loading...
دخترک نازک نارنجی!!!
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 42 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

چرا خانم ها ارتباط جنسي را متوقف مي سازند

تصورات كليشه اي متعددي وجود دارد و حاكي از اين مطلب است كه وقتي دو نفر در يك رابطه دو جانبه ي تعهد آور قرار دارند و پس از گذشت مدت زماني ديگر با هم ارتباط جنسي برقرار نمي كنند، تنها كسي كه پايان اين رابطه را طلب مي كند بدون شك خانم است. در يك چنين حالتي خانم ترجيح مي دهد كتاب بخواند، به موهايش رسيدگي كند، لباس ها به خشكشويي ببرد و خلاصه هر كاري كه ممكن است انجام دهد، فقط ارتباط صميمانه فيزيكي با همسر مهربان و دوست داشتني خود برقرار نكند. البته او هميشه اينگونه نبوده؛ به هر حال زمان هايي وجود داشته كه ارتباط آنها پر شور و حرارات بوده و هر دو نفر براي هم از جذابيت بالايي برخوردار بوده اند؛ اما در حال حاضر بايد با تاسف زياد گفت كه آن عشق و شور و حرارات اوليه از بين رفته و خبري از آن نيست.

روانپزشكان بر اين باور هستند كه از ميان 20 ميليون زوجي كه رابطه زناشويي خود را به تازگي آغاز كرده اند و كمتر از 10 مرتبه در سال با هم ارتباط جنسي برقرار مي كنند تقريباً نيمي از آنها به دليل تصميم جنس مونث يك چنين رابطه اي را تجربه مي كنند. البته اخيراً كتابي با عنوان “شوهرم ديگر رابطه جنسي نمي خواهد” (هنگاميكه آقايون از ادامه برقراري رابطه جنسي سرباز مي زنند و اينكه خانم ها چه عكس العملي انجام مي دهند) در حال چاپ و انتشار مي باشد. اين كتاب از طريق انتشارات هارپر ويليامز و ويليام مارو در ژانويه سال 2008 به نشر انبوه  رسيد. ميليون ها نفر به اين كتاب علاقمند  شدند . اين كتاب مي تواند كمك بزرگي به آنها باشد به ويژه زمانيكه جنس مذكر تصميم به متوقف ساختن ارتباط جنسي ميگيرد.

زماني كه ما مشغول تحقيق و بررسي پيرامون اين كتاب بوديم با مردهاي بسيار زيادي برخورد مي كرديم كه در زندگي هاي مشتركي قرار داشتند كه هيچ گونه ارتباط جنسي با همسران خود برقرار نمي كردند، اما درصد بسيار زيادي از اين افراد اظهار مي داشتند كه اين همسرانشان هستند كه از برقراري رابطه جنسي امتناع مي ورزند نه خود آنها. اين مردها گيج مي شدند، از نظر عاطفي و روحي آسيب مي ديدند و از اينكه شريك زندگيشان تمايلي به آنها ندارد، احساس ناخوشايندي پيدا مي كردند. برخي از آنها حتي دليل يك چنين مسئله اي را نيز نمي دانستند و از ما سوال مي كردند كه چرا يك چنين اتفاقي در زندگي شان روي داده و براي بازگرداندن شور و حرارات و عشق و علاقه اوليه به زندگي خود چه كاري مي توانند انجام دهند. بسياري از آقايون هم براي ما نامه نوشته و از ما درخواست مي كردند كه اين قضيه را از نقطه نظر خانم ها بررسي كنيم. ما هم برآن شديم تا تحقيقات جديد خود را در اين مورد كه چرا خانم ها ناگهان از ادامه برقراري رابطه جنسي صرفنظر مي كنند، شروع كنيم.

در هر صورت بايد توجه داشت كه پاسخ به اين پرسش امر ساده اي نيست. عدم تمايل به شريك زندگي معمولاً مقوله اي است كه به دليل مسائل مختلف ايجاد مي شود و امروزه جزء يكي از حادترين مشكلات مربوط به روابط جنسي ميان همسران قلمداد ميشود. از نظر پزشكي به اين بيماري “اختلال عدم تمايل جنسي” (HSDD) اطلاق ميشود. انجمن روانشناسي امريكا آن را به عنوان ” غياب يا كمبود تمايلات و افكار جنسي كافي براي برقراري يك رابطه جنسي مي داند كه منجر به ايجاد استرس ها و اضطراب هاي دروني و بيروني در فرد شده و دليل آن هم به خاطر مصرف الكل يا دارو و يا مواد مخدر نيست.”

البته بايد توجه داشت كه اگر فردي در يك رابطه طولاني مدت شهوت بالايي از خود نشان نمي دهد و اين امر هيچ گونه ناخوشي را براي هيچ يك از آنها ايجاد نكند، نميتوان نام بيمار بر او گذاشت و او را دچار اختلال HSDD دانست. در اين قسمت نكته اي كاملاً بديهي اما در عين حال مهم وجود دارد. اگر دو نفر با علاقه ي زياد با هم ازدواج كنند، و پس از مدتي رابطه جنسي براي هر دوي آنها از اهميت بالايي برخوردار نباشد (و اصلاً رابطه به دليل يك چنين مسئله اي ايجاد نشده باشد) آنها در زندگي خود به مشكلي برخورد نخواهند كرد چرا كه هيچ يك از اين دو نفر هيچ گونه استرس بيروني و يا دروني را متحمل نشده و بر شخص مقابل نيز متحمل نمي كنند.

اما متاسفانه هميشه اوضاع به همين آرامي و ملايمت پيش نمي رود. در بيشتر موارد يكي از طرفين تمايل شديدي به برقراري اين رابطه از خود نشان مي دهد و طرف ديگر هيچ گونه ميلي به انجام اين كار ندارد. چرا؟ چه نوع اختلاف هاي جنسي ممكن است در يك چنين شرايطي وجود داشته باشد كه يك نفر منزجر شده و ديگری تمايل پيدا ميكند؟

در اين قسمت قصد داريم تا مروري بر روي چند پاسخ ابتدايي كه روانپزشكان در اين مقوله مطرح كرده اند، داشته باشيم.

زماني كه با خانم ها صحبت مي كنيم تعداد بسيار زيادي از آنها در پاسخ به پرسش ما مي گويند كه خودشان هم نمي دانند. آنها گيج مي شوند و آرزو مي كنند كه اي كاش شهوت و حس علاقه ي خود را مجدداً باز يابند. برخي ديگر قدري ريزتر شده و مسائلي نظير نزديكي دردآور، عصبانيت و افسردگي را از جمله دلايل خود براي عدم علاقه به اين ارتباط ذكر مي كنند. برخي ديگر هم اظهار مي دارند كه مي خواهند به طور قطع مطمئن باشند كه باردار نمي شوند.

اجازه دهيد با مثالي اين مطلب را بهتر توجيه كنيم: احساس درد در حين برقراري رابطه جنسي براي يك خانم به بدي احساس عدم توانايي در نعوذ براي يك مرد مي باشد. اكثر خانم ها خجالت مي كشند كه در اين مورد با همسران خود صحبت كنند و در عوض ترجيح مي دهند كه در سكوت رنج كشيده و از برقراي رابطه جنسي امتناع ورزند. به هر حال اگر رابطه جنسي با درد شديد همراه باشد، آنوقت چه كسي دوست دارد يك چنين رابطه ي دردآوري را تجربه كند؟ همچنين اين امر عواقب متعدد رواني و جسماني را نيز با خود به همراه خواهد داشت. درمان برخي افراد بسيار ساده بوده و تنها با تجويز مصرف دز پاييني هورمون هاي مخصوص قابل درمان مي باشد. درمان برخي ديگر قدري دشوار بوده اما هنوز هم مي توان به بهبود آنها اميدوار بود.

افسردگي نيز يكي ديگر از دلايل عمده تحليل شهوت جنسي در خانم ها به شمار ميرود و بايد اظهار داشت كه بسياري از قرص هاي ضد افسردگي نيز مي توانند به عنوان دليل كاهش ميل جنسي در خانم ها به شمار روند. داروهايي كه به نوعي بازدارنده جذب مجدد سروتين هستند، نه تنها تمايل جنسي را كاهش مي دهند بلكه مي توانند توانايي حس عشق ورزي و رابطه رمانتيك را نيز به طور موقتي از فرد بگيرند.

برخي خانم ها نيز به دليل عصبانيت هيچ گونه تمايلي به برقراري رابطه جنسي با همسران خود ندارند. آنها تصور مي كنند كه آقايون بايد بيشتر در كارهاي خانه به آنها كمك كنند و بيشتر با بچه ها باشند. گاهي اوقات هم مشكوك مي شوند كه شايد همسرشان معشوقه دارد و يا متوجه مي شوند كه چند سال قبل معشوقه داشته و اين امر آنقدر برايشان گران تمام مي شود كه بيش از اندازه از نظر روحي آسيب ميبينند و به هيچ وجه نمي توانند همسر خود را ببخشند. برخي از خانم ها هم ميگويند كه همسرشان اضافه وزن پيدا كرده و ديگر نمي تواند مانند گذشته آنها را تحريك كند. عده ي ديگري هم اظهار مي دارند كه تماشاي تلويزيون يا بازي هاي ورزشي براي شوهرانشان از صحبت كردن با آنها مهم تر است و خانم هم ديگر نميتواند يك چنين شرايطي را تحمل كند. همه اين ناراحتي ها روي هم جمع شده و سبب ميشود كه احساس نزديكي كه خانم نسبت به همسر خود دارد از بين برود. بعد خانم به عنوان نوعي مجازات از برقراري رابطه جنسي خودداري مي كند و به جاي هر كار نادرستي كه آقا انجام مي دهد، خانم مجازات هاي جنسي را شديد تر مي كند.

بعضي از خانم ها هم به طور كلي خسته مي شوند، آنها فقط در صورتي مي خواهند رابطه جنسي داشته باشند كه اين رابطه واقعاً ارزشش را داشته باشد در غير اينصورت هيچ دليلي براي برقراري چنين رابطه اي احساس نمي كنند.

ما در مورد اين مطلب كه چرا آقايون از برقراري رابطه جنسي امتناع مي ورزند به طور گسترده مطالعه و تحقيق انجام داديم و در ميان يافته هاي خود به دلايل بسيار عجيبي برخورد كرديم؛ اما اكنون كه قصد داريم در مورد خانم ها نيز مطالعات خود را شروع كنيم، مطمئنيم كه به موارد جالب تر و تعجب آورتر بيشتري برخورد خواهيم كرد. خوشحال خواهيم شد اگر بتوانيم نظرها و پيشنهادات شما را نيز در اين رابطه بشنويم. اگر شما هم جزء افرادي هستيد كه در يك زندگي زناشويي بدون رابطه جنسي به سر مي بريد، و خانم كسي است كه از برقراري اين رابطه امتناع مي ورزد، ما را هم در جريان بگذاريد.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 2,023
  • بازدید کلی : 13,148