونریزی یا ترشح داشته باشدو یا ممکن است به صورت یک زخم بروز کند که خوب نمی‌شود. بیشتر اوقات در بینی، پیشانی، گوشها، لب تحتانی و مناطقی از بدن که بیشترین مواجهه با آفتاب را دارند ایجاد می‌شود. این نوع بدخیمی‌در صورتی که زود تشخیص داده شده و درمان شود به خوبی درمان پذیر است. اما اگر در زمان تشخیص پیشرفت کرده باشد درمان به میزان پیشرفت بیماری بستگی دارد.
 
سرطان سلول پایه ای :
در این بیماری سلولهای پایه ای پوست بدخیم می‌شوند. این نوع بدخیمی‌پوست، شایعترین و قابل درمان ترین نوع سرطان پوست است زیرا این بیماری به کندی پیشرفت می‌کند. ضایعات سرطانی ممکن است شکلهای مختلفی داشته باشند ممکن است به شکل یک ضایعه گرد، سفید رنگ و مروارید شکل و یا به صورت برامدگی پر از چربی باشد که اغلب عروق کوچکی هم در آن دیده می‌شود. ضایعه می‌تواند در گوشها، گردن یا صورت ایجاد شود. ممکن است ضایعات پوستی به صورت صاف، پوسته دار، صورتی یا قهوه ای باشند که در پشت تنه یا روی سینه ایجاد می‌شوند.
 
چه کسانی به سرطان پوست مبتلا می‌شوند و چرا؟
مواجهه با آفتاب بزرگترین عامل ایجاد سرطان پوست است اما در افرادی که به میزان معمول با آفتاب مواجهه داشته و دچار سرطان پوست می‌شوند چطور؟
 مواجهه با عوامل محیطی زیانبار، پرتودرمانی و حتی ویژگیهای وراثتی و ژنتیکی ممکن است در ابتلا به بیمار ی نقش داشته باشند. حتی آفتاب گرفتن های طولانی و استفاده از دستگاههای برنزه کننده پوست نیز موجب آسیب به پوست می‌شود. اگر چه هر فردی  ممکن است به سرطان پوست مبتلا شود ولی این افراد در معرض خطر بیشتری هستند:
 
* افرادی که پوست سفید دارند یا رنگ چشم آنها روشن است.
* افرادی که تعداد زیادی خالهای بزرگ و با اشکال نامنظم دارند.
* افرادی که در خانواده آنها فرد یا افرادی سابقه ی سرطان پوست داشته اند.
* سابقه مواجهه طولانی با نور شدید آفتاب یا سابقه آفتاب سوختگی شدید دارند.
*زندگی در مکانهایی که ارتفاع زیاد دارند و بیشتر سال تابش آفتاب دارند.
* افرادی که به علتی پرتو درمانی شده اند.

چگونه از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری کنیم؟
* مواجهه خود با نور خورشید و پرتوهای فرابنفش را کاهش دهید. خصوصا در ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر این مسئله اهمیت بیشتری دارد زیرا تابش پرتوهای خورشید شدیدتر است.
* هنگامی‌که بیرون می‌روید از محصولات ضد آفتاب استفاده کنید و همه نواحی که با آفتاب مواجهه دارند را در نظر داشته باشید. لبها و گوشها را فراموش نکنید.

* از عینک آفتابی مناسب و لباسهای مناسب که بیشتر سطح بدن را محافظت کنند استفاده کنید. لباسهایی که رنگ روشن دارند مناسبتر هستند.

* در صورتی که تغییری در پوست شما ایجاد شد، خالها دچار تغییراتی شدند یا زخمی‌ایجاد شد که بهبودی و ترمیم خوبی نداشت حتما در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

علائم و نشانه‌های سرطان پوست

سرطان پوست معمولاً در بخش‌های در معرض آفتاب بروز می‌کند  یعنی صورت، لب‌ها، گوش‌ها، گردن، دست‌ها و دیگر قسمت‌هایی که در معرض آفتاب هستند. البته این احتمال هم هست که سرطان پوست، در قسمت‌های دیگر بدن ظاهر شود  مثلاً در کف دست، فاصله بین انگشتان یا حتی اعضای تناسلی. احتمال سرطان پوست برای هر فردی با هر نوع پوستی، وجود دارد.
سرطان سلول‌های بنیادین پوست
علائم ناشی از سرطان پوست ممکن است به ناگهان یا به تدریج ظاهر شوند. شکل ظهور، بستگی به نوع سرطان دارد. این معمول‌ترین نوع سرطان پوست است و در عین حال، درمان آن از همه ساده‌تر است و کمتر از بقیه انواع سرطان، پخش می‌شود. سرطان سلول‌های پایه‌ای معمولاً به یکی از اشکال زیر ظهور می‌کنند:

یک برآمدگی مروارید مانند (Pearly) یا مومی (Waxy) که در روی صورت، گوش‌ها یا گردن ظاهر می‌شود. یک زخم (lesion) مسطح و به رنگ گوشت یا قهوه‌‌ای که روی سینه یا پشت ظاهر می‌شود.

سرطان سلول‌های فلسی
این نوع سرطان را در صورت تشخیص سریع به خوبی می‌توان تحت کنترل درآورد٬ ولی احتمال گسترش آن بیشتر از نوع قبلی است. معمولاً سرطان سلول‌های فلسی به یکی از اشکال زیر بروز می‌کنند:

۱٫یک برآمدگی قرمز روی صورت، لب‌ها، گوش‌ها، گردن، دست‌ها یا بازوها
۲٫زخمی مسطح با سطحی فلس مانند روی صورت، گوش، گردن، دست یا بازو

ملانوم

جدی‌ترین نوع سرطان پوست است و مسبب اکثر مرگ‌های بر اثر سرطان پوست می‌باشد. ملانوم ممکن است روی پوست سالم یا در یک خال که بدخیم شده، به وجود بیاید. هر چند که ملانوم ممکن است در هر جایی دیده شود، بیشترین احتمال آن در پشت (بالا) یا صورت مردان و زنان است.
علایم خطر ملانوم عبارت هستند از:

•یک لکه بزرگ قهوه‌ای که نقاط تیره‌ای دارد و ممکن است هر جای بدن باشد.
•خالی که در هر جای بدن باشد و ظاهر، رنگ و اندازه‌اش تغییر کند.
•زخمی کوچک با لبه‌های ناسور به رنگ قرمز، سفید، آبی یا آبی مایل به سیاه که روی تنه یا دست و پا دیده شود.
•برآمدگی‌های درخشان و صاف به شکل گنبد در هر جای بدن.
•زخم‌های تیره روی کف دست و پا، نوک انگشتان یا پوست مخاطی جاهایی مثل دهان، مهبل و مقعد.
انواع نامعمول‌تر سرطان پوست
انواع دیگر سرطان پوست که شیوع کمتری دارند عبارتند از:

•Kaposi sarcoma:

این نوع از سرطان در رگ‌های خونی پوست ایجاد شده و باعث نواحی قرمز در پوست یا مخاط می‌شوند. این نوع هم مانند ملانوم خطرناک است و معمولاً در افرادی با سیستم دفاعی تضعیف شده دیده می‌شود. مثلاً کسانی که مبتلا به AIDS هستند و داروهای سرکوب کننده‌ی سیستم ایمنی مصرف می‌کنند. نمونه دیگر کسانی هستند که پیوند عضو انجام داده‌اند.
•Merkel Cell carcinoma:

در این سرطان غیر شایع، برآمدگی‌های کوچک در زیر پوست و در پیاز مو بوجود می‌آیند. این برآمدگی‌ها ممکن است قرمز، صورتی یا آبی باشند و اندازه‌ی آن‌ها ممکن است از نیم تا ۵ سانتی‌متر متفاوت باشد. این سرطان در پوست‌های در معرض آفتاب مانند سر، گردن و دست و پا دیده می‌شود. رشد این نوع سرطان سریع است و بقیه‌ی قسمت‌های بدن را درگیر می‌کند.
•Sebaceous gland carcinoma:

این سرطان تهاجمی و نامعمول، در غده‌های چربی پوست ریشه دارد. برآمدگی‌های سفت و بدون درد آن ممکن است در هر جای بدن دیده شود، ولی معمولاً در پلک بروز می‌کند و با بیماری‌های خوش‌خیم اشتباه گرفته می‌شود.
توجه داشته باشید که بخش‌هایی از پوست که پیش از این به خاطر چیزهایی مانند مواد شیمیایی صدمه دیده‌اند (Actinic Keratosis) هم می‌توانند به سرطان‌های فلسی تبدیل شوند. این نواحی به شکل قسمت‌های زبر یا فلس، فلس شده و به رنگ قهوه‌ای یا صورتی تیره در‌می‌آیند. شیوع این نوع مشکلات پوستی هم بیشتر در صورت، گوش و نواحی پایین بازوی افرادی با پوست روشن است، که پوستشان در اثر آفتاب شدید صدمه دیده است.

این را هم باید اضافه کرد که تمام تغییرات پوستی، به سرطان مربوط نمی‌شوند. تنها روش کسب اطمینان از این امر، مراجعه به پزشک متخصص و معاینه شدن است.

نکات مهم برای ایمنی در آفتاب

* از آفتاب نیمه روز بین ساعات ۱۱ صبح و ۳ بعدازظهر پرهیز نمایید.

* در مقابل آفتاب بدن خود را با لباسهای نخی، کلاه آفتابی و عینک دارای شیشه محافظ در مقابل UVبپوشانید.

* مراقب آفتاب سوختگی باشید ـ فریب باد خنک یا هوای ابری را نخورید.

* از کرمهای ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی حداقل ۱۵ استفاده نمایید.

* در هنگام شنا مراقب پوست بدن باشید ـ زیرا حتی در زیر آب نیز دچار آفتاب سوختگی می شوید.

* کودکان زیر ۱۲ ماه را از معرض نور خورشید دور نگه دارید.

مهم‌ترین عامل ایجاد سرطان پوست، جهش در سلول بر‌اثر اشعه ماورای بنفش خورشید است با توجه به نوع سلول پوستی که دچار جهش ژنی شده است اشکال مختلفی از سرطان پوست به‌وجود می‌آید که هر کدام نشانه‌ها و عوارض خاص خود را دارند.
بدخیم‌ترین

ملانوم پوستی از ملانوسیت‌های پوست که استحاله بدخیمی پیدا کرده‌اند منشا می‌گیرد. ملانوسیت‌ها رنگدانه تیره پوست، مو، چشم و خال‌های بدن را تولید می‌کنند. از این رو تومورهای ملانوما اکثراً قهوه‌ای یا سیاه است. ولی در موارد معدودی نیز سرطان‌های ملانوم رنگدانه تولید نکرده و به رنگ پوست صورتی قرمز یا بنفش ظاهر می‌شوند. این سرطان از بدخیم‌ترین سرطان‌های پوست محسوب می‌شود. شیوع ملانوما در دهه‌های اخیر رو به افزایش بوده، به‌طوری که در دنیای صنعتی به عنوان یک سرطان شایع مطرح است. علت اصلی ملانوم ناشناخته است. اما عوامل متعددی از جمله عوامل ژنتیکی، تابش اشعه ماورای بنفش و تماس‌های محیطی در ایجاد این بیماری دخیل است. ملانوم با انتشار سطحی، ملانوم گره ای(ندولر) و ملانوم آکرال از انواع این سرطان محسوب می‌شود.

علائم و نشانه‌ها

اغلب اولین علامت ملانوما، تغییر در شکل، اندازه و رنگ در خال موجود است. اکثر ملانوماها یک حاشیه سیاه یا آبی متمایل به سیاه دارند. ملانوما همچنین به شکل خال‌های جدید سیاه، غیر طبیعی و با ظاهر بدشکل ظاهر می‌شود. در بیشتر ملانوما‌های پیشرفته، کیفیت و قوام خال تغییر می‌کند برای مثال سفت شده و حجیم می‌شود و از خال‌های معمولی متفاوت به نظر می‌رسد. اکثر تومورهای پیشرفته خارش، التهاب و خونریزی دارند ولی معمولا ملانوماها درد ندارند.

در ملانوم سطحی لکه‌ای به صورت لکه‌ای مسطح یا کمی بر آمده با حاشیه نامنظم ظاهر می‌شود. این لکه ممکن است به رنگ‌ها‌ی قهوه‌ای، سیاه، قرمز، آبی یا سفید نیز ظاهر شود. ملانوم گره‌ای معمولا جنبه تهاجمی داشته و زمانی تشخیص داده می‌شود که سطح آن بر آمده شده است. رنگ این گره‌ها اکثرا سیاه و بعضی اوقات آبی، خاکستری، سفید، قهوه‌ای، برنزه، قرمز یا همرنگ پوست است. این نوع سرطان معمولاً در تنه، پا، دست افراد مسن و روی سر مردان دیده می‌شود. این نوع سرطان شدیدترین و تهاجمی‌ترین نوع سرطان ملانوم است.

درمان

ملانوما اگر زود تشخیص داده شود درمان آن صد درصد امکان پذیر است؛ اما چنانچه حالت تهاجمی پیدا کرده و به سایر بافت‌های بدن سرایت کند، درمان آن امکان پذیر نخواهد بود. درمان ملانوما بستگی به وسعت بیماری، سن بیمار، سلامت عمومی و سایر عوامل دارد. فرد مبتلا ممکن است تحت درمان جراحی، شیمی درمانی، درمان بیولوژیک، رادیوتراپی یا ترکیبی از این درمان‌ها قرار گیرد. افراد مبتلا به ملانوما اغلب توسط یک تیم متخصص درمان می‌شوند. تیم درمانی شامل متخصص پوست، جراح، انکولوژیست، رادیوتراپیست و نهایتا جراح پلاستیک است.

مراقب باشید

برخی افراد بیشتر احتمال ابتلا به ملانوما را دارند، اگر هر یک از شرایط زیر را دارید باید بیشتر مراقب خود باشید

-‌‌ تعداد خال‌های معمولی بدنتان زیاد (بیش از ۵۰ عدد) باشد در این حالت خطر بروز ملانوما افزایش می‌یابد.

-‌ ملانوما در افراد با پوست روشن یا افرادی که دچار آفتاب سوختگی شده یا افراد دارای کک و مک، زیاد دیده می‌شود.(این افراد اغلب موهای روشن و قرمز و چشمان آبی دارند.) سفید پوستان بیشتر از سیاه‌پوستان به ملانوما مبتلا می‌شوند زیرا پوست‌های روشن خیلی در برابر آفتاب صدمه می‌بیند.

-‌ افرادی که تحت درمان ملانوما قرار دارند، خطر بیشتری برای ابتلا به ملانومای ثانویه دارند.

-‌ افرادی که دارای یک یا چند سرطان پوستی هستند نیز در معرض خطر بیشتر ابتلا به ملانوما قرار دارند.

- گاهی اوقات ملانوما فامیلی بوده و داشتن دو یا چند عضو خانواده مبتلا، عامل خطر به حساب می‌آید. زمانی که ملانوما در یکی از اعضای خانواده به‌وجود می‌آید، همه افراد باید به‌طور منظم، توسط پزشک کنترل شوند.

-‌ افرادی که سیستم ایمنی آنان توسط سرطان، داروهای دریافتی به‌دنبال پیوند عضو و ابتلا به ویروس ایدز تضعیف شده است،درمعرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری قرار دارند.

-‌‌ افرادی که دچار حداقل یک آفتاب سوختگی در زمان کودکی یا نوجوانی شده‌اند، بیشتر در معرض ابتلا به ملانوما هستند.

-‌ رابطه مستقیمی بین ابتلا به ملانوما با طول مدت زمانی که فرد در مقابل اشعه خورشید قرار گرفته، وجود دارد.

منبع


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 42 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

در حق مردان مادری نکنید!

خیلی اعصابم خرد شد. دوست داشتم یه کاری واسش بکنم. حس می کنم اگه خودم جاش بودم طاقت نمی آوردم. خیلی نامردی شده در حقش.

دوستم و می گم. یکی از دوستای خوبم. اونطور که تعریف می کنه خانواده شوهرش خیلی بدن. چندسالی هست ازدواج کرده. یه پسر خیلی نازم داره. می گه انقدر شوهرش اذیتش کرده الان به جایی رسیده که واسش مهم نیست شوهرش زنده باشه یا نه. خیلی بده، نه؟ یعنی یه زندگی چقدر می تونه سخت بگذره که یه روز یه زن در مورد شوهرش اینطوری فکر کنه.

می گه بعد از این چند سال فهمیدم که نقش مادری من برای شوهرم کار رو بدتر کرده. می گه حتی به شوهرم می گفتم که مسواک زدی یانه؟ می گه "چند وقته دیگه دارم به خودم می رسم. و حس می کنم که خیلی شاداب ترم."

امروز با ۲ تا از دوستام کلی در مورد زندگی مشترک حرف زدیم. یکیشون هنوز نامزده.

دوستی که ازدواج کرده نظر کاملا منفی در مورد مردا داره. وقتی به حرفاش دقت کردم دیدم اصلا نمی گه که یه مردی تو فامیل خوبه. می گه "هنوز نفهمیدیم که کار غیر شرعی کرده یا نه" کاملا خلاف نظر ما دو نفر.

انگار مادرشوهرش خیلی اذیتش کرده. چقدر بعضی ها نامردن. وقتی تعریف می کرد که مادرشوهرش چه رفتارهایی باهاش کرده، دود از کلم بلند شد. خیلی دوست دارم حالا که مادر شوهرش فوت کرده، یه زندگی جدید شروع کنه. ولی خودش می گه دیگه دیر شده، دیگه دوستش ندارم.

اینطور که خودش می گه شوهرش، آدم دروغگوییه.

می گفت دوران عقد فهمیدم که از لحاظ سطح فرهنگی خانواده ها به هم نمی یایم، ولی از ترس آبروم طلاق نگرفتم(الان از این بابت پشیمونه)

بهش گفتم خب چی شد که اصلا عقد کردید؟گفت (خانوادم اجازه نمی دادن با هم بدون محرمیت رابطه داشته باشیم(به نظر خودش یه اعتقاد مسخره و احمقانه است)

می دونید!خیلی حرفا بینشون رد و بدل شده که وقتی می گفت از تعجب دهنم وامی موند. باورم نمی شد اینا حرفایی باشه که بین یه زوج جوون گفته شده باشه. رو شون بد جور به روی هم باز شده.

خیلی سخته، نه؟ چقدر بده که یه زندگی مشترک که می تونه خیلی قشنگ باشه، اینطوری خراب شه.

ای کاش ماها یه کم به فکر کسی باشیم که قراره یه روزی زندگیشو با ما تقسیم کنه.

ای کاش پسرا، قبل از اینکه برن خواستگاری یه دختر، می فهمیدن که قراره پشتوانه اون دختر باشن و خودشون رو از همه لحاظ آماده کنن.

ای کاش دخترا، قبل از اینکه جواب مثبت بدن، ببینن در حدی هستن که بتونن یه پسری که با هزار امید و آرزو ازش درخواست ازدواج کرده خوشبخت کنه یا نه.

مگه ما چند بار فرصت زندگی کردن داریم، که بخوایم با بچه بازی همه چیز رو خراب کنیم.

راستی یه چیز دیگه یادم افتاد. دیشب یکی از دوستام گفت کسی که ازش خواستگاری کرده خیلی در مورد گذشته دوستم سوال می پرسه و تو ریز مسائل وارد می شه.

هر چی فکر می کنم متوجه نمی شم این همه کنجکاوی چه لزومی داره!! چه لزومی داره که تو دفترچه تلفن دختر و برداری و به دوستاش زنگ بزنی و ازشون آمارشو بگیری.

چه لزومی داره که پسر بدونه قبلاً کی خواستگار دختر بوده. اصلا فکر کن پسر دایی اش. خب که چی؟ مگه کار اشتباهی کرده؟ جز اینه که از این به بعد هر وقت پسر دایی به زنت بخواد بگه سلام، تو می خوای خودخوری کنی که نکنه به زن من نظر داره؟؟؟!!! این همه کنجکاوی واسه چیه؟؟؟!!!

منم موافقم که تا یه حدی باید از گذشته طرف خبر داشت، ولی از یه چیزی که تو زندگی آینده ات تأثیر داشته باشه.

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 37 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

میوه درمانی برای سلامت قلب

/* /*]]>*/

محققان معتقدند میوه هایی كه پتاسیم بالایی دارند، نظیر طالبی، موز و پرتقال از بروز نارسایی قلبی جلوگیری می كنند و در صورت بروز از شدت آن می كاهند.

به گزارش ایسنا، به عقیده دانشمندان اغلب این بیماران روزانه چندین دارو مصرف می كنند كه موجب دفع پتاسیم از بدنشان می شود و چون كمبود این ماده مغذی می تواند با حملات قلبی همراه باشد، خوردن مواد غذایی كه منبع پتاسیم هستند، بسیار ضروری است.

از آنجایی كه كلسترول ، فشار خون و هموسیستین بالا، زمینه ساز بروز بیماری های قلبی هستند، مصرف طالبی به دلیل دارا بودن مواد مغذی كه برای كنترل این سه عامل مورد نیاز است، مفید بوده و در حفظ سلامت قلب موثر شناخته شده است.

مطالعات نشان داده است مصرف یك فنجان آب طالبی در روز به میزان 25 درصد احتمال بروز فشار خون را كاهش می دهد. طالبی یكی از بهترین میوه ها برای حفظ سلامت قلب است.

همچنین بررسی ها نشان داده است افرادی كه ویتامین C، بتا كاروتن و اسید فولیك را در مقادیر مورد نیاز دریافت می كنند، سطح این تركیب در خونشان پایین تر است. بطوری كه خوردن مواد غذایی كه منابع این مواد مغذی محسوب می شوند، در مدت 4 هفته به میزان 11درصد، سطح این فاكتور را كاهش داده است.

گفتنی است ویتامین C بالایی كه در طالبی وجود دارد به همراه بتا كاروتن، احتمال بروز سرطان هایی نظیر سرطان ریه، سینه، مثانه، روده بزرگ، معده و لوزالمعده را در افراد مستعد كاهش می دهد. این دو ماده مغذی (ویتامین C و بتاكاروتن) با فعالیت آنتی اكسیدانی كه دارند، از فعالیت تخریبی رادیكال های آزاد جلوگیری كرده و مانع تشكیل غدد سرطانی می شوند.

محققان معتقدند میوه هایی كه پتاسیم بالایی دارند، نظیر طالبی، موز و پرتقال از بروز نارسایی قلبی جلوگیری می كنند و در صورت بروز از شدت آن می كاهند.

به گزارش ایسنا، به عقیده دانشمندان اغلب این بیماران روزانه چندین دارو مصرف می كنند كه موجب دفع پتاسیم از بدنشان می شود و چون كمبود این ماده مغذی می تواند با حملات قلبی همراه باشد، خوردن مواد غذایی كه منبع پتاسیم هستند، بسیار ضروری است.

از آنجایی كه کلسترول ، فشار خون و هموسیستین بالا، زمینه ساز بروز بیماری های قلبی هستند، مصرف طالبی به دلیل دارا بودن مواد مغذی كه برای كنترل این سه عامل مورد نیاز است، مفید بوده و در حفظ سلامت قلب موثر شناخته شده است.

مطالعات نشان داده است مصرف یك فنجان آب طالبی در روز به میزان 25 درصد احتمال بروز فشار خون را كاهش می دهد. طالبی یكی از بهترین میوه ها برای حفظ سلامت قلب است.

همچنین بررسی ها نشان داده است افرادی كه ویتامین C، بتا كاروتن و اسید فولیك را در مقادیر مورد نیاز دریافت می كنند، سطح این تركیب در خونشان پایین تر است. بطوری كه خوردن مواد غذایی كه منابع این مواد مغذی محسوب می شوند، در مدت 4 هفته به میزان 11درصد، سطح این فاكتور را كاهش داده است.

گفتنی است ویتامین C بالایی كه در طالبی وجود دارد به همراه بتا كاروتن، احتمال بروز سرطان هایی نظیر سرطان ریه، سینه، مثانه، روده بزرگ، معده و لوزالمعده را در افراد مستعد كاهش می دهد. این دو ماده مغذی (ویتامین C و بتاكاروتن) با فعالیت آنتی اكسیدانی كه دارند، از فعالیت تخریبی رادیكال های آزاد جلوگیری كرده و مانع تشكیل غدد سرطانی می شوند.

محققان معتقدند میوه هایی كه پتاسیم بالایی دارند، نظیر طالبی، موز و پرتقال از بروز نارسایی قلبی جلوگیری می كنند و در صورت بروز از شدت آن می كاهند.

به گزارش ایسنا، به عقیده دانشمندان اغلب این بیماران روزانه چندین دارو مصرف می كنند كه موجب دفع پتاسیم از بدنشان می شود و چون كمبود این ماده مغذی می تواند با حملات قلبی همراه باشد، خوردن مواد غذایی كه منبع پتاسیم هستند، بسیار ضروری است.

از آنجایی كه کلسترول،فشار خون  و هموسیستین بالا، زمینه ساز بروز بیماری های قلبی هستند، مصرف طالبی به دلیل دارا بودن مواد مغذی كه برای كنترل این سه عامل مورد نیاز است، مفید بوده و در حفظ سلامت قلب موثر شناخته شده است.

مطالعات نشان داده است مصرف یك فنجان آب طالبی در روز به میزان 25 درصد احتمال بروز فشار خون را كاهش می دهد. طالبی یكی از بهترین میوه ها برای حفظ سلامت قلب است.

همچنین بررسی ها نشان داده است افرادی كه ویتامین C،بتا کاروتن و اسید فولیک را در مقادیر مورد نیاز دریافت می كنند، سطح این تركیب در خونشان پایین تر است. بطوری كه خوردن مواد غذایی كه منابع این مواد مغذی محسوب می شوند، در مدت 4 هفته به میزان 11درصد، سطح این فاكتور را كاهش داده است.

گفتنی است ویتامین C بالایی كه در طالبی وجود دارد به همراه بتا كاروتن، احتمال بروز سرطان هایی نظیر ریه  سینه، مثانه روده بزرگ،معده و لوزالمعده را در افراد مستعد كاهش می دهد. این دو ماده مغذی (ویتامین C و بتاكاروتن) با فعالیت آنتی اکسیدانی كه دارند، از فعالیت تخریبی رادیكال های آزاد جلوگیری كرده و مانع تشكیل غدد سرطانی می شوند.

 

 


تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 2,016
  • بازدید کلی : 13,141